כל מה שרציתם לדעת על: דיסני ג'יני

אחרי שהתאבלנו על שירות הפאסט פאס החינמי שדיסני הוציאו לגמלאות, ניקח רגע כדי לעשות סדר במהו הדיסני ג'יני, ובכל מה שצריך לדעת כדי להשתמש בו בצורה מיטבית. מדובר בשירות מורכב יחסית (בטח ביחס לפאסט פאס), אבל ברגע שתבינו אותו לעומק, תנצלו אותו בצורה טובה שעשויה להפוך את היום שלכם בפארקים ליעיל הרבה יותר.

אל תדאגו, הפוסט הזה נוצר בדיוק לשם כך. נעשה סדר, ונעבור על כל מה שאתם צריכים לדעת בשביל להשתמש בג'יני פלוס שלכם.

אז מה בעצם תמצאו בשירות הג'יני החינמי של דיסני לעומת ג'יני+ שבתשלום? מה הם ה- Lightning Lanes? ומה בעצם ההבדל בין אלה לפאסט פאס? בואו נצלול פנימה.

מהו דיסני ג'יני (Disney Genie Service)?

דיסני ג'יני הוא עוזר דיגיטלי שמסייע למהלך היום בפארק. תוכלו למצוא אותו בתוך האפליקציות של הפארקים – My Disney Experience בדיסניוורלד אורלנדו ו-Disneyland App בדיסנילנד שבקליפורניה

בעוד דיסני ג'יני (הגרסה שפתוחה לכלל המשתמשים) הוא חינמי לחלוטין, ישנן שתי תוספות בתשלום אשר מאפשרות גישה לתורים קצרים יותר לאטרקציות. אלו הדיסני ג'יני+ וכניסות Lightning Lane אינדיווידואליות.

מה זה Lightning Lane?

המסלולים המהירים, הלא הם ה- Lightning Lanes, הם למעשה מה שהכרנו עד לא מזמן ככניסות הפאסט פאס. אלו בעצם מסלולים 'עוקפי תור' למתקנים, אליהם יכול להכנס רק מי שיש לו "תור" קבוע מראש לאותו מתקן באותו זמן.

ה-Lightning Lanes נפרדים וקצרים יותר מהתור הרגיל (שימו לב- במסלולים אלו לא תראו את הדברים המגניבים שיש לתורים להציע). הם מגיעים ישירות רציף העליה למתקן, שם הם מתמזגים עם התור הרגיל.

ה"תור" שאתם קובעים מראש הוא חלון הזמנים בו תוכלו להגיע למתקן ולהכנס דרך המסלול המהיר.

Diseny Genie שירות חדש בפארקים דיסניוורלד אורלנדו דיסנילנד קליפורניה

Image is official by Disney

האם השירות בחינם? מה הוא כולל?

כאמור, דיסני ג'יני (Disney Genie) בגרסת הבסיס שלו (וזאת לעומת Disney Genie+) הינו חינמי. תוכלו למצוא אותו באפליקציות של הפארקים, ומהן גם תתפעלו אותו.
הג'יני משתמש באלגוריתם על מנת להציע לכם הצעות מבוססות מיקום במהלך הביקור שלכם בפארקים,  מקומות לאכול בהם בסביבה, מתקנים, זמני מופעים וכו'. 

גרסת הבסיס לא כוללת כניסות למסלולים המהירים (ה-Lightning Lanes). מה היא כן כוללת?
👈 המלצות חכמות מבוססות מיקום והעדפות (אותן תצטרכו להגדיר לו) – מופעים, מתקנים, מסעדות. 
👈 לוח עדכונים בזמן אמת הכולל – חישוב משוער של צפי זמני המתנה באטרקציות השונות במהלך היום, סטטוס של אטרקציות (סגור / פתוח) ועוד.
👈 ניתן להירשם לרשימות המתנה, להזמין מקום ולעשות צ'ק אין למסעדות. בנוסף, תוכלו לראות את זמני ההמתנה במסעדות בלייב.
👈 Mobile Ordering – להזמין מרחוק אוכל לאיסוף במסעדות Quick Service. זה יחסוך לכם את מרבית העמידה בתור במסעדה.
👈 להירשם לתור וירטואלי לאטרקציות התומכות בכך. מדובר באטרקציות בודדות שהינן חדשות ופופולריות בפארקים. שימו לב כי לאטרקציות אלו (למשל רכבת ההרים של TRON) אין תור רגיל בו ניתן לעמוד ולהמתין, והדרך היחידה לחוות אותן היא באמצעות תור וירטואלי.

