אל תבזבזו את הכסף שלכם על הדברים האלה בדיסני וורלד:

ביקור בפארקים של דיסני בכלל ובדיסני וורלד בפרט – זו חוויה יקרה. בין הטיסות, למלונות, לכרטיסים (עוד לפני האוכל והשופינג), אתם הולכים להוציא סכומים לא מבוטלים על החופשה הזו.
מה אם אגיד לכם שיש דברים שאתם יכולים מראש להחליט שאתם לא מוצאים עליהם – לא רק מטעמי חסכון, או "לבקר בפארקים בזול", פשוט כי להוציא עליהם כסף, יהיה בזבוז של הכסף שלכם. נשאר לכם תקציב? תוציאו אותו על דברים שווים באמת, לא על דברים שתתחרטו עליהם אחר כך.

בשביל זה אנחנו פה. בואו נדבר על הדברים בדיסני וורלד שיהיו בזבוז מבאס של הכסף שלכם. בואו נתחיל.

פארק הופר - Park Hopper:

אם פעם (לפני שהפארקים נסגרו במהלך הקורונה) הייתי ממליצה כמעט לכל אחד שהגיע לכמה ימים לדיסני וורלד ושהה בריזורטים שלהם להוסיף פארק הופר לכרטיס – היום זה ממש לא המצב.
לפני סגירת הפארקים, אורחים בריזורטים (כל הריזורטים) של דיסני היו זכאים למה שאז נקרא Extra Magic Hours, שעות קסם נוספות. בכל יום אחד או יותר מהפארקים היו פתוחים בין שעה לשלוש שעות(!) נוספות,  אך ורק בשביל אורחי המלונות של דיסני.
שימוש נכון בפארק הופר בתקופה זו איפשר ניצול מיטבי של הזמן ביום, תוך התחמקות כמעט בטוחה מחלק מהעומסים.

מאז שהפארקים נפתחו מחדש, ה-Extra Magic Hours לא חזרו (כמו כל מיני דברים אהובים וחינמיים אחרים.. אהמ אהמ פאסט פאס).

אם תהיתם, כיום יש רק Extra Evening Hours.שעות נוספות בחלק מהערבים, לחלק מהפארקים, אבל רק לאורחי הריזורטים מקטגוריית ה-Deluxe של דיסני.

בכל אופן, בהנחה ואתם לא מבקרים בפארקים לעיתים קרובות, וחשבתם לקנות Park Hopper רק כדי להספיק כמה פארקים ביום יחיד – אל תעשו זאת. עדיף שתהיה לכם ציפור אחת ביד משתיים על העץ, ופארק אחד שתקדישו לו כמו שצריך את תשומת הלב שלכם שווה הרבה יותר מדגימה של פארקים מרובים שלא תצליחו לחוות באמת.

אתם כבר בדיסני וורלד ופתאום החלטתם שאתם רוצים לדלג בין הפארקים? אין בעיה, תוכלו להוסיף את הפארק הופר לכרטיס שלכם בכל שלב. רק קחו בחשבון – התשלום יהיה על כלל הימים שעבורם רכשתם כרטיסים. כן. גם אם אתם שם לארבעה ימים, והחלטתם להוסיף את ההופר רק ביום השלישי שלכם. תשלמו על ארבעה ימים גם אם בפועל ישארו לכם יומיים לנצל אותו.
כך שאם אתם בכל זאת רוצים להוסיף את ההופר לכרטיסים שלכם – עדיף לעשות זאת מראש, או לפחות כמה שיותר מוקדם בביקור שלכם.

למי כן מתאים פארק הופר:

אם אתם לנים באחד מריזורטי הדלוקס של דיסני, ומתכננים לבקר בשעות הערב הנוספות (וגם אז – תכננו היטב), או אם הייתם פעמים רבות בפארקים בדיסני וורלד והפעם אתם מגיעים לזמן קצר ורוצים להספיק דברים ספציפיים במספר פארקים.

