דיסנילנד | אנהיים, קליפורניה

כל מה שאתם צריכים כדי לתכנן את החופשה המושלמת שלכם בפארקים של דיסני בקליפורניה!

הפארקים של דיסני בקליפורניה:

בדיסנילנד שבאנהיים קליפורניה (פרבר של לוס אנג'לס) יש למעשה שני פארקים:
דיסנילנד פארק, ודיסני קליפורניה אדוונצ'ר פארק. שני הפארקים צמודים, נמצאים ממש זה מול זה משני צדדיה של רחבת הכניסה. בהמשך לרחבת הכניסה שמחוץ לפארקים תוכלו למצוא את – Downtown Disney, מתחם קניות ואוכל.

בין אם אתם באזור לוס אנג'לס, ומתכוונים להקדיש יום יחיד לפארקים שפה (ואז כנראה תצטרכו לבחור בין דיסנילנד פארק לדיסני קליפורניה אדוונצ'ר), או שאתם מתכננים ביקור ייעודי של מספר ימים; בין אם יש איתכם פעוטות וילדים צעירים או מתבגרים ציניים  – תמצאו מה לעשות פה.

דיסנילנד פארק:

דיסנילנד פארק הוא 'פארק הטירה' הראשון והמקורי של דיסני, שלעיתים קרובות מתייחסים אליו כאל "הפארק של וולט". זאת כיוון שהוא נפתח על ידי וולט דיסני עצמו בשנת 1955, שהגדיר אותו כמקום הכי שמח עלי אדמות – The Happiest Place on Earth.

איך להתמצא בדיסנילנד:

כמו בפארקי הטירה האחרים של דיסני, גם כאן נכנסים בקצה אחד של Main Street USA. זהו רחוב של חנויות, בוטיקים ומקומות המוכרים מזון – כאשר בקצה השני שלו הכיכר המרכזית ואחריה הטירה. במקרה של דיסנילנד – מדובר בטירה של היפיפיה הנרדמת.

הפארקים של דיסני מחולקים לאזורים (הנקראים Lands). כאשר אתם עומדים מול הטירה, האזור הראשון משמאל הוא Adventureland – עולם ההרפתקאות. אחריו עם כיוון השעון – New Orleans Square, ומאחוריה Critter Country, האזור של מלחמת הכוכבים – Star Wars: Galaxy's Edge, פרונטירלנד (Frontierland), Fantasyland (עולם הפנטזיה) ו-Tomorrowland (עולם המחר). מאחורי Fantasyland ממוקם Mickey's Toontown, שמכיל אטרקציות לכל המשפחה וגם שפע של אזורי משחק לילדים צעירים.

שקופית קודמת
שקופית הבאה

אטרקציות ומתקנים בדיסנילנד פארק:

המתקנים בדיסנילנד פארק הם הקלאסיים ביותר שיש לפארקים של דיסני להציע, עם השנים שיכפלו הרבה מהם לפארקים השונים של דיסני בעולם.

בין האטרקציות הפופולריות שתוכלו למצוא כאן:
👈 שודדי הקאריביים – Pirates of the Caribbean
👈 ביג ת'אנדר מאונטיין ריילרואוד – Big Thunder Mountain Railroad
👈 ספייס מאונטיין – Space Mountain
👈 מזחלות המאטרהורן – Matterhorn Bobsleds
👈 ההרפתקאה של אינדיאנה ג'ונס – Indiana Jones Adventure

עד לא מזמן היה פה "הר" נוסף ואהוב מאד, ה-Splash Mountain. אבל הוא נסגר מוקדם יותר השנה על מנת לפנות מקום למתקן החדש המבוסס על טיאנה – מהנסיכה והצפרדע. המתקן של טיאנה יהיה גרסה מחודשת של הספלאש מאונטיין, כך שעדיין נוכל לחוות את הנפילה (המרטיבה) שבסופו.

מלבד המתקנים המעולים, תוכלו לפגוש בדיסנילנד שפע של דמויות – חלקן מסתובבות באופן חופשי בפארקים, בנוסף על אלו שמחכות לפגוש אתכם במקומות הקבועים שלהן.

