עשרת התורים הכי יפים | דיסניוורלד

לא משנה באיזו תקופה של השנה תגיעו, תורים יגבו מכם זמן יקר בדיסני וורלד. אז נכון, יש תקופות שהן משמעותית פחות עמוסות מאחרות, יש פאסט פאס (Fastpass+), ויש דרכים רבות לחסוך זמן – ועדיין, תמצאו את עצמכם מבלים לא מעט זמן בתורים למתקנים.

רובנו מתייחסים לתור כאל משהו שצריך להרוג בו את הזמן בדרך למתקן – אנחנו מתעצבנים או קוברים את הראש בטלפונים שלנו – מחכים שהזמן יעבור. מודה, גם אני חוטאת בזה לא מעט, והייתי רוצה לעשות את זה פחות. אחת הסיבות העיקריות לכך שאני ממליצה בלב שלם להרים את הראש מהמסך/הרצפה, היא שבדיסני משקיעים לא מעט בלהפוך את התור לחלק מחוויה כוללת, שמכניסה אתכם לאווירה של המתקן, נותנת לכם עוד מידע, מראות וריחות שיכולים וצריכים להיות חלק בלתי נפרד מהמתקן.

אז נכון שאי אפשר לחלק מחמאות בצורה גורפת לכולם. חלקם פשוטים מאד, אבל יש לא מעט מהם שממש שווים את תשומת הלב שלכם. ברשימה זו בחרתי את אלו שלדעתי הם היפים או המיוחדים  ביותר.

נקודה אחרונה לפני שאתחיל – הרשימה מתייחסת רק לתורים המובילים למתקן ולא למתקן עצמו בשום צורה או אופן.

10. It's Tough To Be a Bug

המתקן החמוד הזה חבוי ממש במרכזו של אנימל קינגדם, מתחת לעץ החיים. העץ, שניצב במרכז, מכיל אינסוף גילופים של חיות – ככל שתביטו בו יותר תמצאו יותר דמויות חבויות בו. העניין הוא, שמרוב נקודות התצפית המשקיפות על העץ (ויש לא מעט כאלה), לא ניתן לראות בבירור את כמות הפרטים שהוא מכיל. התור של האטרקציה הזו נמצא ברשימה שלי בדיוק מהסיבה הזו. הוא מאפשר מבט מקרוב על העץ (+ כמה תוספות ששייכות רק לתור) של אינספור החיות והגילופים המיוחדים שעל העץ.

Tree of life - התורים הכי יפים בדיסני וורלד

9. Pirates of the Caribbean

אם תשאלו אותי, התור הזה זכאי להכנס לרשימה אפילו רק משום שהוא אחד המפלטים הקרירים והנעימים מהטמפרטורות המשוגעות של צהרי פלורידה במג'יק קינגדם. מלבד העובדה המאד חשובה הזו, אני אוהבת את האווירה שיש בתור של שודדי הקאריביים. מיד בהתחלה כשנכנסים למבצר מתנתקים לחלוטין מהעולם שבחוץ. הטמפרטורה (כבר ציינתי שזה יתרון משמעותי?), הריח והסאונד. לאורך התור עוברים ליד כלא, תותח, ערימות של תחמושת… התור בנוי בצורה כזו, שאתה בכל רגע נתון רואה רק מסדרון לא ארוך לפניך. בכל פינה, מתגלה לך עוד חלק קטן. היתרון העיקרי של צורת הבניה הזו, בשוני מהתורים המתפתלים הרגילים – היא שאתה אף פעם לא יודע מה יבוא עכשיו. ככל שתתקדם תוכל לשמוע את הסירות, והתחושה היא שהתור עובר הרבה יותר מהר כך, מאשר כשכל התור המתפתל פרוש לפניך.

עוד על הפתעות ודברים מגניבים שאפשר לראות בשודדי הקאריביים.

