דיסני וורלד | אורלנדו, פלורידה​

כל מה שאתם צריכים כדי לתכנן את החופשה המושלמת שלכם בפארקים של דיסני בפלורידה!

קצת על הפארקים של דיסני וורלד:

דיסני וורלד הוא הגדול מבין מתחמי הפארקים של דיסני בעולם, עם שטח של מעל 110 ק"מ מרובעים. זה קצת יותר מכפול מגודלה של תל אביב רבתי (כ- 52 קמ"ר). בקטנה 🙂

בדיסני וורלד ארבעה פארקי נושא (Theme Parks) – מג'יק קינגדום, אנימל קינגדום, אפקוט ודיסני'ז הוליווד סטודיוז. מלבדם, הוא מכיל גם שני פארקי מים – דיסני'ז טייפון לגון ודיסני'ז בליזרד ביץ', ומתחם יפיפה של אוכל וקניות הנקרא דיסני ספרינגס (Disney Springs, לשעבר דאונטאון דיסני), ומעל 25 מלונות.

לעומת הפארקים של יוניברסל אורלנדו, בהם תמצאו מתקנים רבים עם מגבלת גובה שתשאיר את הילדים הצעירים שלכם מחכים בחוץ (או באזורים ספציפים המותאמים לילדים), הפארקים של דיסניוורלד מתאימים לכל הגילאים. מהילדים הצעירים ביותר ועד סבא וסבתא, כולם יכולים למצוא משהו שמתאים בדיוק בשבילם.

דיסנילנד באנהיים קליפורניה אמנם היה הפארק הראשון שנפתח לדיסני (בשנת 1955), אבל כבר עשור לאחר מכן, בשנת 1965 הכריזו וולט דיסני ואחיו רוי על "פרוייקט פלורידה"  – The Florida Project – התוכנית שלהם לפתיחת העולם של דיסני באזור אורלנדו, פלורידה.
המג'יק קינגדם היה הפארק הראשון של דיסני שנפתח במתחם בעיר אורלנדו שבפלורידה,  בשנת 1971. אחריו הגיעו אפקוט (בשנת 1982), הוליווד סטודיוז (תחת השם MGM Studios, בשנת 1989), ולבסוף ממלכת החיות – האנימל קינגדם (בשנת 1998).

שקופית קודמת
שקופית הבאה

ארבעת הפארקים של דיסני וורלד (ובכלל הפארקים של דיסני ברחבי העולם) אינם פארקי שעשועים רגילים. הם Theme Parks, כלומר – פארקי נושא. מה זה אומר בפועל? שכאשר אתם דורכים בתוך אחד הפארקים, אתם עוברים לעולם אחר. עולם שמעוצב אחרת, מריח ונראה אחרת – של נסיכות, דמויות מצוירות, חיות או סרטים (והרשימה עוד ארוכה)… כל אלמנט בו מתוכנן בקפידה כדי להכניס אתכם אל תוך החוויה שנוצרה עבורכם.

העובדה הזו מאפשרת לכל אחד מהפארקים להיות חוויה ייחודית ומלאה, ששונה בתכלית מהאחרים. חשבתם ש"ראיתם אחד, ראיתם את כולם"? לא כאן. בואו נקפוץ למים ונגלה אילו פארקים יש לדיסניוורלד להציע:

מג'יק קינגדם:

המג'יק קינגדם – ממלכת הקסם, הוא 'פארק הטירה' של דיסניוורלד, ובו תוכלו לגלות את הטירה של סינדרלה, אבל לא רק.
בדרך כלל מתייחסים אל המג'יק קינגדם כאל הפארק הראשי בדיסני וורלד, והוא הקלאסי ביותר מבין ארבעת הפארקים. הוא נפתח כאמור בשנת 1971, כחמש שנים לאחר פטירתו של וולט דיסני, והיה לפארק השני של דיסני שנפתח בארצות הברית. 

