טיול עם ילדים בפארקים של דיסני | כל הטיפים

זה נכון שהפארקים של דיסני הם המקומות השמחים ביותר עלי אדמות. אבל בואו נהיה ריאליים – אין שום דבר שיכול להרוס את החגיגה כמו לבלות יום שלם עם ילד (ילדים?) שצורחים כי הם לא שבעי רצון, קשה להם, חם להם, עייף להם – או כל סיבה מחרבת שמחות אחרת.
הסיכון שהטיול המשפחתי המושלם יהפוך לאסון ברמה בינלאומית קיים ומפחיד כל הורה, אבל אני שמחה לבשר לכם שיש לא מעט דברים שאתם יכולים לעשות כדי לדאוג שהולך להיות לכולכם כיף – קטנים וגדולים גם יחד.

בפוסט הבא תמצאו טיפים והמלצות לטיול עם ילדים בפארקים של דיסני (וגם יוניברסל!). חלקם אולי דורשים מעט מאמץ, אבל יכולים לשדרג את החוויה בשבילכם ובשביל הילדים שאיתכם.

בין אם אתם מבקרים בפארקים עם ילדים קטנים, או כטיול בר מצווה עם מתבגרים – או גם וגם, יש פה טיפים בשבילכם.

הצטיידו בחטיפים ובשתיה:

לא, אני ממש לא מתכוונת להגיע עם ציידנית ולפתוח פיקניק באמצע מיין-סטריט. אבל בהחלט מותר להכניס לפארק בקבוקי מים וחטיפים. תביאו איתכם את החטיפים האהובים על הקטנטנים, ותעזרו להם להחזיק מעמד – בהמתנה בתורים, בצפייה במצעדים, או סתם אם יש עוד קצת זמן עד הארוחה הבאה.

ילדים רעבים (וגם מבוגרים) סבלניים פחות, וכדאי מאד שיהיו לכם נשנושים בשלוף להקלה מיידית. חוץ מזה כדאי לזכור – ברב הפארקים של דיסני יש אוכל מעולה!
🥡 כל מה שצריך לדעת על האוכל בדיסני וורלד.

הביאו בגדים להחלפה:

ובכלל, שהתיק שלכם יכיל את כל החפצים "למקרה ש" שאתם יודעים שהילדים שלכם עלולים להזדקק להם. בנושא הבגדים – לא מעט מתקנים בפארקים של דיסני יוציאו אתכם רטובים במידה כזו או אחרת. בטמפרטורות של קליפורניה זה בד"כ נעים, ובפלורידה זה אפילו נחוץ. יחד עם זאת, אני ממליצה שיהיו לכם בגדים להחלפה עבור הילדים – בין אם לא נעים להם להסתובב עם פריט רטוב, ולכל מקרה (נפל לי, נשפך לי) שלא יהיה.

קאלי ריבר ראפידז מתקן מים אנימל קינגדם דיסני וורלד אורלנדו

הביאו עגלה:

בדיסני הולכים ה-ר-ב-ה. אני מציינת את זה לא פעם, וזה קריטי במיוחד כשמדובר בטיול עם ילדים. אם ביום ממוצע בדיסני אדם הולך כ-16 קילומטר (!!), אז מרגליים קטנות המרחקים האלו דורשים אפילו יותר צעדים – וזה מעייף (גם אותנו!).
ניתן לשכור עגלה בפארק, אבל כמובן שזה לא זול, וגם לטובת הנוחות שלכם וגם כדי לחסוך קצת עלויות – אני מציעה להביא עגלה איתכם במידה ואתם זקוקים לאחת.
לשכור עגלה בדיסני וורלד עולה $15 ביום, או $13 ליום במידה ותבחרו לשכור למשך השהות שלכם (יותר מיום בודד).
שכירת עגלה בדיסנילנד קליפורניה תעלה $18 דולר ליום.
בדיסנילנד פריז (יורודיסני לשעבר) לעומת זאת תוכלו לשכור עגלה לילדים ב-€20 ליום.

שימו לב, המחירים המצוינים מטה נתונים כמובן לשינוי, והם המחירים לעגלות יחיד.

