יוניברסל אורלנדו

הפארקים של יוניברסל הם בגדר חובה למי שאוהב את השילוב בין מתקנים מסעירים למורשת הקולנוע העצומה של אולפני יוניברסל. מדובר בפארקי נושא (Theme Parks) השניה בגודלה רק לדיסני – אבל לעיתים קרובות לוקחת את הבכורה, בעיקר כשמדובר בצעירים או משפחות עם ילדים גדולים יותר. זהו יעד פופולארי (ובצדק) לטיולי בר/בת מצווה, ולכל מי שבונה על ביקור בפארקי השעשועים של אורלנדו.

הפארקים של יוניברסל מציעים הרפתקאות בלתי נשכחות למבקרים בכל גיל, ומשלבים בתוכם מתקנים ואטרקציות טובים במיוחד, עם עיצוב סביבה (Theming) שרק הולך ומשתבח. לעומת הפארקים של דיסני, תמצאו כאן יותר מתקנים שלהם מגבלות גובה, ואם יש לכם ילדים צעירים מאד, קחו בחשבון שהאטרקציות המתאימות להם בדרך כלל יתרכזו באזורים ספציפיים בפארק.

ליוניברסל חמישה ריזורטים ברחבי העולם – יוניברסל אורלנדו ריזורט, יוניברסל סטודיוז הוליווד, יוניברסל סטודיוז סינגפור, יוניברסל סטודיוז יפן ויוניברסל בייג'ין ריזורט בסין.

יוניברסל אורלנדו הוא הריזורט המרכזי של חברת יוניברסל. עם שני פארקים קיימים – יוניברסל סטודיוס ואיילנדז אוף אדוונצ'ר, פארק מים משובח – וולקנו ביי, ופארק שלישי בדרך מדובר בריזורט הגדול והעשיר ביותר שיש ליוניברסל להציע. מלבד הפארקים תמצאו בו גם את הטיילת, הלא היא ה-City Walk שמלאה במסעדות וחנויות.

טסים לפארקים של יוניברסל באורלנדו? אל תשכחו לבדוק את לוח העומסים הצפויים ביוניברסל אורלנדו בתאריכי הנסיעה שלכם.
ועכשיו בואו נתחיל.

הגלובוס של יוניברסל אורלנדו פלורידה

  All Images are official by Universal

זה הפארק שיצניח אתכם היישר אל הסרטים האהובים שמתעוררים לחיים בעזרת אטרקציות מעולות ומופעים מצוינים. תוכלו להטיל פה כשפים עם הארי פוטר, לחסל חייזרים עם הגברים בשחור, להלחם עם הרובוטריקים ולצאת למסע אל הכוכב של אי.טי – החייזר הכי חמוד בהיסטוריה.

נכנסתם בשער הקשת המפורסם של יוניברסל (אחרי שהצטלמתם מול הכדור המסתובב סביר להניח…) והגעתם אל אזור המיניונים – Minions Land. אחד משני המתקנים שתוכלו למצוא פה הוא כבר ותיק בפארק, אבל שאר האזור נפתח לא כל כך מזמן, ב-2023. תמשיכו ישר ותגיעו אל האזור של New York. תמשיכו עם העיקול ימינה ותגיעו למיני אזור של San Francisco, ולאחריו לאזור השווה ביותר בפארק – The Wizarding World of Harry Potter: Diagon Alley.
אם תמשיכו עם כיוון השעון אחרי האזור של הארי פוטר – סמטת דיאגון, תגיעו לאזור קטנטן שנקרא World Expo, ובהמשכו תגיעו ל-Springfield, הלוא הוא האזור של הסימפסונים. רגע לפני שאתם מגיעים חזרה לכניסה לפארק תעברו ליד מה שהיה פעם אזור הילדים של הפארק – Woody Woodpecker's Kids Zone. האזור כרגע סגור לשיפוצים כי בקיץ הקרוב יפתח שם אזור ילדים שווה במיוחד עם מתקנים חדשים, ומיני אזורים של שרק, הטרולים וקונג פו פנדה. באזור Hollywood, שהוא האחרון בסיבוב, אמנם אין מתקנים, אבל בהחלט יש כמה הופעות חמודות ששווה להקדיש להן זמן, וכמה מקומות שווים לאכול בהם.

