עשר טעויות של מתחילים בפארקים של דיסני

כל מי שביקר באחד הפארקים של דיסני בפעם הראשונה עשה טעויות ש"לימדו אותו לקח", דברים שבדיעבד היה עושה אחרת, או יכל לעשות טוב יותר.
אם הגעתם לפוסט הזה, יש שתי אפשרויות עיקריות: הראשונה, שהייתם כבר בפארק של דיסני, ועשיתם את טעויות המתחילים שלכם, והשניה – שעוד לא הייתם באף אחד מהם. יש גם אופציה שלישית – שהייתם והיה לכם מושלם! עם זאת, רוב הסיכויים שפספסתם כמה דברים שיכלו להעצים את החוויה אפילו יותר.

בפוסט הזה אנסה לעזור לכם ללמוד מטעויות של אחרים. זו בעיניי רשימת הטעויות הנפוצות והמשמעותיות ביותר – וחלקן עשויות להפתיע אתכם ממש:

10. להתיש את עצמך (או - הפסקות זה חובה)

הפארקים פתוחים שעות רבות בכל יום (בעונות העמוסות, מג'יק קינגדם פתוח גם 14-15 שעות ברציפות). כלומר, שיטוט בהם דורש מאמץ לא קטן. אל תהיו גיבורים, קחו הפסקות ואל תגמרו את כל הכח שלכם ביום הראשון. אם אתם שוהים בריזורט של דיסני, אני ממליצה בחום לחזור לריזורט להפסקת צהריים. שנ"צ או אפילו הירגעות על שפת הבריכה יעשו לכם רק טוב, בעיקר אם אתם עם ילדים (לעוד טיפים לטיול עם ילדים). שעות הצהריים הן גם ככה העמוסות ביותר בפארקים, שלא לדבר על הטמפרטורות. כך תוכלו לחזור לקראת המצעדים וההופעות של הערב בכוחות מחודשים.

9. לא לעשות תיאום ציפיות עם מי שנוסע איתך (או - דע עם מי אתה נוסע)

הפארקים של דיסני מתאימים כמעט לכל גיל. מפעוטות ועד קשישים – כולם יכולים למצוא משהו שיאהבו וישמחו לעשות. אבל לא כולנו אוהבים לעשות את אותם דברים, ואם שהות ממושכת יחד יכולה להוציא אתכם מדעתכם, הדבר נהיה משמעותי פי כמה כשהגעתם עד דיסני ואתם מרגישים כבולים לרצונות של שאר הקבוצה שלכם במקום לעשות את מה שאתם אוהבים. מה אני ממליצה? לדבר על הדברים. להבין מה חשוב ממש לכל אחד, על מה אנחנו לא מוכנים לוותר, ולראות איך אפשר למצוא את שביל הזהב כדי שכולם יקבלו במידה מסויימת את מה שחשוב להם.

הילד המתבגר לא רוצה שאחיו הקטנים יעכבו אותו כי הם לא יכולים לעלות על מתקנים? הסבתא אוכלת פרוסה וחצי בבוקר וזה מספיק לה לכל היום ומעצבן את אבא שרוצה לטעום מהכל? הילדה אוהבת לישון עד מאוחר בזמן שהילד מתעורר עם הזריחה? או שאולי את חולמת לעשות את כל רכבות ההרים שוב ושוב, בעוד שהחברה שלך רוצה רק את "זה עולם קטן מאד" בלופים?

אם נדע את כל הדברים האלה מראש, נוכל להתכונן אליהם. נוכל להתפצל לכמה שעות ואז לחזור שוב לאותה נקודה כשכל אחד בקבוצה עושה את מה שהוא אוהב, נוכל ללמוד על דרכים טובות יותר להתנהל עם ילדים שלא יכולים לעלות על מתקנים, אולי נבחר מסעדות עם אווירה מיוחדת, כדי שסבתא תהנה גם אם היא לא רעבה. נוכל גם לקרוא קצת על מה אפשר לעשות בתוך הריזורט בו אנחנו שוהים עד שהילדה תקום.  אגב,  אם חברה שלך רוצה לעשות רק את "זה עולם קטן מאד" שוב ושוב, אני מציעה לך פשוט לנסוע עם מישהי אחרת 😉

בקיצור – דברו, דברו ושוב דברו.  על הכל. מראש.