איך להתמצא במג'יק קינגדם:

הפארקים של דיסני מחולקים לאזורים (הנקראים באנגלית Lands).
כמו במרבית פארקי הטירה של דיסני בעולם, תכנסו אל Main Street. זוהי השדרה המרכזית שתוביל אתכם לטירה שבמרכז הפארק. הרחוב הראשי (Main Street) מעוצב (גם בדיסנילנד) בהשראת עיירת הולדתו של וולט דיסני – מרסלין שבמדינת מיזורי בארה"ב.
Main Street הוא האזור היחיד בפארק שאין בו מתקנים של ממש – אבל יש בו מבחר של חנויות, מסעדות ואפילו הזדמנויות למפגשים עם דמויות.

האזורים במג'יק קינגדם סובבים את הטירה. כך שאם אתם עומדים מול הטירה כשהרחוב הראשי מאחוריכם, תמצאו משמאלכם את עולם ההרפתקאות – Adventureland.
בהמשך עם כיוון השעון – Frontierland,
כיכר החירות (Liberty Square),
עולם הפנטזיה (Fantasyland),
ועולם המחר (Tomorrowland).

מפה מג'יק קינגדם דיסני וורלד אורלנדו פלורידה

אטרקציות ומתקנים במג'יק קינגדם (ממלכת הקסם):

מעצם היותו פארק הטירה של וולט דיסני וורלד ריזורט, תוכלו למצוא כאן גרסאות לאטרקציות הקלאסיות ביותר שיש לדיסני:
👈 Big Thunder Mountain Railroad – הרכבת שתיקח אתכם אל מכרה נטוש במערב הפרוע.
👈 שודדי הקאריבים (Pirates of the Cribbean) – המתקן הקלאסי שהיווה את ההשראה לסדרת הסרטים שוברי הקופות.
👈 It's A Small World – השייט שייקח אתכם למסע בין בובות מסביב לעולם לצלילי השיר שלא יצא לכם מהראש.
👈 Jungle Cruise – שייט בנהרות העולם המלווה בבדיחות קרש (של הסקיפר שלכם כמובן) וחיות אנימטרוניות מכל מיני סוגים.

חוץ מאלו, תוכלו למצוא פה גם מתקנים חדשים וטכנולוגיים. למשל את רכבת ההרים החדשה ביותר בדיסניוורלד – Tron Lightcycle/Run (אל תשכחו להזמין אליה תור וירטואלי אם אתם רוצים לעלות עליה!) ואת הרכבת האהובה שהפופולריות שלה מסרבת לדעוך גם אחרי יותר מעשור – Seven Dwarfs Mine Train.
אם תחכו עוד קצת (סוף 2024, כמו שזה נראה כרגע), תוכלו לחוות פה גם את המתקן החדש של הנסיכה והצפרדע שיפתח במקום ה-Splash Mountain האהוב.

כאמור, הפארק רחוק מלהיות לילדים בלבד ומכיל אטרקציות, סיפורים ומתקנים המתאימים לכל הגילאים. ממליצה לבדוק את פוסט המתקנים המלא של המג'יק קינגדם:

אנימל קינגדם:

אנימל קינגדום היא לגמרי ממלכת החיות של דיסני וורלד באורלנדו. ממלכה המוקדשת לחיות מכל הסוגים והמינים – אמיתיות, קדמוניות ומיתיות.
תוכלו למצוא בה דינוזאורים, את הייטי האגדי מהרי ההימלאיה, את היצורים של פנדורה (כוכב הלכת מהסרט אוואטר) וחיות אמיתיות מכל העולם.