8. Seven Dwarfs Mine Train

הרכבת החדשה יחסית (נפתחה ב-2014) מתהדרת כמעט בכל יום נתון בתורים שמתארכים עד שעתיים תמימות. זה לא מעט זמן להעביר בהמתנה, מזל שיש פה אלמנטים אינטראקטיביים שיעזרו להעביר את הזמן. מים צבעוניים, דליים מסתובבים המלאים באבני חן זוהרות ויוצרים הפתעות מוארות על גג המכרה ועוד. מבחינת האווירה, נראה כאילו באמת נכנסים למכרה תת קרקעי, והמבנה, הטקסטורה והצבעים נראים משכנעים למדי.

7. The Twilight Zone - Tower of Terror

מבוסס על סדרת הטלוויזיה הישנה The Twilight Zone, זהו סיפור על מלון מפואר משנות השלושים של המאה הקודמת, שאירח את אצולת תור הזהב של הוליווד, עד שלילה אחד קרתה בו תאונה מצערת שגרמה להיעלמותם של חמישה בני משפחה שנכנסו לאחת ממעליות המלון ולא נראו שוב. כבר כשצועדים במורד סאנסט בולווארד בהוליווד סטודיוז, השדרה שמובילה אל המתקן, נוכל לראות את אימתו של המלון הרדוף, ולשמוע את הצרחות של אלו שצונחים במעליתו המקוללת. האווירה הקודרת ברורה ומקיפה אותך מהרגע הראשון בו צעדת אל תוך התור. כשנכנסים אל הלובי של המלון, רואים עד כמה הוא מלחיץ ומופלא בו זמנית. המסר מועבר עד אחרון הפריטים, וקורי העכביש שמציגים את הזכרונות המפוארים של המלון בעבר, כולם כלואים היום בחלל רדוף ומוזנח.

זהו אחד התורים מלאי הפרטים בדיסני, שווה לקחת את הזמן להעריך אותם.

The seas - התורים הכי יפים בדיסני וורלד

6. The Seas with Nemo and Friends

כשאתם צועדים בתור למתקן של נמו באפקוט, אתם עוברים מחוף חולי ופסטורלי אל מתחת לים. יש משהו נעים מאד באווירה בתור הזה, שמרגיש מנותק לחלוטין מהעולם שבחוץ, כאילו עברתם אל חוף נידח על אחד האוקיינוסים. הפרטים מדוייקים ולא עמוסים, הסאונד תואם לחלוטין ומוסיף לחוויה הכוללת. אי אפשר לטעות במעבר אל 'מתחת למים', התאורה הקרירה שליוותה את אזור החוף מתחלפת בהקרנות שמדמות השתקפות של מים על הרצפה, וגם הנוף מסביב שונה – ובראשו קרקעית הסירה ששטה מעל ראשכם (זה אדיר!).

5. The Haunted Mansion

התור החדש (יחסית) של האחוזה הרדופה שנוי במחלוקת. הוא אינטראקטיבי יותר ו"משעשע" יותר מהאווירה הקודרת ששררה בו לפני השינויים.. כמעט קריקטורי. חלק מהמעריצים הכבדים של האחוזה התרעמו על השינוי, ואמרו שהתור החדש לא הולם את האווירה המורבידית של המתקן. אני מחבבת את הקריפיות של המתקן עצמו, אבל חושבת שהתור הקליל יותר מנגיש את המתקן לילדים צעירים יותר שייתכן ואחרת היו מפחדים ממנו. אני חושבת שבסך הכל הוא מלא פרטים שנונים שיכולים לקסום גם למבוגרים, ומעביר את הזמן בתור בכיף.

4. Peter Pan

עד לפני כמה שנים, התור לפיטר פן היה אחד הדברים המייגעים שאפשר היה למצוא בדיסני וורלד. בגלל תפוסה נמוכה של הקרונות (סירות מרחפות בודדות, שמכילות בד"כ עד שני מבוגרים וילד), התורים במתקן הזה מתארכים בצורה לא פרופורציונאלית… עד כדי כך שהייתי אומרת לכם שאם אין לכם Fastpass, פשוט ותרו עליו (ולא באשמת המתקן! פשוט כי התור בלתי נסבל). אבל, כחלק ממהפכת התורים שעברה על חלק מהמתקנים הוותיקים במג'יק קינגדם, התור חודש והוא עכשיו לא רק נסבל, אלא שווה ביקור. בין פורטרטים אישיים ומשפחתיים של משפחת דארלינג (וגם ננה!), לביקור מטינקרבל שעושה קצת בלגן בחדר בו היא מבקרת – התור ינעים את זמנכם בדרך למתקן הקסום הזה.