טעויות של מתחילים בפארקים של דיסני תיאום ציפיות

8. לנסוע בתאריכים העמוסים ביותר (ואז להיות מופתעים כשעמוס)

נכון שרובנו כבולים לחופשים כלליים – החופש הגדול הוא הזמן העיקרי שמאפשר למשפחות לצאת לטיול ארוך, והתורים בנתב"ג יעידו שגם פסח הוא תזמון די פופולרי, וכן, גם סוכות. לשמחתנו, חלק מהחגים שציינתי לא בהכרח תואמים את הזמנים העמוסים ביותר בפארקים של דיסני (אם תהיתם, הקיץ עמוס גם שם, בין אם תרצו ובין אם לא). חג המולד, חג ההודיה, ליל כל הקדושים, פסחא, הסילבסטר, ה- 4 ביולי (יום העצמאות האמריקאי) ועוד, הם זמנים עמוסים בצורה קיצונית בפארקים של דיסני. המחירים עולים, התורים מתארכים והעומס מוריד מההנאה.
והתורים בפארקים של דיסני יודעים להתארך מעל לכל דמיון… אם ניקח את דיסניוורלד כדוגמא, התור למתקן של Frozen באפקוט חצה את השלוש שעות בשנה שנפתח, לאחר מכן היו אלה המתקנים באזור של פנדורה, המתקנים באזור של צעצוע של סיפור ומלחמת הכוכבים: קצה הגלקסיה בהוליווד סטודיוז. 

חשוב לי לציין, חלק מהחגים האלה מביאים איתם אווירה יוצאת דופן או אירועים מיוחדים בפארקים, ובהחלט שווה לבקר בהם. אבל בשום פנים ואופן לא הייתי ממליצה על כך בביקור ראשון – כי זה עלול בסבירות גבוהה מאד להפוך גם לביקור האחרון שלכם.

7. לאכול רק ג'אנק (או - בדיסני יש אוכל מעולה)

פארקי שעשועים ידועים בתפריטים הדלים ובמחירים המפוצצים שלהם – פיצה, נקניקיות והמבורגר, יחד עם קצת גלידה וסוכריות שעושות חורים בשיניים (ובכיס) – והנה סיכמתי את מה שתוכלו למצוא ברוב פארקי השעשועים בעולם.

זה ממש לא המקרה כשמדברים על פארקים של דיסני (דיסנילנד פריז הוא כרגע קצת יוצא דופן בעניין, אבל זה כבר לפוסט אחר).

זאת אומרת, תוכלו למצוא פה את כל אלה, אבל המגוון ממש ממש לא מסתכם בכך. בפארקים ובריזורטים יש המון, ואני מתכוונת המון מסעדות איכותיות ברמות מחיר שונות לכל סוגי האכלנים. מאוכל אמריקאי דרומי פשוט ומנחם ועד למסעדות שף יוקרתיות של ממש, יש פה הכל. ויהיה ממש חבל אם תחזרו מהטיול ותהיו בטוחים שיש בדיסני "רק אוכל של פארקים" כי זה אומר שעשיתם משהו ממש לא נכון בדרך.

טעויות של מתחילים בפארקים של דיסני אוכל טוב

6. לא לקחת רגע ליהנות מהנוף (או - דיסני זה לא רק מתקנים)

הגעתם עד אורלנדו (או טוקיו/ קליפורניה/ פריז/ שנגחאי/ הונג קונג), ועכשיו אתם רוצים לרוץ מהר מהר ולהספיק את כל המתקנים שלפארקים יש להציע. אבל הפארקים של דיסני הם לא פארקי שעשועים רגילים. יש Amusement Park  – מה שאנחנו מכנים בארץ 'פארק שעשועים' או 'לונה פארק', ויש Theme Park, שזה משהו כמו 'פארק נושא' –  כלומר בדיסני המתקנים הם לא הכל אלא רק חלק מהעניין.