מג'יק קינגדם חגיגות 50 דיסני וורלד

דיסני ג'יני פלוס:

הנה אני שומעת את הגבות מתרוממות. לפני שאתם מתחילים לכעוס עלי, שהג'יני פלוס הוא ה-דבר שכל אחד חייב בביקור שלו בדיסני, בואו נדבר על זה.
למי שלא מכיר – מה זה ג'יני פלוס? הזכרנו קודם את הפאסט פאס שחלף מן העולם יחד עם סגירות הפארקים בתקופת הקורונה. הפאסט פאס היה שירות חינמי שאיפשר לך לקבל חלון זמנים בו תוכל לחזור למתקן, ולדלג על התור הארוך הישר אל המתקן עצמו.
דיסני ג'יני פלוס הוא שירות שהגיע להחליף את הפאסט פאס – הפעם בתשלום כמובן. אם אתם רוצים פירוט על השירות, ממליצה לכם לקרוא את הפוסט על דיסני ג'יני+, יש שם את כל מה שצריך לדעת.

ולעניינינו – זה נכון שבהרבה מקרים הג'יני+ יכול לחסוך לכם זמן יקר ועמידה מייגעת בתורים. אבל, כיוון שמדובר באירוע לא זול בכלל (ג'יני+ במג'יק קינגדם בתקופה עמוסה למשפחה עם ארבע נפשות, יכול להגיע גם לכ- $140), יש כמה מקרים שבהם אני חושבת שאפשר (וכדאי) לוותר עליו, ולהשקיע את הסכום בדברים אחרים 😊 למשל:

אם אתם מגיעים בתקופה רגועה. סוף אוגוסט ועד תחילת-אמצע אוקטובר (להוציא את סוף השבוע של לייבור דיי בתחילת ספטמבר), זו בד"כ ה-תקופה הכי רגועה בפארקים של דיסני וורלד. ולא רק זה, הרבה פעמים זה משתלב עם החגים שלנו, וישראלים רבים נוסעים לבקר בפארקים. כל האמריקאים חזרו ללימודים, והם עוד לא ממהרים לדיסני וורלד לטובת האלווין וכריסמס. כשהפארק ריק, חבל על הכסף שלכם. בדקו מראש מה צפויים להיות העומסים בדיסני וורלד, וקבלו החלטה מושכלת.

אם אתם הולכים לפארק שזה לא משתלם בו. דיסני לאחרונה שינו את התמחור של הג'יני פלוס לתמחור המבוסס לא רק על תאריך הביקור שלכם (והיום בשבוע), אלא גם כזה המשתנה בין הפארקים השונים. למה? כי אם במג'יק קינגדם יש 22 מתקנים שכלולים בג'יני פלוס, באפקוט יש 11, ובאנימל קינגדם רק 9. וזה עוד לפני שדיברנו על אם כל המתקנים האלה צוברים תורים ארוכים ומייגעים, שיצדיקו את המחיר הגבוה (ספויילר – התשובה היא לא). אלא אם אתם מגיעים בתקופה מאד עמוסה (כריסמס, חופשת האביב וכו') – לא צריך לקנות ג'יני פלוס בכל אחד מהפארקים. מה כן כדאי לעשות? לתכנן את הביקור שלכם בדיסני כמו שצריך.

אם אתם לא מתכוננים לשימוש בג'יני מראש. דיברתי כבר על הצורך לתכנן מראש, נכון? אם תשמעו מישהו חוזר ומספר לכם ש"אפשר לעלות רק על שלושה מתקנים בעזרת הג'יני פלוס", זה בסבירות גבוהה סימן שהוא לא עשה הכנה כמו שצריך. דיסני מפרסמים שאפשר לעלות על עד 3 מתקנים ביום עם הג'יני, לא ברור למה – אבל אם תגיעו מוכנים (ביום עם עומס סביר), תוכלו להספיק הרבהההה יותר משלושה מתקנים עם Lightning Lane (מנסיון!).

למי כן מתאים דיסני ג'יני פלוס:

להרבה אנשים! השאלה באילו ימים ותאריכים, ולאיזה פארקים. וגם, כאמור – באיך אתם בוחרים לנצל אותו. 