בממלכת החיות של דיסני עובדים קשה לא רק כדי ליצור פארק מהנה למבקרים – אלא גם כדי ליצור תרומה אמיתית לאוכלוסיית החיות בעולם. כך למשל, מאז פתיחת הפארק ב-1998 נולדו בו יותר משמונה קרנפים לבנים – מין שנמצא בסכנת הכחדה ממשית בעולם. בעולם כולו נותרו כיום רק כ-11,000 קרנפים לבנים. 
מאחורי הקלעים של שטח הפארק מתבצעים מחקרים ומאמצים הקשורים לשימור החי, והחיות הגרות בשטחו זוכות לתנאים הדומים ביותר (עד כמה שאפשר) למקום מחייתן המקורי. כל קשר בין האנימל קינגדם לבין 'גן חיות' הוא מקרי בהחלט, ולקרוא לו כך זהו עוול של ממש. אף בעל חיים שמגיע לכאן לא נלקח בשבי מהטבע – אלא אם מגיע למטרת שימור והצלה של הזן שלו, או לצורך הצלה ושיקום על ידי הצוות המנוסה של הפארק.

איך להתמצא באנימל קינגדם:

הסמל של פארק זה הוא העץ הענק שנקרא – Tree of Life ונמצא ממש במרכזו. הגזע שלו מלא ביותר מ- 300 גילופים של חיות ויצורים (העץ לא אמיתי, אבל נראה טבעי לחלוטין).

האזור בו נמצא העץ נקרא Discovery Island, וממנו ניתן לצאת לאזורים השונים של הפארק.
כאשר תכנסו אל הפארק תכנסו אל תוך אזור שנקרא Oasis. כבר שם תעשו את המעבר לאווירה של הפארק – עם סביבה ירוקה, וחיות באזורי מחייה המרגישים חלק בלתי נפרד מסביבה זו.
מכאן תחצו את הגשר הראשון שלכם מעל ה-Discovery River אל  Discovery Island. דיסקאברי איילנד כאמור מחובר אל שאר האזורים (בגשרים).
האזור הראשון משמאל – Pandora: World of Avatar (פנדורה: העולם של אוואטר), ולאחר מכן עם כיוון השעון – אפריקה, אסיה, ואחרון חביב – DinoLand U.S.A.

מפה אנימל קינגדם ממלכת החיות דיסני וורלד אורלנדו

אטרקציות ומתקנים באנימל קינגדם (ממלכת החיות):

עולם החיות של דיסני עוסק במערכת היחסים של האדם עם הטבע, וכך גם המתקנים שבו. 
👈 Avatar Flight of Passage ייקח אתכם ברחבי פנדורה על גבו של באנשי, באחד המתקנים הכי פופלריים שיש היום בדיסני וורלד.
👈 בקלימנג'רו ספארי (Kilimanjaro Safaris) תצאו לנסיעת ספארי של ממש, בה תוכלו לפגוש אריות, ג'ירפות, קרנפים, פילים ועוד.
👈 Expedition Everest – צאו למסע גילוי במעלה ההימלאיה ברכבת ההרים המעולה הזו, אבל היזהרו מהייטי ששוכן בפסגתו.

יש פה פחות מתקנים מאשר במג'יק קינגדום למשל, אבל זה ממש לא אומר שאין פה מה לעשות. הפארק מלא באטרקציות, מופעים ומסלולי הליכה (Walkthroughs) שימלאו לכם יום שלם. למשל:
👈 Finding Nemo: The Big Blue… and Beyond! – המופע עם נמו, דורי וכל החברים ממוצאים את נמו.
👈 Celebration of Festival of the Lion King – מופע מעולה של מלך האריות.
👈 Maharajah Jungle Trek – תעברו דרך חורבות מקדש אסייתי (ולא רק), ותפגשו טיגריסים, ציפורים ועוד.

לפני שאתם מגיעים לפארקים באורלנדו, ממליצה להתכונן עם פוסט המתקנים המלא של האנימל קינגדם:

אפקוט:

אפקוט (EPCOT) הוא מקום מפגש של עבר ועתיד עם חגיגת תרבויות מכל רחבי העולם. זהו הפארק השני שנפתח בדיסני וורלד שבאורלנדו, אחת עשרה שנים בדיוק אחרי המג'יק קינגדם (Magic Kingdom).