ואם אנחנו בכל זאת רוצים להשתמש ב- Lightning Lanes, המסלולים המהירים שהתרגלנו אליהם בשירות הפאסט פאס?
תוכלו לרכוש את שירות דיסני ג'יני+ או כניסות Lightning Lane ספציפיות.

Magic Band - FastPass+ פאסט פאס דיסניוורלד

Image is official by Disney

מה זה דיסני ג'יני+?

דיסני ג'יני+ (Disney Genie+) היא גרסת הפרימיום של שירות דיסני ג'יני. הוא זה שיאפשר לנו להשתמש במסלולים המהירים ויביא אותנו (כמעט, אבל לא בדיוק) למה שהכרנו עם שירות הפאסט פאס הפופולרי.

ה- Genie+ עולה לנו כ- $15 ומעלה לאדם ליום בדיסני וורלד, או $25 ומעלה לאדם ליום בדיסנילנד. למה "ומעלה"? כיוון שהמחיר עולה בהתאם לעומס והביקוש באותו תאריך. בשני הפארקים ראינו את המחיר מטפס כבר לאזור ה-$35-$39 בימים עמוסים.

לפי מה נקבע המחיר?

המחיר לשירות ה-Genie+ משתנה לפי שני פרמטרים: הראשון, תאריך הביקור שלכם. ממש כמו מחירי המלון והכרטיס, גם מחיר הג'יני+ יהיה יקר יותר בתאריכים עמוסים ומבוקשים, ויקר פחות בתקופות פחות עמוסות. הפרמטר השני, הוא הפארק בו תרצו לבקר. המחיר שונה בין הפארקים השונים. כלומר, המחיר שתשלמו עבור שירות הג'יני פלוס במג'יק קינגדם למשל, יהיה שונה מהמחיר של אפקוט, הוליווד סטודיוז או אפקוט.
בסך הכל מדובר בדבר הגיוני – כיוון שיש כמות מתקנים (כאלה הכלולים בג'יני פלוס) שונה בין הפארקים, ובעוד בחלק מהפארקים מדובר בתוספת יעילה ונחוצה, יש פארקים שאפשר בקלות רבה יותר להסתדר בלי הג'יני פלוס. 

בנוסף, במידה ורכשתם כרטיסי Park Hopper (כאלה המאפשרים לכם מעבר בין הפארקים השונים באותו יום), המחיר של השירות אותו תדרשו לשלם, הוא זה של הפארק היקר ביותר באותו יום (בדרך כלל המג'יק קינגדם). אגב, זה נכון אפילו אם תכננתם לקפוץ בין אפקוט לאנימל קינגדם. ברגע שיש לכם פארק הופר, המחיר של הג'יני+ יהיה בתעריף הגבוה ביותר של אותו יום.

איך זה עובד בתכלס?

במידה ורכשתם את השירות, בדקו באפליקציה מתי הזמן הפנוי הבא בכל המתקנים שנמצאים בשירות הג'יני פלוס. לאחר מכם, בצעו את הבחירה למתקן אותו אתם רוצים, ותקבלו טווח זמנים (בדר"כ כשעה) להגיע בו למתקן. ממש כמו בפאסט פאס – כשהזמן שלכם יגיע, הגיעו למתקן ועברו במסלול המהיר (ה-Lightning Lane, שעד לפני רגע נקרא Fast Pass).