עשו הפסקות:

אני יודעת… הגעתם עד פה, אתם כבר בדיסני. כל מה שאתם רוצים זה לרוץ ולהספיק כמה שיותר.  אבל כשמטיילים עם ילדים, הפסקות הן חובה.
אני ממליצה שתנסו לחזור למלון להרגע קצת באמצע היום, ואם זה לא אפשרי אז לפחות למצוא שעה פה שעה שם לשבת רגע, לאכול ולשתות משהו בצל או במקום סגור (עם עדיפות למזגן). הפסקות כאלה יעזרו לילדים – וגם לכם – למשוך עד שעה מאוחרת יותר, כך שתוכלו לחוות גם את אירועי הערב, ולעבור את היום בצורה רגועה ומהנה יותר.

שיקלו לישון בריזורט:

הנקודה הזו קצת מתחברת לנקודה הקודמת שלי – אם הריזורט של דיסני הוא ה"בית" שלכם לטיול הזה, יהיה לכם קל ונוח לקחת הפסקת אמצע יום בלי לבזבז יותר מדי זמן על נסיעות והתברברות. חוץ מזה, שאין כמו ה-Theming (חייבים להמציא לזה מילה בעברית) והעיצוב של הריזורטים של דיסני. בשביל ילדים ההתרגשות גדולה אפילו יותר, והאופציה לישון במקום שמעוצב בצורה כל כך מרגשת ו"דיסני"ית הוא מפתה אפילו יותר. יש מגוון רחב של ריזורטים במחירים שונים שמתאימים לכל אחד, ויש להם עוד הרבה יתרונות מעבר לאפשרות לעשות הפסקה באמצע היום. אם זה נכנס בתקציב שלכם, אני ממליצה בחום.

טיפים טיול עם ילדים - עגלות

הכירו את מגבלות הגובה ורמת ה"מפחידות" של המתקנים:

למתקנים רבים יש דרישת מינימום של גובה שרק מעליה ניתן לעלות למתקן. זה לא נושא שנתון למשא ומתן, זה עניין בטיחותי לחלוטין, ואם הילד שאיתכם לא עומד בדרישת הגובה – בשום אופן לא ייתנו לו להכנס (ליד הכניסה למתקן יהיה מד גובה מסומן, ואנשי הצוות רשאים לבקש מכל ילד שנראה להם גבולי לעמוד לידו על מנת לוודא שהוא יכול לעלות).

מלבד דרישות הגובה, ישנם ילדים רבים שפשוט מפחדים. מחושך, מקולות, מחיות… כדאי לדעת קצת על המתקנים שבפארק לפני שאתם מגיעים, אף אחד לא מכיר את הילדים שלכם כמוכם – ומומלץ להיערך מראש (אפילו בתיאום הציפיות שלכם עם עצמכם).

אתם לא צריכים ללכת רחוק כדי לחפש את המידע הזה, רק להכנס לפוסטים הרלוונטיים עבורכם:
דיסנילנד קליפורניה:
🏰 מתקנים בדיסנילנד פארק
🎢 מתקנים בדיסני קליפורניה אדוונצ'ר

דיסניוורלד אורלנדו:
🏰 מתקנים במג'יק קינגדם
🌳 מתקנים באנימל קינגדם
🎞️ מתקנים בהוליווד סטודיוז
🌎 מתקנים באפקוט

דיסנילנד פריז (יורודיסני לשעבר):
🏰 מתקנים בדיסנילנד פארק – דיסנילנד פריז
🤖 מתקנים בוולט דיסני סטודיוז

גם אם הילדים שלכם יכולים לעלות על מתקן מבחינת גובה – אני ממש ממליצה לקרוא את התיאור, ובמידה ויש לכם ספק – שבו לצפות עם הילד בסרטון של המתקן ביוטיוב (כתבו את שם המתקן הרלוונטי + הפארק בשורת החיפוש).

מיצאו את מרכז הילדים – Baby Care Centers:

בכל פארק יש מרכז כזה, ועבור הורים לתינוקות או לילדים צעירים הוא יכול להיות הצלה אמיתית. מה יש שם? חדרונים פרטיים להנקה עם כסאות נדנדה, אזורי האכלה עם כסאות תינוק, מטבחון עם מיקרוגל וציוד בסיסי, עמדות החלפה, שירותים וכו'. חוץ מזה הם מציעים גם תחליפי חלב, אוכל לתינוקות, מגבונים, תרופות בסיסיות וחיתולים למכירה.
המקומות תמיד מאד מסודרים, נקיים (כמו שאר הפארק) וטוב לדעת היכן הם נמצאים אם אתם מטיילים עם קטנטנים – תוכלו למצוא את הסימון במפת הפארק.