זהו ללא ספק הפארק עם האוכל הכי טוב בדיסני וורלד (ובדיסני וורלד יש אוכל טוב!), ואפשר בקלות לבלות בו יום שלם ועמוס. בימים אלו ממש אפקוט נמצא בתנופת התחדשות, מתווספות אליו אטרקציות מעולות, ביצעו שינוי במבנה הפארק ועוד. רכבת ההרים של שומרי הגלקסיה כבר פתוחה, כך גם המתקן של רטטוי – אבל זה עוד לא הסוף! ממש בקרוב תפתח בו האטרקציה החדשה של מואנה.

איך להתמצא באפקוט:

הכדור של Spaceship Earth הוא לא האלמנט שובר השיאים היחיד שיש באפקוט. האקווריום (אם אפשר לקרוא ככה למשהו בגודל הזה) שניתן לראות במתקן של נמו (The Seas With Nemo and Friends) מכיל כ-21.5 מליון ליטרים של מים, ומהווה בית ליותר מ-3000 יצורי ים ודגים. זוהי אחת מהסביבות הימיות הגדולות ביותר שנוצרו בידי אדם בעולם כולו.

למי מכם שתוהה – בהחלט אפשר לבלות כאן יום שלם, ועדיין לא להספיק לראות הכל.

הסמל של אפקוט הוא הכדור הגדול שנמצא בכניסה לפארק ומכיל את המתקן Spaceship Earth. קוטרו של הכדור הוא כ-50 מטר והוא שוקל מעל ל-7,000 טון.

הפארק מחולק לארבעה אזורים עיקריים. הראשון אליו תגיעו אחרי שתעברו את הכדור הגדול הוא World Celebration.
כאשר אתם עומדים באזור World Celebration, מימינכם תמצאו את טבע העולם (World Nature), ומשמאלכם World Discovery. כל אלו יחד נקראו עולם המחר (Future World) עד תחילת תהליך החידוש של הפארק.
כאשר ממשיכים פנימה אל תוך הפארק תגיעו לאגם הגדול שנקרא World Showcase Lagoon, ומסביבו כל אזורי המדינות, כאשר הכל יחד נקרא World Showcase.

באפקוט תוכלו למצוא אזורים של 11 מדינות, הנקראים Pavillions. משמאל ועם כיוון השעון – מקסיקו, נורווגיה, סין, גרמניה, איטליה, ארה"ב, יפן, מרוקו, צרפת, בריטניה וקנדה.

שימו לב כי ישנה כניסה נוספת בין האזורים של צרפת ובריטניה, הנקראת – International Gateway ומובילה לטיילת של דיסני (Disney's Boardwalk).

מפה של אפקוט דיסני וורלד אורלנדו פלורידה

אטרקציות ומתקנים באפקוט:

אם פעם הייתם אומרים שאפקוט לא מתאים לילדים, הייתי עוברת על זה בשקט. כיום זה כל כך רחוק מהמציאות – אפקוט הוא פארק נפלא לבלות עם קטנטנים, עם מתבגרים, וגם כבילוי זוגי. הוא יודע להתאים את עצמו לכל סגנון ולכל העדפה. בין המתקנים הסופר פופולריים שנפתחו פה בשנים האחרונות:
👈 Guardians of the Galaxy: Cosmic Rewind – איך אפשר לדבר על המתקנים באפקוט בלי לציין את רכבת ההרים הסופר פופולרית הזו. יש חדשות ממנה, אבל אין פופולריות כמוה. אם אתם רוצים לחוות אותה, אל תשכחו להזמין לכם תור וירטואלי או לרכוש כניסה מהירה נקודתית – Individual Lightning Lane.
👈 Frozen Ever After – לשבור את הקרח ששבר את הקופות, הוא האטרקציה שממוקמת באזור של נורווגיה באפקוט. לכל אוהבי הנסיכות באשר הם.
👈 Soarin' Around the World – מתקן ותיק שלא מאבד מערכו עם השנים. סוג של סימולטור שיקח אתכם לדאייה מסביב לעולם.

