10 העצות הכי גרועות שקיבלתם לקראת ביקור בדיסני

עומס מידע הוא אחת הבעיות הכי נפוצות שפוגשות את מי שעומד לטוס לחו"ל כיום. קבוצות פייסבוק, אינסטגרם, בלוגים של מטיילים, חברים, קרובי משפחה, החבר ההוא מהעבודה שבדיוק חזר… והנה לכם רשימה אינסופית של עשה ואל תעשה לכל מקום שתטוסו אליו, ועל אחת כמה וכמה – לפארקים של דיסני.

אספתי כאן עשרה משפטים שחוזרים על עצמם כל הזמן. חלקם יהיו נכונים רק לחלק מהאנשים, וחלקם פשוט לא נכונים כלל. אם יש משהו אחד שחשוב שתצאו איתו מהפוסט הזה – הוא שכל ביקור בפארקים נראה (וצריך להראות!) אחרת, ואין מידה אחת שמתאימה לכולם.
משהו שעבד ממש טוב לבן דוד של החבר, אולי ממש לא מתאים למשפחה שלכם, והדבר הזה שהאמא של החבר של הילד אמרה שהרס להם את הטיול, יכול להיות הזדמנות של ממש לטיול שלכם.

1. אם תתאמצו ממש, תספיקו הכל.

בדיסני וורלד יש ארבעה פארקים (מג'יק קינגדם, אנימל קינגדם, אפקוט והוליווד סטודיוז) ושני פארקי מים (בליזארד ביץ' וטייפון לגון). בדיסנילנד שבקליפורניה שני פארקים (דיסנילנד פארק ודיסני קליפורניה אדוונצ'ר). בדיסנילנד פריז שני פארקים (דיסנילנד פארק ו-וולט דיסני סטודיוז)… הבנתם את הקונספט. ובכל פארק כזה יש המון מתקנים, אטרקציות, מופעים, מסעדות…

במג'יק קינגדם לבד יש מעל 40 אטרקציות. גם אם תבלו שם אי אלו ימים רצופים – לא תספיקו הכל. 

אז מה הבשורה הטובה שלי עבורכם? אתם לא צריכים להספיק הכל. בטח לא כשזמנכם קצר.
תכננו טוב את הימים שלכם. עברו על רשימות המתקנים של כל פארק (יש פה כאלה בבלוג, מפורטות ומדורגות), סמנו לכם מה הכי חשוב מבחינתכם, מה תשמחו להספיק ועל מה תוכלו מראש לוותר.
מלאו את הימים שלכם בדברים שהם הכי-הכי עבורכם, ובקצב הגיוני. אני מבטיחה (מניסיון!) שכשמנהלים את היום נכון ועושים הפסקות במהלכו, מספיקים הרבה יותר מאשר ריצת מרתון שמתחילה בפתיחת הפארק ומסתיימת בזיקוקים של סוף היום – בעיקר כי האפשרות הזו תגרום לכם לקרוס מהר מאד.

2. מוכרחים להכניס לפחות יום מנוחה אחד באמצע.

היי, נכון שלהגיד שזו עצה לא מוצלחת נשמע כמו ההפך של הסעיף הקודם? אז זהו, שלא.

יום מנוחה הוא לא בהכרח רעיון רע. יש משפחות שיום מנוחה במהלך הביקור הוא הכרחי עבורן. אבל זה בשום אופן לא כלל שחל על כולם. אם הביקור שלכם קצר ומספר ימי הפארקים שלכם מועט יחסית, אם הילדים שלכם גדולים מספיק, אם זה הביקור הראשון – ואולי האחרון שלכם בפארקים של דיסני…
יכול להיות שיום מנוחה לא מתאים ללו"ז שלכם, ויבאס אתכם יותר מאשר יועיל לכם. אם הגעתם עד אורלנדו ויום במלון ימלא אתכם ב-FOMO, אני בכל ליבי ממליצה לכם להוסיף עוד פארק.

עם זאת, כמו שאמרתי בהתחלה – גם התשה והתרוצצות בלתי פוסקת הן מתכון לאסון במהלך ביקור של מספר ימים. 
אז מה ההמלצה? לבדוק מה נכון עבורכם. מה הקצב שמתאים לכם, למשפחה שלכם, או למי שנוסע איתכם.

סיבות להתארח - ריזורט של דיסני וורלד נוף שקיעה

3. חייבים לקנות את הג'יני+ כדי להנות, אחרת כל היום תעמדו בתורים.

דיסני ג'יני פלוס הוא שדרוג בתשלום המאפשר כניסה מהירה למתקנים בפארקים של דיסני בארה"ב. ג'יני+ נרכש פר יום, ועלותו מתחילה בכ-$15 (כתלות בפארק, בתאריך, ביום בשבוע וכו'. בתאריכים עמוסים ראינו אותו מגיע גם ל-$35, ליום, לאדם). זה אולי לא נשמע כמו הרבה כסף, אבל תכפילו את זה בכמות האנשים והימים, והג'יני+ לבד יעלה למשפחה של ארבעה שמגיעים לשלושה ימים לפארקים מעל $180. וזה במחיר הבסיסי שלו.

לכן, אני לא אומרת לא לקנות ג'יני+, אלא לא לקנות אותו באופן אוטומטי. בדקו – כמה עמוסים הפארקים בתאריכי הביקור שלכם? האם בכלל משתלם לקנות ג'יני פלוס לפארק הספציפי שבו אתם עומדים לבקר? ואולי בכלל המתקנים שהכי חשובים לכם לא כלולים בו?
ענו על השאלות בהקשר לביקור הספציפי שלכם, והחליטו האם לרכוש את הג'יני+, ואם כן – לכמה ימים.

4. אל תקנו מרצ'נדייז בפארקים, אפשר לקנות את זה בכל מקום.

הפארקים מלאים במרצ'נדייז שווה ומהפנט, עם אינסוף חנויות כלליות וחנויות קונספט, שמפתות אתכם לרכוש דברים שאתם לא צריכים, בסכומים שלא התכוונתם להוציא.

עד כאן זה נכון.

עוד נכון לומר – שייתכן ועבור הילדים שלכם, שלא יבדילו בין בובה ב-$30 מהפארקים, כזו שניתן לרכוש בהרבה פחות מזה באמאזון. ובהחלט שווה לרכוש לילדים כמה מתנות כאלה מראש, שיחסכו קצת מה-"בא לי" בחנויות, ויספקו לכם אלטרנטיבה זולה יותר.

עם זאת, בפארקים של דיסני יש סחורה שייחודית לפארקים, ובחלק מהחנויות – סחורה ייחודית למיקום הספציפי. כזו שאי אפשר למצוא בחנויות בחוץ, ולפעמים גם לא אונליין. אם אתם אוהבי דיסני וראיתם משהו ששבה את ליבכם, כזה שאתם בטוחים שאתם רוצים – אל תבנו על למצוא אותו בחוץ.
בדקו ב-Shop Disney, ייתכן והפריט קיים בקולקציית הפארקים שהם מחזיקים באתר, ואם לא – רכשו אותו במקום. למען הסר ספק – אני לא מתכוונת כמובן לבובה רגילה של פו הדב, אלא לפריטים האחרים, המגניבים שאפשר למצוא בחנויות שבפארקים של דיסני.

טיפים לאינטראקציה עם דמויות - דיסנילנד דיסניוורלד - ילדות

5. אל תסעו לפארקים עם ילדים קטנים.

"הם לא יזכרו את זה", "לא תוכלו לעלות על אף מתקן", "אי אפשר להנות בפארקים של דיסני עם ילדים קטנים"… כמה שמעתם את המשפטים האלה בטח אם רק העלתם על דעתכם ביקור עם ילדים צעירים.

אין ספק שביקור בפארקים של דיסני (ובכלל טיול בחו"ל!) הוא שונה כשטסים עם ילדים. האם זה אומר שאף אחד לא צריך לעשות את זה? ממש לא. 
לחלק מהאנשים זה כנראה לא מתאים. אבל עבור חלקם זו החופשה המושלמת! כל משפחה היא שונה.
לטיול עם ילדים מתחת לגיל 3 יש גם את היתרונות שלו. בתור התחלה (וזה אולי אחד הטיעונים המשמעותיים ביותר) – ילדים מתחת לגיל שלוש לא זקוקים לכרטיס כניסה לפארקים. כן, מה ששמעתם. הם נכנסים בחינם, ואם אתם יושבים לאכול – הם גם לא משלמים על אוכל. אפילו בבופה, ילדים יכולים "לאכול מהצלחת של הוריהם" – ככה דיסני מגדירים את זה. אם הם מתחת לגיל שנתיים, גם כרטיס טיסה לא תצטרכו לשלם עבורם.

ומה אם הילדים שלכם נמוכים מדי מכדי לעלות על מתקן מסוים, אבל אתם ממש ממש רוצים לחוות אותו? גם כאן אין בעיה. השתמשו ב-Rider Switch! ריידר סוויטש מאפשר למשפחות בהם ילדים שלא יכולים/לא רוצים לעלות על מתקנים מסויימים ״לפצל״ את הקבוצה לשתיים, ולעלות למתקן ״בתורות״, מבלי להמתין בתור כפול.
מה זה אומר? נניח יש איתכם ילד שלא גבוה מספיק לעלות על מתקן. מבוגר אחד או שניים נשארים איתו בחוץ, בזמן ששאר המשפחה מחכה בתור (הרגיל) למתקן ועולה עליו. כאשר הם מסיימים, אלו שחיכו בחוץ יכולים להכנס למתקן בלי לעמוד בתור.
איך מממשים ריידר סוויטש? פשוט ניגשים ל-cast member שנמצא בכניסה למתקן, ואומרים לו שאתם מעוניינים ב-Rider Switch, והוא יעזור לכם לעשות זאת. חשוב – לגשת לקאסט ממבר *לפני* שהקבוצה הראשונה נכנסת לתור.

באופן כללי, אני ממליצה לקרוא את הטיפים לביקור עם ילדים בפארקים של דיסני.

ולגבי הזכרונות שלהם? זכרון החוויה ישאר בתוכם. ההנאה, זמן האיכות המשפחתי, ההתרגשות… ואם אתם רוצים – הכינו אלבום שייצר אצלם גם זכרונות ויזואלים.

6. בדיסני אין אוכל טוב, זה אוכל של פארקי שעשועים.

ייתכן והגענו לנקודה שמרגיזה אותי יותר מכל השאר. אמרתי לא פעם, מי שחוזר מדיסני וורלד או דיסנילנד, ואומר שיש שם "רק אוכל של פארקי שעשועים" – א. לא עשה עבודה מקדימה מספיק טובה לביקור שלו, ו-ב. פספס בגדול.

בפארקים של דיסני (ואוציא רגע את דיסנילנד פריז מהמשוואה – הם משתפרים, אבל עוד לא לגמרי שם) יש אוכל מגוון, ייחודי ומעולה. מהמטעמים של ניו אורלינס בקפה אורלינס המעולה בדיסנילנד, הבשרים המעושנים של ה-Flame Tree BBQ באנימל קינגדם, הפרייד צ'יקן המנחם ב-Chicken Guy שבדיסני ספרינגס… שלא לדבר על מה שתוכלו למצוא באפקוט. להמשיך?

יש כאן באמת משהו בשביל כל אחד. לא מצליחים למצוא את הכיוון? בואו להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו, ואשמח לעזור.

7. מה יש לתכנן? באים, עולים על מתקנים, הולכים.

אחד הדברים שאני שומעת הכי הרבה זה "לא ידעתי כמה אני לא יודע". כל אחד מהריזורטים של דיסני הוא עולם שלם. כזה שמורכב מפארקים (ברבים!), ריזורטים, מסעדות, חוויות (חלקן בתשלום וחלקן חינמיות), אמצעי תחבורה, מתקנים, מופעים, אטרקציות… והרשימה נמשכת.

והפארקים של דיסני שונים מפארקים אחרים. קודם כל הם לא לונה-פארקים, אלא פארקי נושא (Theme Parks). כלומר, נכנסים לבועה שכל מה שיש בה, שייך לעולם אליו נכנסתם. כל פרט מתוכנן בקפידה, בכל מקום אליו תביטו מתחבאים סודות. ובנוסף הם גדולים יותר ועשירים יותר מכל פארק אחר (כן, גם לעומת יוניברסל).

אז נכון, תוכלו להגיע, לעלות על מתקנים וללכת. אבל לא תגעו כך אפילו בקצה הקרחון של מה שיש להם להציע.
מה הפתרון? לקרוא – והרבה 🙂 יש פה שפע של פוסטים שיוכלו לעזור לכם לקבל מושג קצת יותר טוב לקראת הנסיעה שלכם. לשאול שאלות, לראות סרטונים… ואם זה מרגיש לכם יותר מדי, או שאין לכם זמן לעשות את זה, אשמח לתכנן עבורכם את הביקור בפארקים.

אקספדישן אוורסט מתקנים באנימל קינגדם דיסניוורלד אורלנדו פלורידה

8. אפקוט הוא פארק משעמם ומיושן / אנימל קינגדם זה גן חיות.

אחת הבעיות בעצות האלה שאנחנו מדברים עליהן, היא שהן יכולות להגיע ממישהו שחווה חוויה מסוימת. מאד סובייקטיבית ואולי גם מאד מזמן – והוא משווק אותה כמצב נכון.

הפארקים של דיסני מתחדשים כל הזמן. הם מלאים בחוויות מכל הסוגים, תוך כדי כבוד ושימור של ההיסטוריה, של האדם ושל החי. 

ולגבי שתי הנקודות הספציפיות שציינתי בכותרת – אנימל קינגדם הוא לא גן חיות. הוא פארק המוקדש לחיות (אמיתיות, פרה-היסטוריות ומיתיות), תוך כדי עשייה מרובה מאחוריה קלעים. בין השאר – לשימור החי, הצלת מינים בסכנת הכחדה, וכבוד לכל פרט החי בו. חוץ מזה, באנימל קינגדם יש מתקנים מעולים (והתמונה למעלה היא לראייה…).
אפקוט נמצא בתהליך התחדשות שמגיע לסיומו בקרוב, בו נוספו לו בין השאר אטרקציות חדשות ופופולריות מאד. בין המתקנים שתוכלו למצוא באפקוט – Frozen Ever After (הידוע גם בכינויו – המתקן של פרוזן), המתקן של רטטוי ורכבת ההרים החדשה והמאד פופולרית של שומרי הגלקסיה (Guardians of the Galaxy: Cosmic Rewind). ובקרוב מאד, נוכל לחוות בו גם אטרקציה חדשה של מואנה.
כך או כך, מדובר בפארק שתוכלו לבלות בו יום שלם, גדוש, מהנה וטעים(!!!).

9. אם מבקרים ביוניברסל - לא צריך ללכת להוליווד סטודיוז, זה אותו הדבר.

אני אתחיל מהסוף – זה לא. השמות אולי דומים (רק כי שניהם מכילים את המילה Studios?), אבל מדובר בשני דברים שונים בתכלית.
דיסני ויוניברסל הן שתי חברות שונות. הן מחזיקות בבעלות על תכנים שונים לחלוטין – ועל כן בדמויות, אזורים ומתקנים שונים לגמרי. וזה בלי להזכיר אפילו את הסגנון השונה של הפארקים.

אז לא, לא תמצאו את העולם של הארי פוטר בהוליווד סטודיוז, וגם לא תוכלו להצטלם עם המיניונים, או עם שרק.
בהוליווד סטודיוז תמצאו עולם שלם של צעצוע של סיפור, את האזור של מלחמת הכוכבים: קצה הגלקסיה, את ה-Tower of Terror האהוב, ועוד ועוד.

ואם הזמן שלכם באורלנדו מאפשר את זה – תוכלו לבלות בקלות יום נפרד בכל אחד מהפארקים האלו.

10. דיסני זה לילדים, יוניברסל זה למבוגרים.

אם אתם מחפשים אקסטרים, הפארקים של דיסני הם ככל הנראה לא התשובה עבורכם. ואין ספק, בפארקים של יוניברסל תוכלו למצוא מתקנים שרמת הריגוש (האינטנסיביות) שלהם גבוהה יותר בממוצע. אבל להגיד שמדובר בפארקים לילדים – זו טעות.

ואם אתם חובבי דיסני מושבעים? ואם אתם רוצים יותר מרק מתקנים, אלא חוויה מלאה שכוללת אווירה (על המתקנים ומחוץ להם)? ואם אתם אנשי Star Wars? או שמתחשק לכם לאכול אוכל שווה "מסביב לעולם"?
יש כל כך הרבה סוגים של מבוגרים שדיסני הוא בדיוק הדבר עבורם…

מה כן חשוב? להבין לאן אתם נוסעים. האם הפארקים שבחרתם (בין אם הם של דיסני או לא) הם מה שאתם מחפשים לחוות בנסיעה שלכם? האם רמת הריגוש במתקנים תואמת את מי שנוסע איתכם, ואם לא – האם יהיו לו אלטרנטיבות שוות בזמן שאתם עולים על רכבות הרים?
כנסו לפוסטי המתקנים, בדקו מה מתאים לכם, ולפי זה תחליטו אילו פארקים לבחור.

עכשיו תורכם:

איזה טיפים גרועים אתם קיבלתם לפני הנסיעה שלכם לדיסני? ספרו לי בתגובות!

מתכננים טיול לאחד הפארקים? צריכים עזרה? אשמח לעזור לכם בתכנון הטיול!

שתפו אותי 🙂