מסלולי יום מחוץ לפארקים | אנהיים, קליפורניה

הצעות לפעילויות יומיות במרחק נסיעה קצר מהפארקים בלוס אנג'לס | כתבה וצילמה: נטע דגני

ימי הטיול בפארקי שעשועים הם תמיד עמוסים ומעייפים ולכן ביקור בפארקים ברצף – יום אחרי יום אחרי יום הוא לא תמיד כיף גדול. באזור הפארקים של אנהיים יש לא מעט אתרים שביקור בהם יכול להוות אתנחתא מביקור בפארקים – החל בטיול עירוני בלוס אנג'לס או בסן דייגו וכלה בגיחה קצרה לחיק הטבע, כמו למשל ביקור בשני אתרי הטבע הבאים:

נווה מדבר שהפך לאבן שואבת למטיילים

העיירה היפה פאלם ספרינגס (Palm Springs) שוכנת כשעה וחצי נסיעה מאנהיים (שם ממוקם דיסנילנד).
פאלם ספרינגס היא עיירת נופש שנתגלתה בשנות ה-20 של המאה הקודמת על ידי שחקני הוליווד אשר אימצו אותה כמקום נופש חורפי מועדף ובנו בה בתי קיט מפוארים. היום היא מונה עשרות אלפי תושבים ומושכת אליה את כל המי ומי של לוס אנג’לס. בעיירה יש רחוב נחמד עם מסעדות, המון מלונות ומגרשי גולף. 

בקרבת העיירה יש רכבל (Palm Springs Aerial Tramway) מעפיל לפסגות המקיפות אותה וכן נאות מדבר (Indian Canyons) משופעות במים שלאורכן כמה מסלולי הליכה קצרים. מומלץ ביותר הוא Tahquitz Canyon שכדי לבקר בו יש צורך לצאת לטיול מודרך.

מסלולי יום מחוץ לדיסנילנד קליפורניה

קקטוסים מוזרים בלב מדבר

שמורת הטבע הלאומית ג’ושואה טרי (Joshua Tree National Park) שוכנת על הגבול שבין מדבר מוהבי (Mojave) לסונורה (Sonora) בדרום מדינת קליפורניה, כשעתיים נסיעה מאנהיים (ולא רחוק מהעיירה פאלם ספרינגס).

אפשר בהחלט לצאת מאנהיים לטיול יומי אל שמורה זו (אם כי עדיף – אם כבר נוסעים את כל הדרך – ללון בסביבתה לילה אחד – לפני שחוזרים חזרה לאנהיים).

השמורה נקראת על שם עץ היהושע  המיתמר לגבהים של יותר מעשרה מ’ ויוצר בשטחי השמורה חורשות קוצניות.
מלבד עצי יהושע ומגוון של קקטוסים יש בשמורה גם תצפיות יפות (אל תוותרו על תצפית קיז, Keys View) וריכוז רב של גושי גרניט אדמדמים שמסודרים זה על זה כמגדל קוביות, יחד עם מצוקים מעוגלים וצריחים מבודדים שמיליוני שנות בלייה עיצבו אותם בקפדנות (ויצרו גן עדן לאוהבי הטיפוס שמגיעים לכאן מכל רחבי העולם). 

מבין מסלולי ההליכה הקצרים שמציעה שמורה זו מומלץ במיוחד ה- Hidden Valley המוביל לעמק נחבא, עשיר בבולדרים ענקיים. יש לציין שבקיץ חם מאוד בשמורה זו ובחורף קר. האביב והסתיו הן העונות הטובות ביותר לבקר במקום זה.

למידע נוסף על אתרי טיול במדינת קליפורניה מומלץ לפנות לספר קליפורניה מסלולים או לאתר: https://www.maslulim-america.com/

שתפו אותי 🙂