כאמור, אפשר למצוא באפקוט כמה ממתקני הדגל של דיסניוורלד, כמו גם אטרקציות בין הפחות פופולריות שתוכלו למצוא בפארקים של אורלנדו.

אבל לדעתי – הקסם של אפקוט הוא לא רק במתקנים שלו (למרות שיש בו גם כאלו שאסור לפספס בעיניי!), אלא באוירה שלו, בקסם שאפשר למצוא בפינות הנסתרות שבו ובאוכל המעולה שבו.
בנוסף, באפקוט מתרחשים הפסטיבלים השווים שלדיסני וורלד יש להציע, בינהם ה-Food and Wine Festival שמתרחש בסתיו, ה- Flower and Garden Festival באביב, ו- International Festival of the Arts בחורף. כולם כמובן משמשים תירוץ לדוכנים של אוכל שווה מכל העולם ברחבי הפארק.

אם אפקוט ברשימה שלכם לביקור הקרוב, תוכלו למצוא את כל המתקנים והאטרקציות של אפקוט מסודרים ומתועדפים בפוסט המתקנים המלא:

דיסני'ז הוליווד סטודיוז:

הפארק שהחל את דרכו כמחווה להוליווד של פעם, הפך בשנים האחרונות למוקד של קידמה עם שפע של אטרקציות יוצאות דופן, ועולמות ששואבים אותך לתוכם (למשל – להרגיש כאילו אתם צעצוע בחצר של אנדי מ'צעצוע של סיפור'). כיום מדובר בפארק שהפופולריות שלו שניה רק למג'יק קינגדם.

דיסני'ז הוליווד סטודיוז (Disney's Hollywood Studios) נפתח בשנת 1989 תחת השם Disney's MGM Studios, והפך לפארק השלישי בדיסני וורלד שבאורלנדו. על אף שהוליווד סטודיוז מכיל כמה מהאטרקציות הכי פופולריות בדיסניוורלד (וגם ה'אקסטרימיות' ביותר שיש לפארקים של דיסני באורלנדו להציע) – הוא נחשב בעיני רבים בשנים האחרונות כמעט כחצי פארק.

עם הפתיחה בקיץ 2019 של האזור החדש של מלחמת הכוכבים: קצה הגלקציה (Star Wars: Galaxy's Edge), האזור של 'צעצוע של סיפור' והמתקן החדש של מיקי מאוס (ומיני כמובן!) – בהחלט אפשר לומר שדיסני'ז הוליווד סטודיוז צבר תאוצה ונמצא בשיא של פופולאריות.
המתקן החדש של מיקי ומיני שעונה לשם 'Mickey & Minnie's Runaway Railway', הינו המתקן הראשון בכל פארקי דיסני שמוקדש לעכבר המפורסם בעולם – מיקי מאוס.

איך להתמצא בהוליווד סטודיוז:

הוליווד סטודיוז הוא הפארק הכי "מבולגן" מבחינת סידור פנימי והאזורים שבו. בואו נעשה סדר בכל זאת.

כשתכנסו להוליווד סטודיוז תמצאו את עצמכם בשדרות הוליווד (Hollywood Boulevard). הן יובילו אתכם אל Echo Lake (בו גרה הדינוזאורית החביבה – גרטי). אם תפנו ימינה באקו לייק, תוכלו ללכת לאורך הסאנסט בולווארד (Sunset Boulevard) שבסופו שניים מהמתקנים היותר "אינטנסיביים" שיש בדיסני וורלד – רוק אנד רולר קואוסטר וה-Tower of Terror.
אקו לייק מחובר ל-Commissary Lane, שמשמאלו הגראנד אווניו (Grand Avenue). מתוך הגראנד אווניו תוכלו להכנס לאזור של מלחמת הכוכבים – Star Wars: Galaxy's Edge, ומשם לעבור לאזור של צעצוע של סיפור (Toy Story Land).
מהאזור של צעצוע של סיפור תוכלו לצאת אל Animation Courtyard, שיחזיר אתכם אל אקו לייק.
בפועל, אקו לייק, Commissary Lane ו-Animation Courtyard הם אזורים שזקוקים לרענון והפרדה קונספטואלית. וגם עוד קצת אטרקציות לא יזיקו בהם 🙂 