ואם כבר קניתם – שימו לב לקנות אותו מוקדם (החל מחצות של יום הביקור שלכם). יש לזה כמה סיבות – קודם כל, אתם תשלמו את אותו הסכום בין אם קניתם אותו מוקדם בבוקר וניצלתם אותו כבר ב-7 בבוקר, או אם רכשתם אותו ב13:00 כשפתאום קלטתם כמה הפארק עמוס. מה ההבדל בין שתי האופציות? שב-13:00 פיספסתם כבר *לפחות* שלוש כניסות מהירות שיכולתם לנצל (שלא לומר הרבה יותר מזה). כך שאתם משלמים את אותו הסכום על פחות Lightning Lanes.
בנוסף, הכניסות למתקנים המבוקשים נגמרות מהר יותר. כן שייתכן שתרכשו את ה-Genie+, אבל כבר לא תוכלו להזמין כניסה למתקנים שממש רציתם. וגם – בתקופות עמוסות הג'יני באופן כללי עשוי לאזול, ואז לא תוכלו לרכוש אותו כלל (אבל היי, לפחות לא בזבזתם עליו כסף).

journey of the little mermaid מתקן בת הים הקטנה מג'יק קינגדם

מטריות ופונצ'ואים:

באורלנדו (ובכלל בפלורידה) יורד הרבה גשם. הרבה. ברוב עונות השנה. לכן סביר מאד שלפחות באחד מימי הביקור שלכם תתקלו בגשם ש"יתקיל" אתכם. ותאמינו לי, ברגע שתרד הטיפה הראשונה ולפני שתספיקו להגיד ג'ק ספארו, החנויות יתמלאו בפונצ'ואים ממותגים במחירים מופקעים. פונצ'ו למבוגר יעלה לכם כ-$12, ופונצ'ו לילד $10. זה אומר שאם אתם משפחה של ארבעה (שני הורים ושני ילדים), תאלצו להפרד מכמעט $50!
לזכות הפונצ'ואים יאמר שהם די איכותיים, ויוכלו לשמש אתכם למהלך הביקור שלכם. אם תזכרו להביא אותם איתכם. אני לא יכולה להסביר לכם כמה פעמים קניתי פונצ'ו בפארק, רק בשביל שיחכה לי באותו מקום שהנחתי אותו לייבוש בחדר במלון בזמן שאני נרטבת מהגשם בפארק אחר למחרת…
מה אפשר לעשות? להזמין אותם מראש באמאזון, ישירות למלון שלכם. זה הסוג המועדף עלי. הם לא הכי זולים (אנחנו עדיין מדברים על פחות מ$3 דולר לפונצ'ו לעומת $12 כן?), אבל הם איכותיים, ולא תצטרכו להחליף אותם אחרי כל שימוש.

למי כן כדאי לקנות פונצ'ו בפארק:

אם אתם ממש רוצים שהפונצ'ו שלכם יהיה ממותג דיסני, או ממש ממש לא רוצים לסחוב איתכם פונצ'ו מבעוד מועד.

מחיר מלא על ריזורט של דיסני:

בדיסני וורלד יש יותר מ-26 ריזורטים, במגוון מאד רחב של מחירים וסגנונות. אמנם לא כל הייתרונות שהיו ללינה בריזורט לפני הסגירות של הקורונה חזרו לקדמותם, אבל אנחנו בהחלט מתקדמים בכיוון חיובי. החנייה החינמית חזרה (בריזורט ובפארקים), יש את הכניסה המוקדמת בבקרים ועוד.

אבל אם החלטתם לישון בריזורט, אתם ממש לא צריכים לשלם את תג המחיר שאתם רואים באתר. כלומר, יש פעמים שכן. אבל רוב הזמן, דיסני מציעה הנחות על חדרים ו/או על חבילות המשלבות כרטיסים ולינה. מה הקאץ'? אם לא תדעו שיש הנחה כזו, דיסני לא יציעו לכם אותה מטוב ליבם.
איך תדעו שיש הנחה לריזורט שאתם רוצים ללון בו? זה פשוט מאד – תכנסו לדף ההצעות המיוחדות (Special Offers) באתר של דיסני. נכון, הוא כתוב באתר בפונט קטן קטן וצריך לדעת שהוא שם כדי להגיע אליו, אבל הנה, אני מצרפת לכם אותו כדי שלא תצטרכו להסתבך.
רוצים עוד טיפ מנצח? נגיד הזמנתם חופשה. עם הנחה או בלי, ואז פורסמה הנחה טובה יותר. אם תיצרו קשר עם דיסני, הם יישמו את ההנחה החדשה (והמשתלמת יותר) על החבילה שלכם. ואפילו יותר פשוט מזה, תוכלו לעשות זאת בעצמכם דרך האפליקציה של דיסני וורלד.