לפירוט של כל המתקנים בדיסנילנד פארק, כנסו לפוסט הייעודי:

דיסני קליפורניה אדוונצ'ר פארק:

דיסני קליפורניה אדוונצ'ר נמצא ממש מעברה השני של רחבת הכניסה. הפארק, שפתח את שעריו בשנת 2001 התחיל את חייו ברגל שמאל – עם נוכחות נמוכה מאד של מבקרים. עד כדי כך שרק שש שנים לאחר שנפתח, קיבל שיפוץ כולל (שעלותו כמעט כפולה מעלות הבניה המקורית של הפארק).

איך להתמצא בקליפורניה אדוונצ'ר:

אל הפארק תכנסו דרך Buena Vista Street.
לאחר שתחצו את הרחוב, תוכלו לפנות שמאלה אל Hollywood Land, או ימינה אל אזור Grizzly Peak. כדי להגיע לאזור המרכזי של הפארק תחצו את Grizzly Peak. שם, מסביב לאגם מלאכותי יפיפה, תוכלו למצוא את האזורים הבאים (משמאל, עם כיוון השעון): Pacific Wharf (ומאחוריו Avengers Campus), Cars Land, Pixar Pier ו- Paradise Garden Park.

שקופית קודמת
שקופית הבאה

אטרקציות ומתקנים בדיסני קליפורניה אדוונצ'ר:

כיום תמצאו בדיסני קליפורניה אדוונצ'ר פארק כמה מאטרקציות הדגל של דיסנילנד קליפורניה וחברת דיסני בכלל. כולל את גלגל הענק האיקוני שמהווה את אחד הסמלים המוכרים ביותר של דיסנילנד באנהיים. אם אתם מגיעים לפארקים של דיסני בקליפורניה ומחפשים את המתקנים בקצה האינטנסיבי (מבחינת רמת ריגוש) של הסקאלה, זה הפארק עבורכם.

עם האזור החדש של הנוקמים – Avengers Campus, והמתקן המעולה של Cars, יש פה המון מה לעשות!

בין האטרקציות הפופולריות ביותר שתוכלו למצוא בקליפורניה אדוונצ'ר:
👈 המתקן של הסרט 'מכוניות' – Radiator Springs Racers
👈 ההרפתקאה של ספיידרמן – WEB SLINGERS: A Spider-man Adventure
👈 ממריאים מסביב לעולם – Soarin' Around the World
👈  מתקן אינטראקטיבי של צעצוע של סיפור – Toy Story Midway Mania!
👈  המתקן היחיד שמבוסס על 'מפלצות בע"מ' – Monsters, Inc. Mike & Sulley to the Rescue

לפירוט על כל המתקנים והאטרקציות בפארק, כנסו לפוסט הייעודי:

נוסעים לדיסנילנד! מה עכשיו?

דברים שחייבים לדעת לפני ביקור בדיסנילנד:

מצאו מלון בקרבת הפארקים של דיסני באנהיים שמתאים לתקציב שלכם:

רכישת כרטיסים לפארקים של דיסני:

כבר יש לכם כרטיסי טיסה, הביקור בדיסנילנד מתוכנן, ועכשיו – איפה קונים כרטיסים, ולמה זה כל כך יקר? שאלה מצוינת.
כרטיסים לדיסנילנד הם אכן יקרים, ולכן חשוב לדעת איפה כדאי לקנות, כך שיהיה גם אמין וגם במחיר הטוב ביותר שניתן להשיג.

איפה קונים כרטיסים זולים לדיסנילנד?

בשום מקום. אין דבר כזה כרטיסים לפארקים של דיסני בזול. מצאתם מקום שמציע לכם מבצע של עשרות אחוזים? ההמלצה שלי היא לברוח בכיוון ההפוך, ככל הנראה מדובר ברמאות מסוג כלשהו. אז איפה בכל זאת כדאי לרכוש? כרטיסים לדיסנילנד קליפורניה (ובאופן כללי לפארקים של דיסני בעולם) קונים אך ורק ישירות מדיסני, או אצל פרטנרים רשמיים ומורשים של דיסני (אגב, אם אתם מתכוונים לבקר גם ביוניברסל, ההמלצה היא זהה).