מפה יוניברסל סטודיוז פלורידה אורלנדו

המתקנים של יוניברסל סטודיוז מכילים שילוב של ישן וחדש. של טכנולוגיה וקלאסיקה. בין השאר, תמצאו כאן את:
👈 Harry Potter and the Escape from Gringotts – האזור של הארי פוטר: סמטאת דיאגון הוא הבית של המתקן שיקח אתכם אל מעמקי הכספות של בנק גרינגוטס.
👈  Revenge of the Mummy – רכבת הרים שהיא בחלקה מתקן חושך (Dark Ride) המבוסס על הסרט המעולה (כן, מעולה. תתמודדו 🙂 ) – המומיה עם ברנדון פרייז'ר.
👈  Illumination's Villan-Con Minion Blast – המתקן החדשני (והחדש) של המיניונים, משחק ירי שבו במקום נסיעה בקרון, תסעו על מסוע בעמידה שיסיע אתכם ברחבי האטרקציה. 
👈  E.T Adventure – הזכרתי אותה כבר קודם, אבל היא כזו קלאסיקה שאי אפשר שלא לדבר עליה שוב. עלו על אופניים ורכבו עם אי.טי הרחק מהמשטרה ואל כוכב הלכת שלו. 
👈  Hollywood Rip Ride Rockit – רכבת ההרים הכי אינטנסיבית שתמצאו פה, ואולי בפארקים של יוניברסל בכלל. 

מלבדם תוכלו למצוא פה עוד המון דברים לעשות. בין המתקנים שלא הזכרתי – המתקן של הרובוטריקים, האזור (והמתקנים) של Springfield, הלא היא עיר מגוריהם של משפחת סימפסון ועוד ועוד. גם הופעות מפתיעות, כמו Universal Orlando's Horror Make-Up Show. אבל בתכלס, יש עוד המון:

איילנדז אוף אדוונצ'ר, או בעברית – איי ההרפתקאות, הוא הפארק השני ביוניברסל אורלנדו. הוא מכיל אזורים – "איים" – המבוססים על סיפורים או זכיונות שונים של חברת יוניברסל. תוכלו כאן לחזור בזמן לתקופה בה ענקים (וטורפים עם שיניים *מאד* חדות) שלטו בעולם, לצאת לרכיבה מהירה ומפתיעה עם האגריד ביער האסור שליד הוגוורטס, להצטרף לגיבורי על של מרוול (בגרסת שנות ה-90 שלהם…) ועוד.

האזור אליו תגיעו עם כניסתכם לפארק הוא ה-Port of Entry. אין פה הרבה מלבד מספר מקומות לקנות בהם קפה או לנשנש. כשתעברו אותו תפנו שמאלה הישר על אי גיבורי העל של מארוול (Marvel Super Hero Island). אחריו Toon Lagoon שלא ייתן לכם סיכוי להשאר יבשים, ובהמשך אזור קטנטן שבתכלס יש בו מתקן יחיד – Skull Island: Reign of Kong.
תמשיכו עם כיוון השעון ותגיעו אל האזור של פארק היורה (Jurassic Park), ואחריו האזור של הארי פוטר השייך לפארק זה – The Wizarding World of Harry Potter – Hogsmede. מאזור זה תוכלו לקחת את הרכבת המחברת בין שני הפארקים – ה-Hogwarts Express (רק אם יש לכם כרטיס Park to Park, המאפשר מעבר בין שני הפארקים של יוניברסל באותו יום.
לאחר מכן תגיעו לאזור של היבשת האבודה (The Lost Continent) שכרגע יש בו בעיקר מקומות לאכול.. אבל אם תעברו אותו, תגיעו לאזור הילדים של פארק איי ההרפתקאות – Seuss Landing, המבוסס כולו על ספרי ד"ר סוס ועולמם המצוייר.