איך תדעו שיצאה הנחה? אתם יכולים לבדוק בעצמכם, או לתת לי לעזור לכם. אני מעדכנת על מבצעים שיוצאים בקבוצת הפייסבוק שלנו, ואתם כמובן מוזמנים להצטרף אליה.

למי כן כדאי לשלם מחיר מלא על ריזורט בדיסני וורלד:

לאף אחד.

קאלי ריבר ראפידז מתקן מים אנימל קינגדם דיסני וורלד אורלנדו

דיינינג פלאן (Disney Dining Plan):

הדיינינג פלאן – תוכנית הארוחות של דיסני וורלד חוזרת בתחילת 2024 אחרי היעדרות ארוכה (מאז סגירת הפארקים לטובת הקורונה. אתם חשים פה במוטיב?), ועצם הופעתה ברשימה הזו יכולה להכעיס גם אנשים אצלי בבית, לא רק חלק מכם…

אז אני לא אומרת לכם שאל תקנו את הדיינינג פלאן, אני רק מציעה שתחשבו מה המטרה לשמה אתם רוכשים אותה – ואז תשקלו האם זה הדבר הנכון לעשות. אבל רגע לפני שצוללים, לטובת מי שלא מכיר;

Disney Dining Plan הן תוכניות ארוחות שניתן להוסיף לשהות שלכם במידה ואתם לנים בריזורט של דיסני (שימו לב שהדיינינג פלאן חוזרת רק החל מה-9 בינואר 2024). יש שני סוגים של תוכניות – הרגילה, ותוכנית הקוויק סרוויס, וההבדל בינהם (מלבד המחיר כמובן) הוא באילו מסעדות כלולות בארוחות שלכם.
הדיינינג פלאן הרגיל (Disney Dining Plan) כוללת:
* ארוחה אחת במסעדת קוויק סרוויס (Quick Service) כפול מספר לילות השהייה שלכם
* ארוחה אחת במסעדת טייבל סרוויס (Table Service, מסעדה בשירות מלא) כפול מספר לילות השהייה שלכם
* נשנוש אחד (Snack) או משקה לא אלכוהולי אחד כפול מספר לילות השהייה שלכם
* כוס ריפיל אחת לשימוש בעמדות הריפיל במסעדות ה-Quick Service שבריזורטים.

הקוויק סרוויס דיינינג פלאן (Quick Service Dining Plan) כוללת:
* שתי ארוחות במסעדת קוויק סרוויס (Quick Service) כפול מספר לילות השהייה שלכם
* נשנוש אחד (Snack) או משקה לא אלכוהולי אחד כפול מספר לילות השהייה שלכם
* כוס ריפיל אחת לשימוש בעמדות הריפיל במסעדות ה-Quick Service שבריזורטים.

על התוכנית משלמים מראש (סכום קבוע ליום לאדם, למשך מספר הלילות שאתם שוהים בריזורט), ואת הקרדיטים אתם יכולים לנצל באופן חופשי במהלך השהות שלכם – כל סוג קרדיט ומה שתוכלו "לרכוש" בעזרתו.

ועכשיו בואו נחזור רגע למה שלשמו התכנסנו. אם אתם חושבים להוסיף את הדיינינג פלאן לחבילה שלכם כי אתם חושבים שזה יחסוך לכם כסף, דעו ש*ברוב המקרים*, הדיינינג פלאן קונה לכם יותר אוכל ממה שהייתם אוכלים אחרת. יותר מזה, היא לעיתים קרובות קונה לכם יותר אוכל ממה שתצליחו לאכול.
ולא רק זה. גם אם תאכלו הכל עד הפירור האחרון – אם לא תכננתם מראש, בדקתם תפריטים, עלויות, ובחרתם את המקומות ה"נכונים" ואת המנות ה"נכונות" במסעדות אלו, עדיין תצאו מופסדים. ומה זה אומר נכונים? כאלו שיתנו לכם את התמורה הכי גבוהה לכסף שלכם. את המנות היקרות בתפריט, במסעדות עם התפריטים היותר יקרים.
רוצים להחזיר את ההשקעה, אבל חשבתם שתוכלו פשוט להכנס למסעדה הראשונה שתראו בדרך? תשכחו מזה.

