דיסנילנד פריז (לשעבר יורודיסני) | צרפת​

כל מה שאתם צריכים כדי לתכנן את החופשה המושלמת שלכם בפארקים של דיסני בצרפת!

איזה פארקים יש לדיסני בצרפת? כמה ימים להקדיש לפארקים של דיסנילנד פריז? האם כדאי לישון במלונות של הפארקים? אם אתם טסים לדיסנילנד פריז עם הילדים, המשפחה, או אפילו עם חברים – תוכלו למצוא פה את כל מה שאתם צריכים לדעת לקראת הביקור שלכם!

דיסנילנד פריז - קצת על הריזורט:

דיסנילנד פריז פתח את שעריו בשנת 1992 תחת השם יורודיסני פריז, במארן לה ואלה שבצרפת, קצת יותר מ-30 קילומטרים ממרכז העיר.

הריזורט כלל פארק יחיד אליו הצטרף בשנת 2002 פארק נוסף – וולט דיסני סטודיוז.
כאשר פתחו את הפארק השני, שינו את שם הריזורט מיורודיסני פריז לדיסנילנד פריז, ושם הפארק ה'ראשי' לדיסנילנד פארק.

כיום מלבד שני הפארקים יש בדיסנילנד פריז שישה מלונות ברמות מחירים שונות, והריזורט כולו יפה מתמיד.

דיסנילנד פארק דיסנילנד פריז יורודיסני

דיסנילנד פארק:

דיסנילנד פארק הוא הפארק ה'ראשי' בדיסנילנד פריז, והוא 'פארק הטירה' של הריזורט. הטירה שבפארק היא זו של היפיפיה הנרדמת, אם כי היא שונה לחלוטין מזו של היפיפה הנרדמת שבדיסנילנד קליפורניה.
אם תשאלו אותי, הטירה של הפארק בפריז היא היפה מכל הטירות של דיסני ברחבי העולם. משהו בה פשוט קסום יותר. אולי זה מזג האויר האירופאי, אולי הדשא שמטפס אליה ואולי מאורת הדרקון ששוכנת מתחתיה(!!), אבל את הטירה הזו פשוט אסור להחמיץ.

איך להתמצא בדיסנילנד פארק, פריז:

דיסנילנד פארק הוא הפארק ה'ראשי' בדיסנילנד פריז, והוא 'פארק הטירה' של הריזורט. הטירה שבפארק היא זו של היפיפיה הנרדמת, אם כי היא שונה לחלוטין מזו של היפיפה הנרדמת שבדיסנילנד קליפורניה.
אם תשאלו אותי, הטירה של הפארק בפריז היא היפה מכל הטירות של דיסני ברחבי העולם. משהו בה פשוט קסום יותר. אולי זה מזג האויר האירופאי, אולי הדשא שמטפס אליה ואולי מאורת הדרקון ששוכנת מתחתיה(!!), אבל את הטירה הזו פשוט אסור להחמיץ.

כמו בפארקים אחרים של דיסני, גם כאן תכנסו אל הרחוב הראשי שנקרא Main Street U.S.A ומוביל עד הטירה. כשאתם עומדים מול הטירה, משמאלכם נמצאת Frontierland, ובהמשך עם כיוון השעון – אזור ההרפתקאות (Adventureland), הפנטזיה (Fantasyland) ו- Discoveryland.

למרות ששטחו של הפארק גדול באופן משמעותי מאחיו בארצות הברית, יש בו מספר מתקנים קטן יחסית. זה כמובן כלל לא אומר שאין מה לעשות, ואפשר בקלות לבלות בו יומיים-שלושה. בזכות השטחים הנרחבים, יש בדיסנילנד פארק אינסוף מקומות להסתובב בהם, ודברים לראות ולגלות שהם לא רק אטרקציות שתצטרכו לעמוד בשבילן בתור.
עוד דבר שזה אומר – דיסנילנד פריז הוא אחד הפארקים של דיסני שיותר מתאימים לילדים צעירים, גם כאלה שעדיין לא מספיק גבוהים כדי לעלות על מתקנים.

אטרקציות ומתקנים בדיסנילנד פארק, דיסנילנד פריז:

בדיסנילנד פארק בפריז תמצאו גרסאות נהדרות של מתקנים קלאסיים שיש גם בפארקים בארהב, למשל – Big Thunder Mountain, שודדי הקאריביים (Pirates of the Caribbean) ו- It's A Small World. זאת בנוסף למתקנים ייחודיים לפארק זה – רכבת ההרים של אינדיאנה ג'ונס, הצוללת של קפטן נמו מ-20,000 מיל' מתחת לפני הים, והמבוך של אליסה בארץ הפלאות.

מה שבטוח, תוכלו למצוא פה מתקנים ואטרקציות שתאימו לכל אחד מבני המשפחה.