מפה הוליווד סטודיוז דיסניוורלד אורלנדו מלחמת הכוכבים וצעצוע של סיפור

מתקנים ואטרקציות בהוליווד סטודיוז:

הוליווד סטודיוז שווה את הביקור שלכם אפילו רק לשם האטרקציות שבו. בין אם אתם נוסעים עם מתבגרים שרוצים לתבל את הביקור בפארקים של דיסני בקצת אדרנלין, או עם ילדים שיהנו מהמופעים הרבים שיש פה ומהאזור של צעצוע של סיפור, יש פה משהו לכל אחד.
בין האטרקציות הפופולריות שתמצאו כאן (מלבד ה- Tower of Terror של אזור הדמדומים והרוק אנד רולר קואוסטר שהזכרתי קודם):
👈 Star Wars: Rise of the Resistance –  אטרקציית הדגל של האזור של מלחמת הכוכבים: קצה הגלקסיה. חוויה עשירה באלמנטים המבוססת על טכנולוגיה מתקדמת.
👈 Slinky Dog Dash – רכבת הרים לכל המשפחה של כלב הקפיץ סלינקי מסדרת סרטי צעצוע של סיפור.
👈 Fantasmic!  – מופע ערב משובח שחזר לאחרונה אחרי חידוש משמעותי, לא לפספס!

כיוון שהפארק כל כך מגוון בהיצע שלו (באמת, לא נגענו בקצה – מופע של היפה והחיה, מופע פעלולים של אינדיאנה ג'ונס, מתקן של צעצוע של סיפור ועוד ועוד…) ומאד מאד פופולרי (ולכן עמוס לעיתים קרובות), אני ממש ממליצה לעבור על פוסט המתקנים המלא טרם הביקור:

נוסעים לדיסני וורלד! מה עכשיו?

דברים שחייבים לדעת לפני ביקור בדיסני וורלד:

מצאו מלון בקרבת הפארקים של דיסני באורלנדו שמתאים לתקציב שלכם:

רכישת כרטיסים לפארקים של דיסני:

החלטתם שאתם טסים לדיסני וורלד, קניתם כרטיסי טיסה, כולם כבר מתרגשים… ומה עכשיו? איפה קונים כרטיסים לחוויה היקרה הזו? שאלה מצוינת.
כרטיסים לדיסני וורלד הם אכן עניין יקר, ולכן חשוב לדעת איפה כדאי לקנות כדי לא ליפול בפח – לא מבחינת מחיר, ולא מבחינת אמינות של המקום ממנו תרכשו.

איפה קונים כרטיסים זולים לדיסני וורלד?

בקצרה – בשום מקום. אין דבר כזה כרטיסים לפארקים של דיסני בזול. ואם אתם רואים מקום שמציע לכם מבצע של עשרות אחוזים – אני ממליצה להתרחק ממנו כמו מאש, כי ככל הנראה מדובר ברמאות מסוג כלשהו. אז מה כן? כרטיסים לדיסניוורלד (ובאופן כללי לפארקים של דיסני בעולם) קונים אך ורק ישירות מדיסני, או אצל פרטנרים רשמיים ומורשים של דיסני (אותו הדבר נכון גם לגבי הפארקים של יוניברסל, במידה ואתם מתכוונים לבקר גם בהם).