מתי אפשר להזמין מתקן נוסף? ברגע שקרו אחד משלושת הדברים הבאים (המוקדם מבינהם):
1. במידה ומאיזושהי סיבה עבר הזמן של חלון החזרה שלכם (כלומר – פספסתם את ה-Lightning Lane שלכם, וזה בגדול – חבל).
2. ברגע שהשתמשתם בתור המהיר שהזמנתם. שימו לב, שלפעמים צריך לסרוק פעמיים. פעם אחת בכניסה לתור, פעם שניה ממש בעלייה למתקן. למה? כדי למנוע מאנשים לעבור בין התורים.
3. ברגע שעברו 120 דקות מאז שהזמנתם את ה-Lightning Lane האחרון שלכם. לנקודה הזו יש החרגה – חוק ה-120 דקות תופס רק מרגע פתיחת הפארק. כלומר, גם אם הזמנתי את התור המהיר הראשון ב-7 בבוקר, 120 הדקות נספרות רק משעת פתיחת הפארק. אתן רגע דוגמה כדי להמחיש:
נניח וב-7 בבוקר הזמנתם תור מהיר ל-Peter Pan's Flight במג'יק קינגדם לשעה 11:30. הפארק נפתח בשעה 9:00. את ה-Lightning Lane הבא שלכם תוכלו להזמין רק שעתיים אחרי פתיחת הפארק, כלומר ב-11:00.
מה זה אומר? שתמיד, *תמיד* צריכה להיות לכם לפחות אטרקציה אחת מוזמנת!

בגדול דיסני אומרים שאפשר עם הג'יני פלוס להספיק 3 מתקנים ביום. אם אתם עובדים לפי ההמלצות פה – מתקנים מומלצים, לשים לב לשעה ולהזמין מתקן נוסף ברגע שמתאפשר וכו', תצליחו להספיק הרבה הרבה יותר. גם בימים עמוסים.

מה עוד חשוב לדעת על ג'יני+?

👈 לא ניתן להזמין את השירות מראש, אלא רק החל משעה 12 בלילה של יום הביקור. וגם אז, תצטרכו להמתין עד הבוקר כדי לבצע את הבחירה הראשונה של תור למתקן.

👈 תוכלו לבצע את בחירת המתקן הראשון רק בבוקר הביקור בפארק. בדיסני וורלד ניתן יהיה להזמין את הבחירה הראשונה בשעה 7:00 בבוקר של יום הביקור , ובדיסנילנד רק בעת ההגעה לפארק. 

👈אם אתם בדיסני וורלד – 120 הדקות שציינתי קודם, נספרות רק משעת פתיחת הפארק, גם אם ביצעתם את הזמנת התור הראשונה ב-7:00.

👈 ניתן לשלב Rider Switch עם ג'יני+! רק אל תשכחו להגיד את זה ל-Cast member שנמצא בכניסה למתקן לפני שאתם נכנסים לתור. שימו לב, גם במידה ואתם משתמשים ב-Rider Switch, לכל מי שרוצה לעלות על המתקן צריכה להיות הזמנת Lightning Lane אליו.

👈 אפשר להשתמש ב- Lightning Lane של כל מתקן רק פעם אחת. כלומר, אם כבר הזמנתם ונכנסתם בתור המהיר למתקן כלשהו, תוכלו כמובן לחזור עליו שוב באותו יום, אך הפעם לא במסלול המהיר.

👈 ההיצע של ג'יני+ (וגם של ה-Individual Lightning Lanes שתכף נדבר עליהם) יכול להיגמר. זה לא בהכרח יקרה בכל הפארקים, אבל בתקופות עמוסות במיוחד (כריסמס למשל) בהחלט ראינו את הג'יני+ Sold Out בפארקים הפופולריים. אגב, אם הג'יני+ נגמר לאחד הפארקים – זה אומר שגם האופציה של ג'יני+ לפארק הופר נגמרת. כן, גם אם רציתם לקפוץ בין פארקים אחרים לגמרי.