הכינו צמיד עם כיתוב באנגלית:

אחד הפחדים הכי גדולים של הורים בפארקים גדולים כל כך, היא שבחוסר תשומת לב רגעית, הילדים יעלמו בקהל.
האמריקאים כהרגלם לוקחים את זה רחוק, ולא פעם תראו ילד (את אלו שלא קשורים היטב לעגלה) מחובר להוריו ברצועה… מכירים את התיקים בצורת חיות – כשהזנב הוא בעצם רצועה שמחזיק ההורה? אז זה לא מה שאני מציעה. אבל אם הילד שלכם צעיר ועוד לא דובר אנגלית, אתם בהחלט יכולים להכין יחד צמיד שיכיל את הפרטים שלכם – שמכם, שם הילד, מספר הטלפון שלכם ואפילו המלון בו אתם משתכנים.

נסו לאכול בארוחות עם דמויות:

בכל אחד מהפארקים תוכלו למצוא Character Meals. אלו מסעדות לכל דבר, רק עם דמויות דיסני (כל מסעדה והדמויות שלה) שמסתובבות בין השולחנות, ומייצרות אינטראקציה עם הסועדים בכל שולחן.
אם הילדים שלכם אוהבים לפגוש דמויות (לא כל הילדים אוהבים!!), או אם יש דמות ספציפית שהם ממש רוצים לפגוש – ארוחה עם דמויות (Character Dining) היא אופציה לא רעה בכלל.
כמובן שהארוחות האלו עולות יותר, אבל בדרך כלל איכות האוכל גבוהה, והאינטראקציה עם הדמויות משובחת. כאמור – אם זה בתקציב שלכם, שווה לשקול.

כמה דברים שחשוב לציין, לגבי מפגשים עם דמויות. גם אם הילד שלכם ממש אוהב את מיקי מאוס, ומסתובב בבית עם הבובה של פו הדב בלי הפסקה; ייתכן מאד שאם יגיע ופתאום יגלה שהדמות האהובה עליו ענקית (בגודל של מבוגר, ויותר) – ייבהל מאד.
גם כאן, אני ממליצה להכין את הקטנטנים מראש. צפו יחד בסרטונים ובתמונות של הדמויות שהם אוהבים, ראו אותם באינטראקציות עם ילדים… זה גם ייתן פרופורציה של הגודל הצפוי במפגש.

טיפים טיול עם ילדים character dining לאכול עם דמויות

קנו מתנות מראש:

בכל פארק של דיסני יש חנויות מנקרות עיניים עם דברים יפים, בובות ואין סוף פיצ'פקעס (אני קוראת לזה כך בנימה הכי לא מזלזלת שיש לי – גם אני רוצה הכל). החנויות מפתות גדולים וקטנים כאחד, והן לא זולות בכלל (הפתעה!)…

אם אתם מטיילים עם קטנטנים, אני ממליצה בחום לרכוש עבורם הפתעות ממותגות דיסני מראש. אם אתם מטיילים בארה"ב לפני ההגעה לפארקים, ממש ממליצה להכנס לאחת מרשתות הדולר סטור (Dollar Tree ודומיה), שם תוכלו להצטייד בהמון פריטים שמתאימים לגילאים שונים בדולרים בודדים. עוד אופציות טובות בארה"ב – הרשתות טארגט, וולמרט, וכמובן אמאזון. בכולן תוכלו לרכוש פרטים אמיתיים של דיסני במחירים טובים בהרבה מאלו שבפארקים.

כמה דוגמאות:
חוברת מדבקות של פיקסאר –  מצוינת גם כתעסוקה לילדים בטיסות.
סט דמויות של אנקאנטו – קומפקטי, ולא יצריך מכם סחיבות מיוחדות.
בובות של דיסני – בחרו את הדמות שהילד שלכם אוהב במיוחד.

שימו לב שאמאזון משנה את המוצרים שנשלחים חינם לישראל בסכום של מעל $49 כל הזמן. אם מה שאתם רוצים לא נשלח לישראל, אתם יותר ממוזמנים לשלוח אותו למלון / ריזורט שלכם, ולייצר לילדים הפתעה בלייב.