בואו נהיה יותר ספציפיים. ניתן לרכוש כרטיסים באתר הרשמי של דיסני וורלד, ובמקביל שווה לבדוק אצל פרטנרים לגיטימיים של דיסני, כמו Undercover Tourist המצוין.
כרטיסים אצל פרטנרים של דיסני לא יהיו "זולים" (כאמור, כי אין דבר כזה), אבל כן יכולים לעיתים לספק הנחות של אי אלו דולרים לכרטיס. תמיד שווה לבדוק את שתי האופציות, ובנוסף לבדוק בעמוד המבצעים באתר של דיסני וורלד, בו תוכלו למצוא מבצעים שונים (שיש כל הזמן), על כרטיסים או חבילות הכוללות גם לינה בריזורטים השונים.

חדשות הפארקים של דיסני וורלד:

תוהים מה קורה בפארקים בימים אלו? רוצים לדעת את כל הדברים הכי עדכניים בזמן אמת? אתם במקום הנכון.
מלבד הפוסטים המלאים שתוכלו למצוא בבלוג על כל נושא שרלוונטי לנסיעה שלכם לפארקים של דיסני וורלד, כאן מטה תמצאו את כל העדכונים האחרונים הכי חמים שחשוב לדעת.
לחצו על סימן הפלוס כדי לקרוא יותר על כל עדכון, ואל תשכחו לחזור לבדוק מה התחדש לקראת הנסיעה שלכם.

המתקן של טיאנה יפתח בקיץ הקרוב (2024)!
אודיו אנימטרוניקה הנסיכה טיאנה מתקן חדש דיסני אורלנדו קליפורניה
המתקן של טיאנה במג׳יק קינגדם יפתח מוקדם מהצפוי!!
זה כבר יותר משנה מאז שהספלאש מאונטיין האהוב נסגר בדיסניוורלד כדי לפנות את מקומו לחידוש המבוסס על הסרט הנסיכה והצפרדע.
לאורך כל הדרך, הפתיחה אמורה הייתה להתרחש בסתיו 2024. עכשיו דיסני יצאו בהודעה משמחת – ש-Tiana’s Bayou Adventure יפתח כבר בקיץ הקרוב! עוד אין תאריך, אבל כמובן שאעדכן.
 
בנוסף (ולא פחות מרגש!!) קיבלנו הצצה לדמות האודיו-אנימטרוניקה של טיאנה, לבושה בבגדים שראינו באחד מאיורי הקונספט ששוחררו למתקן.
גורת פילים חדשה נולדה באנימל קינגדם ממלכת החיות של דיסני אורלנדו
גורת הפילים הצעירה של האנימל קינגדם יוצאת לראשונה לספארי! 🐘
הסוואנה באנימל קינגדם (אותה תוכלו לחוות בנסיעה ב-Kilimanjaro Safaris) קיבלה בברכה את גורת הפילים הצעירה של הפארק – קורה.
קורה בת חודשיים, ושוקלת כבר מעל 140 ק"ג. אמה של קורה – נדירה, נולדה גם היא באנימל קינגדם, מה שהופך את הגברת הצעירה לפילה דור-שני הראשונה של הפארק.
אם אתם במקרה צופים בסדרה על אנימל קינגדם בדיסני פלוס (מומלץ מאד, בעיקר עם ילדים!), אז אולי אתם מכירים את אביה של קורה – מאק הפיל, שהכרנו בעונה הראשונה.
אגב, עוד שני פילפילונים צפויים להיוולד בפארק במהלך 2025!
פארק המים בליזארד ביץ דיסני וורלד אורלנדו פלורידה
הטבה שווה במיוחד ללנים בריזורטים של דיסני ב-2025!! 
אורחים אשר ישהו בריזורטים של דיסני וורלד ב-2025, יקבלו כרטיס כניסה לאחד מפארקי המים של דיסני חינם, אשר יהיה תקף ליום ההגעה לריזורט.
🌊 ההטבה מגיעה לכל מי שמגיע לשהות באחד הריזורטים של דיסני, ותאריך ההגעה (צ'ק אין) שלו הוא בין ה-1.1.2025, ל-31.12.2025.
🌊 הכרטיס תקף ליום ההגעה (צ'ק אין) בלבד.
🌊 דיסני מתחייבים כי לפחות פארק מים אחד יהיה פתוח לאורך כל השנה. בשנים האחרונות, פארקי המים של דיסני לא היו פתוחים במקביל. הם נסגרים לשיפוצים עונתיים – ומתחלפים בינהם. 
טייפון לגון פארק מים דיסניוורלד