כדי שתוכלו להנות מכלל החוויה, אני מפצירה בכם – קחו רגע להסתכל סביב-  בפסלים, בגינון, בתהלוכות השונות, בהופעות, במבנים… הפארקים מלאים באזורים שניתן להסתובב בהם ולחקור (בדיסנילנד פריז למשל יש הרבה מאד Walkthroughs בנוסף למתקנים)
אתם כבר בדרך למתקן? כדאי להרים את העיניים במהלך התור (כבר קראתם על התורים הכי יפים בדיסניוורלד?), תסתכלו סביב כשאתם במהלכו… אין עוד דבר כזה, בטח לא בארץ.

5. לישון עד מאוחר (או - לישון אפשר בבית)

זאת אולי הטעות הכי נפוצה שמבקרים 'מתחילים' עושים. וכשאני אומרת את זה אני בשום פנים לא מתכוונת ל-לא לנוח כלל (ראו סעיף מס' 10). אבל השעתיים הראשונות של הבוקר יכולות להיות הפרודוקטיביות ביותר לאורך היום.
בינינו, הייתי ממליצה לכם להגיע כשהפארק נפתח, אפילו קצת קודם – לבלות שם שעתיים שלוש, לחזור לחדר – ולבוא שוב לשלוש השעות האחרונות של הפארק. אני מוכנה להתחייב שתספיקו ככה יותר מאשר אם תגיעו שעתיים אחרי פתיחת הפארק, תבלו בו את שמונה השעות הכי עמוסות שלו, ותעזבו מותשים שעתיים לפני הסגירה.

השעות הראשונות של הפארק פחות עמוסות, והשעות שלפני הסגירה לא רק פחות עמוסות, אלא הן גם השעות הכי יפות שלו, עם אווירה שלא ניתן לתאר או להחליפה בשום דבר אחר. נצלו אותן.

טעויות של מתחילים בפארקים של דיסני בוקר מוקדם

4. לא להכין את הרגליים (כי 16 ק"מ לא הולכים ברגל... או שכן)

ביום ממוצע במג'יק קינגדם, מבקר הולך כ-16 ק"מ. בשגרה העמוסה של חיינו, רובנו לא הולכים 16 קילומטר בשבוע. כדאי להכין את עצמכם לזה – נפשית, פיזית… את הרגליים, הברכיים, כפות הרגליים, וכל שאר האיברים שאנחנו לא מזיזים מספיק.

נכון, זה סך כל ההליכה שתעשו במהלך כל שעות היום, אבל היי – מתי פעם אחרונה הלכתם במשך כל שעות היום?

3. לקחת נעליים גרועות (ובכלל, לא לארוז נכון)

כבר ציינתי שאתם עומדים ללכת הרבה? אז הנעליים שתביאו איתכם צריכות להיות תואמות למה שמצופה מהן – לא נעליים חדשות, אלא כאלה שהלכתם איתן כבר זמן מה וקיבלו את צורת הרגליים שלכם. בלי עקבים (!!!). עדיף נעלי ספורט או סנדלים נוחים. לי נוח ללכת בכפכפים, אבל אני מכירה את עצמי ויודעת שאני שורדת יום שלם וארוך בכפכפי אצבע, לא אצל כולם זה כך.

בנוגע לאריזה – מזג האוויר ברוב הפארקים רחוק מלהיות מושלם. בקיץ הטמפרטורות מטפסות גבוה, ומילא הטמפרטורות –בפלורידה למשל –  הלחות… הו הלחות… בחורף הטמפרטורות יכולות לרדת נמוך מאד, וכמעט בכל יום נתון סביר שתתקלו בגשם (ובשלג, אם אתם מבקרים את דיסנילנד פריז). כדאי להיערך בהתאם, ולזכור לשים את נוחות הלבוש גבוה בסדרי העדיפויות שלנו.