איי ההרפתקאות איילנדז אוף אדוונצ'ר יונירבסל אורלנדו פלורידה

באיילנדז אוף אדוונצ'ר תוכלו למצוא את שתי הרכבות החדשות ביותר שיש ליוניברסל אורלנדו להציע, לצד קלאסיקות אהובות, ואזור שלם של ד"ר סוס המותאם לקטנטנים. בין השאר תוכלו למצוא פה:
👈 Hagrid's Magical Creatures Motorbike Adventure – התור לרכבת המעולה הזו פשוט מסרב לגווע. הצטרפו אל האגריד בנסיעה אל תוך היער האסור, ובדרך תוכלו לפגוש כמה יצורים מפתיעים. כאן תוכלו לבחור אם אתם רוכבים על גבי האופנוע או נוסעים בסירה הצמודה אליו.
👈  Dudley Do-Right's Ripsaw Falls – מתקן מים מהנה מאד ומלהיב, שישאיר אתכם לא פחות מספוגים במים, אבל צוחקים ומרוצים.
👈  Jurassic Park River Adventure – המתקן הקלאסי והוותיק של פארק היורה, בו תזכו בביקור ומפגש קרוב עם דינוזאורים. כזה שמתחיל רגוע ומתוכנן… אבל משהו משתבש בדרך… ואם אתם עוד לא יודעים את הסוף, אז אשאיר את זה ככה 🙂 
👈  Jurassic Park VelociCoaster – רכבת ההרים החדשה ביותר בפארק, וגם השווה בינהן למי שמחפש ריגוש של אדרנלין. הצטרפו אל "בלו" הולוסירפטוריט המפורסמת מסדרת סרטי Jurassic World, והתכוננו לזוז *מהר*. 
👈  One Fish, Two Fish, Red Fish, Blue Fish – יש איתכם קטנטנים? ילדים צעירים ישמו לעלות על מתקן הקרוסלה המתוק הזה. 

אבל זה ממש לא הכל. יש פה מתקני מים נוספים שירטיבו אתכם היטב (במקרה שהספקתם להתייבש כבר מאז Dudley Do-Right's Ripsaw Falls), רכבות הרים מסמרות שיער, מתקני סימולטור משובחים ועוד הרבה:

האם יש כרטיסים ליוניברסל בזול? איפה אפשר למצוא הנחות לכרטיסים לפארקים של יוניברסל? אלה שאלות סופר פופולריות שאני נתקלת בהן כל הזמן. לכן, הדבר הכי חשוב שאני יכולה להגיד פה הוא – להקפיד לרכוש כרטיסים אך ורק מהאתר הרשמי, או מפרטנרים מורשים ורשמיים של יוניברסל. אין דבר כזה כרטיסים לפארקים באורלנדו בזול.
את ההנחות הקיימות תוכלו לראות באתר הרשמי של יוניברסל אורלנדו. תוכלו לעשות השוואת מחירים אצל משווקים מורשים, אבל ההפרש – אם יהיה כזה – לא יהיה של יותר מכמה דולרים בודדים. אם מישהו מציע לכם כרטיסים זולים לפארקים של יוניברסל, ההמלצה שלי היא להתרחק – ומהר.

מה זה Express Pass?

אקספרס פאס (Express Pass) הוא התוספת בתשלום המאפשרת לכם לדלג על התורים ביוניברסל. טוב, על רוב התורים. המחירים כמובן משתנים על בסיס סוג האקספרס פאס, התקופה ורמת הביקוש ביום הביקור שלכם. כלומר – ככל שמדובר בתאריכים עמוסים יותר, המחיר של התוספת לאדם יהיה גבוה יותר.

ישנם שני סוגים של אקספרס פאס:
האקספרס פאס הרגיל (Standard Express Pass), מאפשר לכם לדלג על תורים בפארקים, עם הגבלה של פעם אחת לכל תור. כלומר, נכנסתם למתקן מסוים בתור המהיר? לא תוכלו לחזור עליו שוב בעזרת האקספרס פאס (אלא רק באמצעות עמידה בתור הרגיל). אופציה זו מתחילה סביב ה-$90 לאדם, ויכולה להגיע גם לכ-$350 (לאדם! ליום!). 
אקספרס פאס בלתי מוגבל (Unlimited Express Pass) – מאפשר לכם לעלות כמה פעמים שאתם רוצים על המתקנים הכלולים באקספרס פאס. התענוג הזה יעלה לכם החל מכ-$100 ועד כ-$380 (לאדם!! ליום!!!)
שתי האופציות הן כמובן בנוסף למחיר הכרטיס שכבר רכשתם.

האם חייבים לשלם כל כך הרבה אם רוצים את האקספרס פאס?

התשובה הקצרה היא – כן. התשובה הארוכה יותר – אולי.