Haunted mension - התורים הכי יפים בדיסניוורלד

3. Expedition Everest

המתקן כאמור מבוסס על אגדת המפלצת – ייטי – ששומרת על פסגות ההימלאיה. בהתחשב בעובדה שזו רכבת הרים, כמות התוכן שנגלה אליכם בתור הזה כמעט מפתיעה. בדרך תעברו בכפר הימלאי קטן, בו תתחילו את המסע שלכם אל ההר האסור, בית משפחה קטן, מקדשים ולבסוף – מוזיאון הייטי. תראו מוצגים על משמעותו של הייטי בקהילה, "הוכחות" לקיומו, אובייקטים נפאליים ושלל דברים מסקרנים. התכולה של המוזיאון אמורה להכין אתכם לטיפוס על ההימלאיה, ולהזהיר אתכם מפני המפגש עם היצור המיתי.

בימים שיש עומס במתקן, תמצאו את עצמכם מבלים את תחילת התור בחוץ, אפילו בשמש בחלקים מסויימים. אבל יש כל כך הרבה על מה להסתכל, שלא משנה מה יהיה קצב ההתקדמות של התור או כמה ארוך הוא, לא ישעמם לכם.

2. Dumbo – The Flying Elephant

אחד המתקנים האיקוניים של דיסני וורלד, שזכה לשדרוג מסיבי בעקבות מעבר הדירה שקיבל יחד עם התור החדש. ממוקם כעת ב- ,Storybook Circus בפאנטזילנד שבמג'יק קינגדם , המתקן שנפתח לראשונה ב-1971 גורם היום להורים רבים נחת. אזור משחק לקטנים משחרר אותם מלחכות בתור, בעוד מקומכם בתור נשמר  ואתם מקבלים ביפר שיעדכן אתכם כשהגיע תורכם לעלות. בינתיים, תוכלו לבלות ולשחק באזור שמלא פעילויות, או סתם לשבת להתקרר במזגן.

שדרוג כזה, מבחינתי, הביא את דמבו למקום כל כך גבוה בראש הרשימה.

1. Under the Sea – Journey of the Little Mermaid

הטירה של אריק היא אחת התוספות האהובות עלי בפנטזילנד, והיא יפיפייה בעיני. המתקן של בת הים הקטנה נמצא ממש בתוכה, ולכן כבר כאשר מתקרבים נכנסים לאווירה, עוד לפני שממש נכנסים אל התור. התור עצמו מגוון – מתחילים בהליכה בין הסלעים והמפלים של החוף, ולאט לאט מתקדמים אל תוך המחבוא של אריאל, שסופה עשתה בו שמות, וחפצים אנושיים התפזרו לכל עבר. כאן מתווסף החלק האינטראקטיבי של התור, שמשתלב בצורה מושלמת וטבעית (יותר מכל תור אינטראקטיבי אחר, לדעתי) – הסרטנים הקטנים שעוזרים לאריאל לעשות סדר בבלגן שיצרה הסופה, ובעזרת האנשים שעומדים בתור – לאסוף את החפצים ולהחזירם למקום.

בעיניי, התור הזה משלב את מיטב היכולות של דיסני בייצור אווירה וחוויה כוללת שתואמת את הסיפור. מעוצב לפרטי פרטים עם מלא מוקדי עניין שונים.

עכשיו תורכם:

איך אתם מעבירים את הזמן בעמידה בתור? האם יש תור שזכור לכם לטובה מדיסני? ספרו לי בתגובות!

מתכננים טיול לדיסניוורלד? צריכים עזרה? אשמח לעזור לכם בתכנון הטיול המושלם עבורכם.

שתפו אותי 🙂