התנסו בחוויות מסביב:

יש המון דברים שאפשר לעשות בפארקים (ובריזורטים!) מלבד האטרקציות עצמן. אם תשקיעו בהן זמן, תוכלו לייצר גם לכם וגם לילדיכם זכרונות מיוחדים ומפתיעים. כמה דוגמאות:

  • Hidden Mickeys – ברחבי הפארקים (והריזורטים!) תוכלו למצוא את הצללית של ראשו של מיקי, חבויה באינספור מקומות. ספרים שלמים נכתבו על איפה לחפש אותם, אבל אני אעזור לכם ואומר – בכל מקום! רק פיקחו את העיניים, והם מסביב 🙂
  • Bibbidi Bobbidi Boutique – חנות בה ילדיכם יכולים לעבור מהפך מהאגדות בו יהפכו לנסיכות (קיים גם במג'יק קינגדם וגם בדיסנילנד פארק בקליפורניה). כמובן שתלוי בחבילה שרוכשים, אך ניתן לקבל תחפושות, איפור, שיער וכו'. לילדים זו חוויה בלתי נשכחת.
  • תספורת ב- Main Street – המספרה שבמיין סטריט לא שם רק ליופי. יש שם ספרים אמיתיים שישמחו להעניק (בתשלום כמובן) תספורת לילדכם.
  • A Pirate's Adventure ~ Treasures of the Seven Seas – משחק חפש את המטמון שילדיכם יכולים להשתתף בו (בחינם!) ברחבי אזור ההרפתקאות (Adventureland). למלא משימות מגניבות, ולבסוף לקבל גלויה החתומה ע"י קפטן ג'ק ספארו.

יש עוד אינספור דוגמאות, מספיק לפוסט שלם ונפרד. הרעיון הוא – שיש הרבה מעבר למתקנים, וכל איש צוות ישמח להפנות אתכם לפעילויות נוספות עבור הילדים.

תכננו מראש, אבל דעו שכל תוכנית היא בסיס לשינויים:

קיראו קצת על הפארקים אותם אתם מתכוונים לבקר, דעו אילו מתקנים יש שם שמתאימים למשפחה שלכם, עשו הכנה לילדים – שידעו לקראת מה הם הולכים. אפשר לעשות טבלאות יאוש, או כל ספירה לאחור שאתם חושבים שהם יהנו ממנה. עשו יצירה שקשורה לדיסני, תראו יחד סרטים.
ככל שהילדים ידעו יותר לקראת מה הם  הולכים, הסיכוי שיהנו גדול יותר.
אז אני בעד לתכנן, להזמין מקומות מראש למסעדות שאתם רוצים, לדעת איזה פארק אתם מתכוונים לבקר בכל יום. אבל יותר מהכל – בעיקר עם ילדים – חשוב לשמור על הגמישות. צאו מנקודת הנחה שלא תספיקו הכל. אולי גם לא את כל מה שתכננתם. אל תתאכזבו, אל תכעסו – יותר חשוב שיהיה לכם כיף. תהנו מההתרגשות של הילדים, תייצרו איתם זכרונות ביחד – זה יהיה הכי כיף בעולם.

אם אתם עדיין מרגישים מבולבלים, או רוצים לסדר את הביקור כך שיהיה תפור בדיוק למידותיכם ולהעדפות שלכם – אשמח לתכנן עבורכם את הביקור בפארקים.

נהלו נכון את העמידה בתורים:

בפארקים השונים של דיסני יש אפשרות לרכוש (עם הכרטיס או בנפרד) תוספות אשר יקצרו את משך העמידה שלכם בתור. בדיסנילנד פריז מדובר בדיסני פרמיר אקסס, ובדיסניוורלד שבפלורידה ובדיסנילנד קליפורניה תוכלו למצוא את הדיסני ג'יני פלוס.

אבל לא הכל מסתכם בתוספות בתשלום. Rider Switch מאפשר לכם לחסוך עמידה כפולה בתורים במידה ויש בקבוצה ילדים שלא יכולים (או לא רוצים!) לעלות על מתקן מסוים. 
מבוגר או שניים ישארו עם הילדים שלא עולים על המתקן, בעוד שאר הקבוצה תעמוד בתור למתקן. אחרי שהם יצאו, אלו שחיכו עם הילד בחוץ יוכלו להכנס ישירות למתקן, בלי תור (כיוון שהקבוצה השניה כבר חיכתה אותו).
כל מה שאתם צריכים לעשות, זה לגשת ל-Cast Member בכניסה למתקן, ולהגיד לו שאתם מעוניינים ב-Rider Switch לפני הכניסה הראשונית לתור.

עכשיו תורכם:

מה הטיפים הכי חשובים לדעתכם בטיול עם ילדים? מה הדבר שיכול להציל נסיעה? ספרו לי בתגובות! 

מתכננים טיול עם ילדים לאחד הפארקים של דיסני? צריכים עזרה? אשמח לעזור לכם בתכנון הטיול המושלם עבורכם.

שתפו אותי 🙂