👈 גם היצע של מתקנים מסוימים יכול להגמר. בגלל שאין אפשרות לבחור זמנים, התורים המהירים עובדים בגישת "מי שתופס תופס". לכן, כדאי לכם לכוון למתקנים הפופולריים ביותר בתור התחלה.
במג'יק קינגדם – אלו ה-Jungle Cruise ו-Peter Pan's Flight.
בהוליווד סטודיוז – Slinky Dog Dash ואחריו Rock n' Roller Coaster ו- Tower of Terror.
באפקוט – Test Track, Remy's Ratatouille  Adventure ו- Frozen Ever After. 
באנימל קינגדם – Navi River Journey ו- Kilimanjaro Safaris.
בדיסנילנד – Mickey & Minnie’s Runaway Railway, Indiana Jones Adventure.
בדיסני קליפורניה אדוונצ'ר – WEB SLINGERS: A Spider-Man Adventure ו- Guardians of the Galaxy – Mission: BREAKOUT!

כל מה שרציתם לדעת על דיסני ג'יני Disney Genie

Genie Image is official by Disney

חייבים לרכוש את ה-Genie+ לכל הימים בביקור?

ממש לא. כיוון שאתם רוכשים את הג'יני+ ברמה יומית, תוכלו להחליט לאילו ימים תרצו לרכוש אותו.

איך זה קשור לפוטו-פאס (Photo Pass)?

דיסני ג'יני פלוס (מזכירה – בעלות של כ-$15 ומעלה לאדם ליום בדיסני וורלד, וכ-$25 ומעלה לאדם ליום בדיסנילנד) כוללת אלמנט חמוד נוסף:

בדיסני וורלד, תוכלו להשתמש בתוספות ומסגרות העובדות בטכנולוגיית מציאות מדומה (Augmented Reality). תוכלו להפעיל אותן על התמונות שלכם, ממש כמו שאתם יכולים לראות בתמונה מטה.

בדיסנילנד, ג'יני+ יאפשר לכם להוריד (ללא הגבלה) את תמונות הפוטו-פאס שלכם מיום הביקור הרלוונטי.

מציאות מדומה דיסני ג'יני פלוס

Image is official by Disney

מה אלה Individual Lightning Lanes?

שימו לב – לא כל האטרקציות כלולות בשירות ה- Genie+.

מתקנים פופולריים במיוחד כמו הרכבת של שבעת הגמדים במג'יק קינגדם, Radiator Springs Racers 

שבדיסני קליפורניה אדוונצ'ר, Star Wars: Rise of the Resistance שבהוליווד סטודיוז – לא זמינות בג'יני פלוס.
כדי להכנס במסלול המהיר לאטרקציות אלו, תצטרכו לשלם עליהן בנפרד.

אטרקציות לרכישה אינדיווידואלית בדיסניוורלד:
👈 TRON: Lightcycle/Run – הרכבת החדשה ביותר בדיסני וורלד, שהתווספה למג'יק קינגדם.
👈 Seven Dwarfs Mine Train – רכבת ההרים של שלגיה ושבעת הגמדים בפנטזילנד שבמג'יק קינגדם.
👈 Star Wars: Rise of the Resistance – שב-Star Wars: Galaxy's Edge בהוליווד סטודיוז.
👈 Guardians of the Galaxy: Cosmic Rewind – רכבת ההרים המעולה של שומרי הגלקסיה באפקוט.
👈 Flight of Passage – בפנדורה (האזור של אווטאר) שבאנימל קינגדם.

אטרקציות לרכישה אינדיווידואלית בדיסנילנד קליפורניה:
👈 Star Wars: Rise of the Resistance – שב-Star Wars: Galaxy's Edge בדיסנילנד פארק.
👈 Radiator Springs Racers הפופולרי והשווה שבדיסני קליפורניה אדוונצ'ר.

עלות כניסה מהירה לכל מתקן כזה עומדת על $25-$10 בממוצע, כתלות במתקן, בתאריך ובשעה המבוקשים.

אם אתם מתארחים בריזורט של דיסני תוכלו להזמין את האטקרציות (אלה שבתוספת תשלום בנוסף לDisney Genie+) כבר בשעה 7 בבוקר. במידה ולא – תוכלו לבצע את ההזמנה רק החל משעת הפתיחה הרשמית של הפארק הרלוונטי.

