הסודות מאחורי: המתקנים של שודדי הקאריביים

'שודדי הקאריביים' הוא מתקן שנמצא בווריאציות שונות בארבעה פארקים של דיסני ברחבי העולם – דיסני וורלד באורלנדו פלורידה, דיסנילנד באנהיים קליפורניה, דיסנילנד פריז וטוקיו דיסנילנד. המתקן כאמור משתנה מפארק לפארק, אבל יש עובדות מגניבות ומפתיעות בכל המקומות ששווה לדעת ולשים אליהן לב.

1. וולט דיסני

זהו המתקן האחרון שוולט דיסני עצמו פיקח על בנייתו. המתקן נבנה רק כ-11 שנים לאחר הפתיחה של דיסנילנד, אבל כבר מההתחלה וולט חלם על הכנסת אלמנט שקשור לפיראטים לפארק. וולט עצמו נפטר בדצמבר 1966, כשלושה חודשים לאחר מכן, במרץ 1967 נפתח המתקן של שודדי הקאריביים בדיסנילנד.

Pirates of the Caribbean-הסודות מאחורי שודדי הקאריביים

2. על שלדים ואימג'נירים

במג'יק קינגדם שבדיסני וורלד – כשאתם נכנסים לתור, בחרו במסלול הימני. כשאתם מתקרבים לאזור בו עולים על המתקן, חפשו חלון עם סורגים בצד ימין שלכם. אם תסתכלו דרך החלון לכיוון מטה, תוכלו להבחין בשני שלדים המשחקים שח. במסגרת חיבתם העזה של האימג'נירים (המהנדסים, מתכננים והמעצבים של כל האזורים והמתקנים בפארקים של דיסני) להנציח את עצמם במתקנים עליהם הם עובדים, שילב האימג'ניר האגדי מארק דיוויס את אהבתו לשח במתקן זה. זה לא סתם שהשלדים נראים כאילו הם מהרהרים במהלך הבא כבר נצח – מארק דיוויס ביצע מחקר מעמיק, וסידור הכלים על הלוח לקוח מתוך טורניר שח אגדי – הם מאורגנים במצב  בו אין לאף צד אפשרות לנצח במשחק. לעד.

3. הומור פנימי

אותו מארק דיוויס לא פספס אף הזדמנות גם להנציח את עצמו וגם את אהבתו לשח, ובסצנה האחרונה בה נראה את קפטן ג'ק ספארו משתעשע על הכסא מהשלל שאסף, נוכל לראות ברקע סמל משפחתי מעוטר בשני צריחים של שח, ועליו כתוב השם הכאילו ספרדי – 'מרקו דיוויסיו'.

4. Dead Men Tell No Tales

בתחילת המתקן, בכניסתכם אל תוך המערות, תעברו דרך מסך ערפל ועליו דמות המזהירה אתכם מפני המסע ("Dead Men Tell No Tales"). עד 2011 הדמות המוקרנת על מסך הערפל הייתה של דייבי ג'ונס. לאחר יציאת הסרט הרביעי בסדרה ('זרמים זרים'), הוחלפה דמותו של דייבי ג'ונס בזו של הפיראט שחור-הזקן. כיום הדמויות מתחלפות באופן די אקראי, ולא תוכלו לדעת מראש באיזו מהן תתקלו.

5. פיראט על הגשר

בדיסני וורלד – כשאתם מתקרבים לסוף המתקן, תחלפו מתחת לפיראט שיושב על הגשר. הוא היחיד שרגלו מכוסה בשיער אמיתי (!) וכף רגלו מלוכלכת. הוא הפיראט היחיד שהסירה ממש מתקרבת אליו, ולכן עוצב בצורה הריאליסטית ביותר מכל הפיראטים במתקן.

6. אש

אפקט האש בחלונות העיר הוא פשוט למדי – שילוב של תאורה ורוח על בד מעט מתוח. השמועה אומרת שהאפקט הכה-פשוט עבד טוב כל כך, שכאשר הכבאי הראשי של אנהיים (שם ממוקם דיסנילנד) ירד מהמתקן, הוא פנה לאחראיים על המתקן בכעס, והתקשה להאמין כשאלו אמרו לו שזו אינה אש אמיתית. כפשרה וכדי לטפל בחששות – במקרה של שריפה אמיתית, אפקט האש מתוכנת לכבות באופן אוטומטי.

שלדים - הסודות מאחורי שודדי הקאריביים

7. שודדי הקאריביים - הסרט

המתקן כאמור נפתח שנים רבות לפני שיצאה סדרת הסרטים של שודדי הקאריביים. אבל בעקבות ההצלחה המסחררת של הסרט – הוא עודכן ונוספו בו דמויות רבות ומוכרות; קפטן ברבוסה תוקף את העיר מראש הספינה, ג'ק ספארו נוסף במספר סצנות לאורך השיט, ואפילו בנות הים מהסרט 'שודדי הקאריביים: זרמים זרים'.

8. עצמות אדם

אחת השמועות החזקות ביותר לגבי המתקנים של שודדי הקאריביים (דיסנילנד ודיסניוורלד באופן ספציפי) היא שחלק מהשלדים הנראים במתקן הם למעשה עצמות אדם אמיתיות. אעשה סדר בעובדות: בעבר אכן נעשה שימוש בשלדים אמיתיים ברחבי המתקן. חברת דיסני טוענת באופן רשמי כי מאז ועד היום כולם הוחלפו בדגמים סינטטיים. חלק מהעובדים של המתקן בדיסנילנד מהשנים האחרונות עדיין טוענים כי נותרה גולגולת אמיתית אחת – לנו נותר רק לנחש מה האמת 🙂

עכשיו תורכם:

באילו מהפארקים יצא לכם לבקר? ראיתם את השלדים שמשחקים שח? ספרו לי בתגובות למטה!

מתכננים טיול לאחד הפארקים של דיסני? אשמח לעזור לכם בתכנון הטיול המושלם עבורכם.

שתפו אותי 🙂