אגב, הערת ביניים – אני בכל מקרה ממליצה לשכוח מזה, ולעשות הכנה מראש לאיפה אתם רוצים לאכול. כי בניגוד למה שחלק מכם אולי חושבים – בדיסני וורלד יש אוכל מעולה, לא פחות מזה.

למי כן כדאי לרכוש את חבילת האוכל:

אם עשיתם חישוב עלויות עם המסעדות שאתם רוצים לאכול בהן והמנות שאתם מתכננים לאכול וזה יצא משתלם (שימו לב, לא כל המסעדות כלולות ב-Dining Plan, ולא כל ה-Snacks נחשבים ל-Snack Credit. ויש גם מסעדות, המוגדרות Signature Restaurants ששווי ארוחה בהן הוא שני קרדיטים – כמו המסעדה של סינדרלה בטירה, או Be Our Guest בטירה של החיה).
אופציה נוספת וחשובה לא פחות – אם הפן הכלכלי הוא לא הסיבה בגללה אתם רוצים לרכוש את הדיינינג פלאן. כלומר, יש לא מעט אנשים שמעדיפים לרכוש את תוכנית הארוחות כדי להרגיש שהם שילמו על הכל מראש, ובביקור עצמו לא צריכים להתחיל לחשב מה יעלה כמה ואיפה. אם זה נותן לכם את השקט הזה, לכו על זה!
נקודה חשובה בהקשר הזה – במסעדות Table Service, הן מסעדות בשירות מלא – הקרדיט יכסה את עלות הארוחה, אבל עדיין תהיו מצופים להשאיר טיפ בהתאם לגובה החשבון שקיבלתם. זה לא כלול בדיינינג פלאן.

פליים טרי ברביקיו - מסעדת קוויק סרוויס אנימל קינגדם

ימים קצרים (שמפתיעים אתכם):

אני יוצאת מתוך נקודת הנחה שהביקור שלכם בפארקים של דיסני קורה לעיתים די רחוקות. אתם לא שם כל חודשיים, חסכתם לקראת הנסיעה הזו לא מעט זמן. תכננתם (חסר לכם שלא! ואם לא אז דברו איתי, אני אתכנן עבורכם בשמחה), בחרתם את הפארקים שבהם תרצו לבקר – והנה מגיע היום המושלם שלכם, והופ! אתם מגלים שהפארק נסגר היום מוקדם לרגל אירוע. רגע, ומה עם מופע הזיקוקים? אין. ומה עם התוכנית לבלות את שעות הערב הרגועות של הפארק ולצאת ממנו בדקה האחרונה? לא קורה…

הפארקים של דיסני נסגרים מדי פעם מוקדם יותר לטובת אירועים. זה יכול להיות מסיבה של אחד החגים (האלווין, כריסמס), זה יכול להיות אירוע After Hours שיש אליו כניסה בתשלום (כרטיס נפרד), והנה הלך לכם שליש מהיום שחלמתם אליו בפארק.

כמה אפשרויות – במידה ויש ברשותכם כרטיס Park Hopper, תוכלו לעבור לפארק אחר, ולחזור לכאן ביום אחר (בהנחה ויש לכם אחד כזה). תוכלו גם לרכוש כרטיס למסיבה או האירוע שקורה בפארק שאתם נמצאים בו – אבל היי, זה אומר ששילמתם כפול על אותו יום בפארק… מיותר.

ובעיקר? אתם יכולים לתכנן מראש. שעות הפתיחה מתפרסמות מראש (כמה זמן מראש? תלוי על איזה פארק של דיסני אנחנו מדברים. בדיסני וורלד כחודשיים מראש, בדיסנילנד כחודש וחצי וכו'), בדקו שאין אירוע מיוחד שמקצר את השעות של הפארק לקהל הרחב – ובחרו את היום המתאים ביותר לכל אחד מהפארקים שאתם מתכוונים לבקר בהם.