טירה דיסנילנד פריז דיסנילנד פארק

וולט דיסני סטודיוז:

את וולט דיסני סטודיוז פתחו בריזורט בפריז בשנת 2002. לעומת דיסנילנד פארק שכנו, המשיכה העיקרית של פארק זה היא לא יופיו, להפך. בדיסנילנד פארק אמליץ לכם בשמחה להסתובב ולהנות מהסביבה היפיפיה והמטופחת להפליא. בניגוד לכך – כאן אל תבזבזו יום שלם. עשו את האטרקציות והמתקנים שבוולט דיסני סטודיוז והשקיעו את שאר זמנכם בפארק השני. במידת הצורך – יש כרטיס המאפשר כניסה לשני הפארקים באותו יום.

כמובן שלחברת דיסני אין שום כוונה להשאיר את המצב הזה לאורך זמן. כבר ב-2018 הכריזה על השקעה של מעל שני מיליארד יורו בפרויקט פיתוח שישנה את וולט דיסני סטודיוז פארק מהקצה אל הקצה.
הפרויקט כולל שלושה אזורים חדשים  –  קמפוס הנוקמים (Avengers Campus) של מארוול, פרוזן ('לשבור את הקרח') ואזור נוסף. האזור השלישי אמור היה להיות של מלחמת הכוכבים, אבל לאור התגובות לאזורים של מלחמת הכוכבים שהיו צוננות יותר ממה שדיסני ציפו – גורלו כרגע עדיין לא ידוע. כל האזור שנמצא בפיתוח הוא על שטח שאינו בשימוש, כך שיגדיל משמעותית את הפארק. 

מבין שלושת האזורים דיסני פתחה לאחרונה זה של מארוול. האזור מושקע בצורה יוצאת דופן, וכבר עכשיו מהווה שדרוג גדול לפארק. בנוסף, הוא מציב רף גבוה במיוחד להמשך ההרחבה שנמצאת בבנייה.

התמצאות ומתקנים בוולט דיסני סטודיוז:

כשאתם נכנסים לפארק, אתם נכנסים אל אזור ה-Front Lot. כאשר תעברו את המבנה, תמצאו מימנכם את Toon Studio, ומשמאלכם את Production Courtyard. 

מאחורי Toon Studio נמצא האזור World of Pixar, הכולל גם את המתקן של רטטוי ורכבת ההרים של קראש מהסרט Finding Nemo, ומאחורי Production Courtyard תמצאו את האזור החדש של קמפוס הנוקמים (Avengers Campus), ובו המתקן הטכנולוגי להפליא והמהנה של ספיידרמן.

מצאו מלון בקרבת הפארקים של דיסני בצרפת שמתאים לתקציב שלכם:

מתי כדאי לבקר בדיסנילנד פריז?

כשמחפשים תאריך לביקור בפארקים של דיסני בפריז, צריך לקחת שני דברים עיקריים בחשבון – העומס בפארקים, ומזג האויר. לעומת מזג האויר בפארקים של דיסני בארה"ב (דיסני וורלד בפלורידה, ודיסנילנד בקליפורניה), בפארקים בפריז תמצאו שונות גדולה הרבה יותר באזורי הטמפרטורות והמשקעים.

לכן, זה נכון שהעונה הפחות עמוסה של פארקים אלו היא בין ה-7 בנובמבר (אחרי העומס של האלווין) ועד סוף מרץ (וגם זה – בלי תקופת הכריסמס שהיא עמוסה להחריד). אבל בתקופה זו מזג האויר יהיה הרבה פחות מסביר פנים. קר מאד, עם שלג (ובאופן כללי משקעים) בסבירות גבוהה.

החל מאפריל ועד סוף אוקטובר, מזג האויר עשוי להיות משמעותית טוב יותר. עם זאת, חלק מתקופה זו תלווה בכמויות גדולות מאד של אנשים אשר יפקדו את הפארקים. וגם – הקיץ בפריז עשוי להיות מאד מאד חם.
דבר נוסף – הפארקים בפריז מזמנים אליהם הרבה מאד מבקרים מקומיים. מה שאומר שהעומס בסופי שבוע לעומת אמצע שבוע, ובחגים או חופשים מבי"ס לעומת ימים רגילים… ההבדל הוא מאד דרמטי.

אז מה כן?
עונות המעבר – ספטמבר, תחילת אוקטובר (לפני העומס של האלווין), מאי ויוני – הכל בדגש על אמצע שבוע.
בתקופות אלה צפויים קהלים פחות דרמטיים, ומזג אויר שיהיה בסה"כ נעים.

שימו לב – כמו בפארקים בארה"ב, אפריל הוא חודש מאד מאד עמוס בגלל חופשות אביב. ובקיץ, לעומת הפארקים בארה"ב בהם האמריקאים חוזרים לבתי הספר כבר באמצע אוגוסט, וסוף אוגוסט הוא אחת התקופות הריקות ביותר… הלימודים בצרפת מתחילים כמו אצלנו, בתחילת ספטמבר, וחופשת הקיץ עמוסה כולה.

נוסעים לדיסנילנד פריז! מה עכשיו?

פוסטים רלוונטיים לדיסנילנד פריז:

שתפו אותי 🙂