שימו לב – בכל יום תוכלו לבצע עד שתי רכישות של מתקנים ספציפיים.

במידה ואתם מבצעים הזמנה כזו, לא ניתן לשנות או לבטל אותה. אם המתקן נסגר באופן לא צפוי (תקלה / מזג אויר וכו') בשעה בה הייתם אמורים לעלות עליה, בד"כ יזמינו אתכם לחזור בשעה מאוחרת יותר באותו יום.
במקרים מיוחדים, תוכלו לנסות לפנות ל-Guest Relations לגבי החזר.

יש טיפים חשובים שכדאי לדעת?

ברור 🙂

👈 לפני הנסיעה (וזה נכון לכל ביקור בפארקים של דיסני) הורידו את האפליקציה הרלוונטית לטלפון. אם אתם נוסעים לדיסניוורלד, מדובר כאמור ב- My Disney Experience, ובדיסנילנד זו Disneyland App. לאחר שהורדתם, חברו את הכרטיסים וההזמנות לחשבון שלכם באפליקציה.

👈 במידה ואתם רוכשים את הג'יני+, בצעו את בחירת המתקן הראשון שלכם הכי מוקדם שתוכלו. בחירה מוקדמת תאפשר לכם להגיע מהר יותר לבחירה של מתקנים נוספים, ובכך למקסם את מספר המתקנים שתוכלו לנצל בשירות.

👈 ביצעתם הזמנה לשעה מאוחרת יותר? שימו לכם תזכורת לשעתיים אחרי שביצעתם את ההזמנה, כדי שלא תשכחו לקבוע כניסה למתקן נוסף. לשמחתנו, דיסני הוסיפו שעון באפליקציה שמציג לכם מתי תוכלו להזמין את ה-Lightning Lane הבא שלכם. כוונו את התזכורת לדקה לפני השעה הרלוונטית.

👈 אם אין חלונות זמן פנויים למתקן שרציתם, המשיכו לנסות לאורך היום! ייתכן שיפתחו מקומות נוספים – בין אם על ידי דיסני או בעקבות ביטולים של אנשים. 

👈 כדי לאסוף כמה שיותר Lightning Lanes לאורך היום, הזמינו את המתקן הבא *ברגע* שנפתחת בפניכם האופציה (מזכירה – כשהשתמשתם באחרון, או שעברו שעתיים מאז ההזמנה, המוקדם מבין השנים). גם אם זה לא המתקן שבדיוק רציתם. דיסני מאפשרים לבצע שינויים ב-Lightning Lanes מבלי לבטל ולהזמין מחדש. מה זה אומר? שהשעון המתקתק עדיין רץ, והזמן עד הפעם הבאה שתוכלו להזמין מתקן נוסף מתקצר. לעומת זאת, אם לא תזמינו ורק תחכו שהמתקן שאתם רוצים יהיה זמין – הזמן יעבור מבלי שהזמנתם תורים מהירים.

👈 שמתם לב ש-7:00 בבוקר היא שעה משמעותית? גם הזמנה ראשונה של לייטנינג ליין אם רכשתם ג'יני פלוס, וגם הזמנה של Individual Lightning Lane אם אתם לנים בריזורט של דיסני. אז בוא נוסיף עוד מרכיב לסלט – 7:00 היא גם השעה שבה נפתחת האפשרות להזמין תור וירטואלי למתקנים הרלוונטיים. ההמלצה שלי – חברו את כל האנשים שאיתכם לאפליקציות אצל שני אנשים. אחד יזמין לכם תור וירטואלי במידה ואתם זקוקים לכזה, והשני יטפל בג'יני+.2

עכשיו תורכם:

האם אתם מתכוונים לרכוש דיסני ג'יני+ בנסיעה הבאה שלכם? האם אתם חושבים שהמתקנים שמשלמים עליהם בנפרד שווים את זה? ספרו לי בתגובות!

מתכננים טיול לאחד הפארקים של דיסני? צריכים עזרה? אשמח לעזור לכם בתכנון הטיול!

שתפו אותי 🙂