ועכשיו באופן ספצפי: ניתן לרכוש כרטיסים באתר הרשמי של דיסנילנד, ובמקביל שווה לבדוק אצל פרטנרים לגיטימיים של דיסני, כמו Undercover Tourist המצוין.
כרטיסים אצל פרטנרים של דיסני יוכלו לספק לכם הנחה של כמה דולרים לכרטיס, אבל הם לא יהיו "זולים" (כאמור, כי אין דבר כזה). אני ממליצה תמיד לבדוק את שתי האופציות, ובנוסף לבדוק בעמוד המבצעים באתר של דיסנילנד, בו תוכלו למצוא מבצעים שונים על כרטיסים או חבילות הכוללות גם לינה במלונות של הפארקים.

חדשות הפארקים של דיסנילנד:

רוצים להתעדכן בכל החדשות הכי חמות על הפארקים של דיסני בקליפורניה? אתם במקום הנכון.
מלבד הפוסטים המלאים בבלוג על כל נושא שרלוונטי לנסיעה שלכם לפארקים של דיסנילנד בקליפורניה, כאן תמצאו את כל העדכונים האחרונים שכדאי לדעת. לחצו על סימן הפלוס כדי לקרוא יותר על כל עדכון, ואל תשכחו לחזור לבדוק מה התחדש לקראת הנסיעה שלכם.

בית העץ של אזור ההרפתקאות נפתח מחדש!
בית העץ באי ההרפתקאות בדיסנילנד קליפורניה
בית העץ באדוונצ'רלנד שבדיסנילנד נפתח מחדש, אחרי תקופה ממושכת בה היה סגור. הגרסה המחודשת של בית העץ מהווה מחווה לבית העץ המקורי שבנה וולט דיסני עם הצוות שלו בשנת 1962 לכבוד הסרט "Swiss Family Robinson".
בית העץ הוא אטרקציה שהולכים דרכה (Walkthrough Attraction), המכילה חללים שונים ומאד מאד מפורטים, ומהווה אופציה טובה להפוגה קלה עם הילדים בין אטרקציות, או עם ילדים צעירים יותר בזמן שהגדולים עולים על מתקנים למבוגרים יותר.
 

סודות מגניבים על דיסנילנד פארק:

הרחוב הראשי – Main Street – מעוצב בהשראת העיר מרסלין בה גדל וולט, במדינת מיזורי שבארה"ב. בכניסה למיין סטריט מצד שמאל, נמצאת תחנת מכבי אש. מעל התחנה יש חלון עם נר דולק.

לעומת רוב החלונות במיין סטריט – שם יש דירה אמיתית, הדירה של וולט דיסני עצמו. וולט היה משאיר נר דולק בחלון כדי שאורחים יוכלו לדעת שהוא שם. מאז שהלך לעולמו ועד היום – תמיד יש שם נר דולק, להזכיר את נוכחותו של וולט דיסני בפארקים. יותר מזה – כשעולים הקישוטים לכריסמס, מתווסף שם גם עץ אשוח.

כאשר תכננו את הפארק לראשונה, הכינו (כמו תמיד) דגם מוקטן של מה עתיד להיות. בזמן הרכבת הדגם, טעה אחד האימג'נירז (המהנדסים שאחראיים על יצירת האלמנטים והמתקנים בפארקים של דיסני), והניח את הטירה הפוך – כך שפניה פונים אל אזור פנטזילנד (Fantasyland), וגבה אל מיין סטריט. כאשר וולט ראה את הדגם – התאהב בכיוון המחודש ובמראה הטירה מהכניסה, והחליט להשאיר אותה כמו שהיא.
כאשר אתם עוברים אל פנטזילנד, שימו לב לגב הטירה – שאמור היה להיות הפנים שלה.

פוסטים רלוונטיים לדיסנילנד קליפורניה:

שתפו אותי 🙂