אטרקציות דיסנילנד קליפורניה Astro Orbitor

2. לא לתכנן בכלל (או 'מה שיהיה-יהיה')

אם תפגשו במישהו שחזר מטיול בפארק של דיסני ואמר שהוא לא נהנה, או סיכם ב"ככה ככה" את הביקור שלו שם, אני מוכנה להתערב שזה קשור לחוסר תכנון מוקדם.
כשאתם נוסעים לבירות אירופה, אתם יודעים מה יש לראות – זו הרי הסיבה בגללה אתם נוסעים. לרוב גם תקראו קצת, אולי תכינו תוכנית לפי ימים, בטח תזמינו מלון או תשכרו אוטו. כך גם תעשו אם תסעו לבקר בתל אביב או בירושלים – או בכל עיר שהיא לא העיר בה אתם גרים.
לעומת זאת, לא מעט אנשים טסים לפארקי דיסני ואומרים – "מה יש לתכנן, זה פארק שעשועים?!" אז לא. כמו שכבר ציינתי קודם, זה Theme Park. ובד"כ יש לפחות שניים. בדיסני וורלד למשל, יש 4 פארקים, שני פארקי מים ויותר מ-25 ריזורטים. בדיסנילנד פריז שני פארקים (שרק מתרחבים כל הזמן), וגם שישה ריזורטים.

אם אחזור רגע לאיש הלא מסופק שהזכרתי קודם ולחבריו – נתקלתי כבר בכמה כאלה – כשתשאלו אותם האם הזמינו מראש מקום למסעדות, הם ישיבו שלא. האם בדקו מה הפארק שהכי כדאי להם לבקר בו באותו יום? 'לא', האם בדקו איזה מתקנים מתאימים לכל אחד מבני המשפחה? 'ממ… לא'. וזה במקרה הטוב. במקרה הפחות טוב הם לא יידעו בכלל על מה אתם מדברים.

עשו לי טובה, ואל תהיו האיש הזה. קראו, הכינו את עצמכם ואת השטח. דאגו לתוכנית פעולה בסיסית שבנויה על פי ההעדפות שלכם ושל הפרטנרים שלכם לנסיעה. 
ואם זה לא בשבילכם, אשמח לתכנן עבורכם.

אקספדישן אוורסט מתקנים באנימל קינגדם דיסניוורלד אורלנדו פלורידה

1. לתכנן יותר מדי (או - תשאירו מקום להפתעות)

זה האח החורג של הסעיף ממקודם. ולא, הם לא סותרים אחד את השני. העקרון הוא שתהיה לכם תוכנית בסיסית, שתדעו לאן אתם הולכים אבל שתהיו גמישים לשינויים. מזג האוויר הוא לא תמיד צפוי, ממש כמו מצבי הרוח שלכם ושל המשפחה שאיתכם (סתם, אני מגזימה. אבל הבנתם). לכן אשתמש במשפט שאמרו חכמים ממני הרבה לפניי – "כל תוכנית היא בסיס לשינויים", ואוסיף שהתוכנית הטובה ביותר, היא זו שתדע להכיל את השינויים שתעשו בה.
אני אומרת לכם כבר מעכשיו – לא תראו הכל. לא בביקור הראשון, וכנראה שגם לא בשני, בשלישי או ברביעי. הכינו רשימה של כל הדברים שתרצו לראות, וסדרו אותה לפי סדר החשיבות, ככה תהיו בטוחים שאת הדברים שאתם לא מוכנים בשום אופן לוותר עליהם – לא תפספסו.

ביקור בפארקי דיסני מצריך תכנון, אבל לפעמים הדברים המהנים ביותר יהיו אלה שגיליתם במקרה, או שנולדו בעקבות צירוף מקרים.

תהנו!!

עכשיו תורכם:

יש עוד טעויות של מתחילים שאתם חושבים שפספסתי? מה למדתם רק אחרי שביקרתם בפארקים? ספרו לי בתגובות!
מתכננים טיול אל אחד הפארקים של דיסני?
צריכים עזרה? אשמח לעזור לכם בתכנון הטיול המושלם עבורכם.

שתפו אותי 🙂