למה אולי? כי מי שמתארח בריזורטים בקטגוריה היקרה יותר של יוניברסל, מקבל בתוך הדיל גם אקספרס פאס בלתי מוגבל לכל ימי השהות שלו (זה כולל את יום ההגעה ויום העזיבה). אז למה התשובה הקצרה היא כן? כי המלונות האלה עולים לא מעט, במיוחד בתקופות העמוסות. אבל עדיין זה יכול לצאת משתלם מאד, בעיקר אם תכננתם לרכוש את האקספרס פאס למספר אנשים / ליותר מיום יחיד.
המלונות שבהם תקבלו Express Pass Unlimited עם השהות שלכם:
Loews Royal Pacific Hotel
Loews Portofino Bay Hotel
Hard Rock Hotel Orlando.

האם שווה לרכוש אקספרס פאס?

ממש כמו בדיסני ג'יני+ התשובה האמיתית היא – תלוי.
כמה ימים יש לכם? באיזו עונה אתם מגיעים וכמה עמוס אמור להיות? מה הרכב הקבוצה שאתכם?
אם אתם מגיעים ליום יחיד ורוצים להספיק כמה שיותר משני הפארקים – כן, האקספרס פאס בהחלט יעזור לכם לעשות את זה. אם יש איתכם ילדים צעירים שלא יכולים לעלות על הרבה מתקנים, ואתם רוצים לעבור את התורים כמה שיותר מהר – גם כאן האקספרס פאס יעזור. אם אתם מגיעים בתקופה מאד עמוסה – הוא בהחלט יחסוך לכם הרבהההה זמן יקר (אבל אל תשכחו – ככל שהתקופה עמוסה יותר, האקספרס פאס יהיה יקר יותר…)

שני דברים שחשוב לדעת לפני שמחליטים לרכוש:
הראשון, הוא שבמשך רוב התאריכים בשנה, תצליחו לעשות את כל המתקנים בכל אחד מהפארקים של יוניברסל אורלנדו גם בלי אקספרס פאס ביום בודד. והשני, שתכנון טוב יכול לעזור לכם עוד יותר מאקספרס פאס, וגם לסייע לכם לקבל החלטה מושכלת יותר האם אתם בכלל צריכים אקספרס פאס או לא. קפצו לעמוד התכנון אם אתם נוסעים ורוצים תכנון לפארקים של יוניברסל.

יש שלוש תקופות חגיגיות בהן יוניברסל אורלנדו לובשת חג (כל חג והלבוש שלו.. אבל תכף נדבר על זה…), וממלאת את הפארקים במצעדים, אטרקציות ובילויים יחודיים.
מארדי גרא – בין החודשים פברואר לאפריל (בד"כ תחילת פברואר עד תחילת אפריל, אבל התאריכים משתנים), הפארקים של יוניברסל באורלנדו חוגגים את המארדי גרא. עם שפע של מאכלים אופייניים לאזור, מצעדי ענק מרהיבים ואינסוף שרשראות חרוזים צבעוניות.
האלווין – אחרי כמה חודשים רגועים מגיעה ה-תקופה של הפארקים של יוניברסל. כשמגיע הסתיו והאלווין מתקרב, מגיעה תקופת ה-Halloween Horror Nights. לילות האימה של האלווין ביוניברסל. אלו אירועים מפחידים במיוחד – זה הקטע שלהם – בהם תוכלו למצוא ברחבי הפארק אזורי הפחדה (Scare Zones), בתים רדופים (Haunted Houses) מטורפים והופעות חיות.
הבתים הרדופים בד"כ מבוססים על סרטים או סדרות אימה פופולריות… בין הבתים שאפשר היה למצוא בשנים האחרונות – Stranger Things, צ'אקי (הבובה הרצחנית…), The Exorcist ו- The Last of Us. או על מפלצות ופולקלורי אימה ואפילו סיפורים מקוריים שנכתבים ספציפית עבור לילות האימה האלו של יוניברסל.
שימו לב שכאן מדובר באירוע ערב הנדרש לו כרטיס נפרד, והוא לא מתאים לילדים מתחת לגיל 13, שלא לומר אפילו יותר מזה.
כריסמס – אחרי שהאלווין נגמר דברים חוזרים להיות *הרבה* פחות מפחידים, וביוניברסל עוברים לחגוג את כריסמס. עם שפע של אורות המקשטים את הפארק, מצעדים יחודיים ועוד.

פוסטים רלוונטיים לאורלנדו:

הרשמו כאן כדי לקבל עדכונים והפתעות במייל: