כל מה שרציתם לדעת על: התמודדות עם מוגבלויות - Disability Access Service

הפארקים של דיסני מיועדים לכולם, ללא יוצא מן הכלל. ככאלה, חברת דיסני עושה את מירב המאמצים להנגיש את הפארקים לכל מי שזקוק לכך. אחת השיטות שנוגעת כמעט בכל סוג של קושי היא ה – Disability Access Service, או בשמו המקוצר – DAS.

שימו לב – הפוסט מתייחס לשירות הניתן בפארקים בארצות הברית – דיסנילנד בקליפורניה ודיסני וורלד באורלנדו.

מה זה DAS?

שירות ה-DAS נועד לסייע לאורחים עם מוגבלויות שונות, כך שיוכלו להנות ולהפיק את המירב מהביקור בפארקים ובריזורטים. שירות ה- Disability Access Service יכול לעזור להפוך את החוויה לחיובית ונוחה יותר למשפחות עם אחד או יותר אנשים הזקוקים לכך.

כאשר מאשרים מבקר ל-DAS, האישור בתוקף לכל אורך הביקור (עד 14 ימים).

דיסנילנד קליפורניה לוס אנג'לס

מי יכול לקבל DAS?

את האישור יכול לקבל כל ילד או מבוגר שהקושי / נכות שלו ימנעו ממנו להנות מהפארקים, או לעמוד בתורים הרגילים. חשוב לציין כי לא מדובר רק על אורחים עם פציעות או פגיעות נראות לעין.

במידה ומי שזקוק לאישור ה-DAS הוא הילד, כל המשפחה מכוסה תחת האישור.

שימו לב – אורחים בכסאות גלגלים / קלנועיות (שלא זקוקים לעזרה נוספת) לא צריכים אישורי DAS. במצב זה ניתן פשוט להגיע לכניסה לאטרקציה הרלוונטית, וה- Cast Member יסייע במעבר בתור מותאם.

איך מקבלים את ה-DAS?

כדי להנפיק את האישור יש לגשת לקבלת שירות בעמדת ה- Guest Services.

בדיסני וורלד:
במג'יק קינגדם – בבניין ה-City Hall שממש בכניסה לפארק.
באפקוט – בצמוד ל- Spaceship Earth.
הוליווד סטודיוז – בכניסה לפארק, בקצה השמאלי.
אנימל קינגדם – ממש אחרי שנכנסים לפארק בצד שמאל.

בדיסנילנד:
חפשו את הדוכן עם סימון ה- i. בדיסנילנד פארק יש אחד ב-New Orleans Square ממש ליד ההאנטד מנצ'ן, אחד ב-Fantasyland לא רחוק מהקרוסלה של דמבו, ב-Tomorrowland ליד Star Tours, וגם באזור החדש של מלחמת הכוכבים:קצה הגלקסיה.
בקליפורניה אדוונצ'ר תוכלו למצוא אותם ליד הכניסה ל-Cars Land, ב-Pixel Pier וב- Buena Vista Street ליד Carthy Circle.

מה צריך כדי לקבל את ה- DAS?

אין צורך באישור רופא כדי לקבל את האישור. כן יש לקחת בחשבון שאנשי הצוות (ה- Cast Members) יתשאלו אתכם (את האדם עם הנכות / האפוטרופסים שלו במידה והוא קטין) בנושא, על מנת להבין טוב יותר את מהות הקושי ולהתאים את הפתרון בצורה המיטבית.

שימו לב, הפתרון עשוי להשתנות מאחד לשני, בהתאם לקושי הקיים.

מה כן צריך? את האדם עם הנכות / קושי. במידה ומדובר בקטין יש צורך בהורה מלווה. כמו כן, צריך את הכרטיסים / מג'יק בנד  על מנת להשלים את התהליך. קחו בחשבון שעשוי להיות תור, לכן מומלץ להגיע עם פתיחת הפארק, ובכל מקרה – לטפל בנושא ברגע שאתם נכנסים לפארק על הבוקר.

כדי לקבל את האישור יהיה צורך בתמונה של האדם עבורו מיועד האישור. במידה ומדובר בילד, ההורה יכול לבקש להצטלם בעצמו במקום.

איך להשתמש ב-DAS?

איש הצוות שייתן לכם את השירות ב-Guest Services יסביר לכם בדיוק אילו הקלות אתם מקבלים. החל מהאפשרות להגיע עם העגלה עד פלטפורמת העליה למתקן, ועד קבלת זמן חזרה לעליה למתקן.

בכל מתקן אליו תגיעו, גשו אל ה- Cast Member שנמצא בכניסה לאותו מתקן, ויידעו אותו בדבר ה- DAS שברשותכם. הוא יסייע לכם בהתאם להקלה אותה קיבלתם.

האישור הפופולרי עליו אני נשאלת לרוב הוא זה שמפאשר קבלת זמן חזרה, ומקבלים אותו אלו שיש להם קושי (אמיתי!) לעמוד בתור עמוס לאורך זמן. לכן אסביר בקצרה על מה מדובר;

הקלה זו תאפשר ל- Cast Member שנמצא בכניסה למתקן לתת לכם זמן חזרה למתקן (בדומה למערכת ה-FastPass+), במידה ויש זמינות של כזה. עד שיגיע זמן החזרה אותו קיבלתם, תוכלו להסתובב בפארק, לאכול, לעלות על מתקנים אחרים וכו'. כאשר הגיע הזמן המיועד – חזרו אל המתקן וציינו זאת בפני ה- Cast Member שבכניסה. הוא יאפשר לכם "לדלג" על התור ולהכנס ישירות לפלטפורמת העליה למתקן עצמו.

ברגע שתרדו מהמתקן , תוכלו ללכת למתקן אחר ולבקש עבורו זמן חזרה.

כמה נקודות חשובות:

כאמור, ניתן לקבל זמן חזרה למתקן אחד בכל פעם. ברגע שתרדו מהמתקן לאחר שחזרתם אליו, תוכלו לבקש זמן חזרה למתקן נוסף.

אבל – השירות לא שייך לאפשרויות הפאסט פאס שלכם. כלומר, תוכלו להשתמש בשירות ה-FastPass+ במקביל ל-DAS. כמו כן, תוכלו לעלות על מתקנים אחרים בזמן ההמתנה, תוך שימוש בתור הרגיל.

נקודה אחרונה באופן אישי ממני – כמו שציינתי קודם, אף אחד לא יבקש מכם אישור רופא על הקושי אותו אתם מתארים. דיסני עושים כל שביכולתם על מנת להנגיש את הפארקים לבעלי כל סוגי הצרכים המיוחדים. בבקשה, אל תנצלו זאת לרעה. ה-DAS מיועד לאנשים שלא יכולים להסתדר בלי ההקלות, לא כשיטה להתחמקות מתורים.

והכי חשוב – תהנו!!

עכשיו תורכם:

יש עוד שאלות? פספסתי משהו? ספרו לי בתגובות.

מתכננים טיול לאחד הפארקים של דיסני? צריכים עזרה? אשמח לעזור לכם בתכנון הטיול!

שתפו אותי 🙂