למי כן כדאי לשלם מחיר מלא על ימים קצרים:

אם בכל מקרה תכננתם לצאת מוקדם (יש לכם טיסה בערב, למשל), ולא לבלות את שעות הערב בפארק – יום כזה עשוי להיות בדיוק עבורכם. בימים בהם הפארק נסגר מוקדם, יהיו משמעותית הרבה פחות אנשים בפארק – ולכן, פחות תורים.

זה נכון גם במידה ויש לכם פארק הופר – בחרו את הפארק הזה ספציפית למהלך הבוקר, ועברו אחה"צ לפארק אחר שפתוח עד מאוחר.

לה-זאל בולונז'רי פטיסרי - אפקוט דיסני וורלד

אוכל:

אל תטעו, אני לא אומרת לכם לא לאכול בפארקים רגע אחרי שאמרתי לכם שבדיסני וורלד יש אוכל מעולה. תאכלו בפארקים, תטעמו Snacks שווים ומיוחדים, תאכלו במסעדות שמציעות הרבה יותר מ'אוכל של פארקים'. הקדשתי אזור שלם לאוכל בדיסני וורלד לא סתם.
אז על מה בכל זאת אני אומרת לכם לא לבזבז את הכסף שלכם? על אוכל שלא ייחודי לדיסני, כזה שתוכלו לקנות בחוץ במחירי בדיחה, ובפארקים תשלמו עליו מחירי פרימיום. למה? כי הם יכולים.
בקבוקי מים, שקיות של חטיפים מוכרים, שוקולדים מחברות מוכרות (הרשיז למשל), פירות… כל אלה יעלו לכם לא מעט בתוך הפארקים. בעוד תוכלו לעשות שימוש באפליקציית משלוחים (כמו kroger או Instacart)  שתחסוך לכם הרבה כסף, ותביא את המצרכים ישירות למלון שלכם.
על איזה עוד אוכל אני מציעה שלא תבזבזו את הכסף שלכם? על חטיפים שנארזו מראש – Rice Crispy Treats, סוכריות על מקל, פופקורן וכו'. את כל אלו תוכלו לרכוש טריים, או לרכוש במקומם דברים שווים אפילו יותר.

ואם כבר אנחנו מדברים על אוכל, אז בבקשה… אל תכנסו למסעדה הראשונה שאתם רואים. תבדקו את המסעדות מראש. תסתכלו על ההמלצות, תבדקו את התפריטים ותראו מה מתאים לכם. מי שחוזר מדיסני וורלד ואומר שיש שם אוכל גרוע, מילא לא עשה עבודת הכנה נכונה – אבל ממש פספס. באמת. צריכים המלצה? בואו לקבוצת הפייסבוק שלנו, ונשמח לעזור לכם.

בקבוקי מים:

בפלורידה חם לעיתים קרובות מאד, ולשתות מים זה חשוב כדי לא להתייבש. אתם לא רוצים להגיע לאמצע היום כשאתם מרגישים רע ומתפוצץ לכם הראש. אבל – בקבוקי מים הם עניין יקר בפארקים של דיסני בכלל ובדיסניוורלד בפרט. קרוב ל-$4 לבקבוק של חצי ליטר. אבל באמת באמת שאין סיבה לקנות כאלה.
חוץ מהקולרים בהם תוכלו למלא בקבוקי מים שמילאתם מהבית, תוכלו להכנס לרוב מסעדות הקוויק סרוויס (Quick Service) ולבקש כוס מים עם קרח. הקאסט ממברז ישמחו לספק לכם אותה, חינם כמובן.

מעדיפים מים מינרלים בכל זאת? אז ממש כמו טיפ אחד למעלה – השתמשו באפליקציות משלוחים (כמו Instacart) והזמינו לכם מארזים גדולים של בקבוקי מים ישירות למלון, במחיר הרבה, הרבה, ה-ר-ב-ה יותר נמוך.

עכשיו תורכם:

יש לכם עוד טיפים לחסכון? עוד דברים שאתם חושבים שבשום אופן לא שווה לבזבז עליהם כסף בפארקים? ספרו לי בתגובות!

מתכננים טיול לאחד הפארקים? צריכים עזרה? אשמח לעזור לכם בתכנון הטיול!

שתפו אותי 🙂