פארקי המים של בדיסני וורלד מחליפים בינהם, כאשר בזמן שהאחד פתוח, השני נותר סגור על מנת לעבור שיפוצים וחידושים.
ב-17 במרץ טייפון לגון נפתח מחדש. 

מופע חדש לבת הים הקטנה - הוליווד סטודיוס דיסני וורלד

סוף סוף, הוא חוזר! אחרי שנים(!) של היעדרות, דיסני הכריזו על חזרתו של המופע בהוליווד סטודיוז, המבוסס על הסרט הקלאסי של בת הים הקטנה (לא, לא הרימייק!).

המופע האהוב נסגר יחד עם שאר הפארקים של דיסני וורלד ב-15 במרץ 2020 בעקבות מגפת הקורונה, ולא חזר מאז. עכשיו אנחנו מגלים שיחזור בגרסה חדשה ומעודכנת, בסתיו 2024. עם  אפקטים מתקדמים ותפאורה שנראית (לפחות באיור הקונספט המצורף) – מהממת.

 

הפסל של וולט דיסני באפקוט דיסני וורלד
אפקוט כבר מאד קרוב לסיום המהפך המתמשך שלו, והנה עברנו עוד שלב בתהליך. הפסל של וולט דיסני – וולט החולם (Walt the Dreamer) הוצב בנקודת החולמים (Dreamers Point) באזור של World Celebration באפקוט.
כבר זמן רב שהכניסה של אפקוט מלאה בקירות המסתירים את השיפוצים המתבצעים בפארק, והנה הם סוף סוף יורדים. אחרי חודשים רבים – שוב ניתן לחצות ישר מהכניסה של אפקוט אל האגם (World Showcase Lagoon). 
 כחלק מהמהפך שעבר הפארק, בדיסני חילקו את האזור שנקרא בעבר Future World לשלושה חלקים:
World Celebration – האזור המרכזי, השדרה המובילה מהכניסה לפארק, דרך Spaceship Earth (הכדור הגדול), ועד האגם.
World Nature – הכולל את האטרקציה החדשה של מואנה ואת האזורים – The Seas ו-The Land.
World Discovery – החלק ה"עתידני" בחבילה, הכולל בין השאר את המתקן הסופר-פופולרי של שומרי הגלקסיה, מסעדת החלל Space 220 ועוד.
hatbox ghost haunted mansion הטירה הרדופה מג'יק קינגדום דיסני וורלד
הרוח (הגברית) הכי מפורסמת בהאנטד מנצ'ן (לצד קונסטנס הכלה הרצחנית…), חזרה להאנטד מנצ'ן של המג'יק קינגדום.
מי זה ההאטבוקס גואוסט ולמה זה כל כך מרגש? ה-Hatbox Ghost הייתה אחת מהדמויות שהיו במתקן בדיסנילנד ביום הפתיחה שלו בשנת 1969, אבל נעלמה משם ללא הסבר אחרי זמן קצר. במשך שנים, הוא היה מפורסם בדיוק בגלל זה – הרוח האבודה של ההאנטד מנצ'ן.
בשנת 2015, הוא חזר בגרסה מתקדמת טכנולוגית ומרשימה ביותר למתקן בדיסנילנד, וכעת – בהתרגשות גדולה, אנחנו מקבלים אותו בדיסני וורלד!
 

פוסטים רלוונטיים לדיסניוורלד:

שתפו אותי 🙂