מתקן של הנסיכה והצפרדע מחליף את הספלאש מאונטיין

הספלאש מאונטיין (Splash Mountain)  היה אחד המתקנים האיקוניים ביותר בפארקים של דיסני בארצות הברית. לפני כשנה הוא סגר את שעריו בשני הריזורטים של דיסני בארצות הברית, על מנת להפוך למתקן המבוסס על טיאנה מהסרט 'הנסיכה והצפרדע'.

שמו של המתקן החדש – Tiana's Bayou Adventure, בדיסנילנד הוא צפוי להפתח לקראת סוף 2024, ובדיסניוורלד הפתיחה שלו הקודמה – והוא ייפתח כבר בקיץ הקרוב!
הנה מה שאנחנו יודעים עליו עד כה:

Tiana's Bayou Adventure

הרפתקאת ה- Bayou של טיאנה

בתור התחלה אנו יודעים שמסלול המתקן והטכנולוגיה שלו לא ישתנו. אם אנחנו מתבססים על איורי הקונספט שברשותנו, נראה כי גם בולי העץ ימשיכו ללוות אותנו.
מבחינת הסיפור – קצת כמו Frozen Ever After שבאפקוט, גם כאן הסיפור יתחיל אחרי הנשיקה שמסכמת את הסרט. במקום לעקוב אחרי הסיפור מהסרט (עם טיאנה ונאבין כצפרדעים), נקבל סיפור המשך בו טיאנה מתכננת אירוע גדול לכבוד חגיגות המארדי גרא הראשון שלהם.

במהלך ההכנות היא מגלה כי חסר לה מרכיב חשוב, וכך יוצאת עם נאבין ולואיס למצוא אותו.

באיור מטה שפורסם ניתן לראות את לואיס, טיאנה, ולהקה של חיות חמודות. יחד עם עשרות גחליליות, הן ילוו את השייט שלנו. בנתיים זה נראה מבטיח מאד.

tianas bayou adventure יפתח במקום הספלאש מאונטיין

בנוסף, דיסני פרסמו את איור הקונספט לסצנה צבעונית במיוחד הכוללת את מאמא אודי (מצורפת מטה). בסצנה ניתן לראות את מאמא אודי מתבדחת עם המבקרים אחרי תצוגת תכלית של כישורי הכישוף שלה (כך על פי דיסני.. מעניין מה זה יכלול!). אבל הם רומזים כי נוכחותה של המכשפה יודעת-כל הזו תלווה את המתקן כולו.

מה עוד אנחנו יודעים עד כה?
שיצטרפו דמויות חדשות ומקוריות לדמויות מוכרות ואהובות כמו – שרלוט, "ביג דדי", אודורה, מלך ומלכת מאלדוניה, הנסיך ראלפי, וכמובן – טיאנה, נאבין, לואיס וכאמור – מאמא אודי.
הקולות של הדמויות המרכזיות ידובבו על ידי המדובבים המקוריים של הסרט, והפסקול יכלול שירים יחודיים למתקן לצד השירים האהובים ביותר מהסרט.
המתקן צפוי להיות עשיר בדמויות אודיו-אנימטרוניקה, והתור ילווה בניחוח של בנייה'ז – אותה סופגניה ניו-אורלינסית שהיא המומחיות של טיאנה.

מאמא אודי - מתקן חדש לנסיכה והצפרדע

דמויות אודיו-אנימטרוניקה ברמה גבוהה

אם יצא לכם לקרוא קצת פה בבלוג, אתם בטח יודעים שדמויות אודיו-אנימטרוניקה מרגשות אותי ומשדרגות מתקנים לגבהים אחרים בעיניי.
לכן, אני יותר משמחה לבשר שמתיעוד חדש של דמותה של טיאנה אנחנו יכולים ללמוד לא מעט (ולהתלהב ממה שעתיד לבוא!) קחו הצצה בתמונות מטה ובואו נדבר על זה.

אודיו אנימטרוניקה הנסיכה טיאנה מתקן חדש דיסני אורלנדו קליפורניה
אודיו אנימטרוניקה הנסיכה טיאנה מתקן חדש דיסני אורלנדו קליפורניה

בשנים האחרונות דמויות האודיו-אנימטרוניקה שראינו בפארקים בארה"ב עשו שימוש בהקרנה לטובת הפנים של הדמויות. על אף שזה אפשר להם לייצר "תנועה" בפנים, זה יצר נראות שטוחה והרבה פחות מרשימה. מהתמונות שפורסמו, אני כל כך שמחה לראות שאנחנו מקבלים דמויות עם פנים מפוסלות ברמה גבוהה.

למעשה, בשנים האחרונות נפתחו בפארקים של דיסני במזרח מתקנים עם דמויות אנימטרוניות יפיפיות בעלות פנים מפוסלות עם תנועתיות מרשימה (למשל במתקן של היפה והחיה בטוקיו דיסנילנד). כך שהסטנדרט גבוה והציפייה הייתה גדולה.
הדמות של טיאנה בהחלט נראית מרשימה – ואני לא יכולה לחכות לראות את הדמויות הנוספות שיהיו במתקן.

גם החלק החיצוני של Tiana's Bayou Adventure במג'יק קינגדם כבר תופס כיוון משמעותי, ונראה מצוין.

Tiana's Bayou Adventure המתקן החדש של טיאנה מג'יק קינגדם דיסניוורלד דיסנילנד

החלטה מתבקשת (מבחינת דיסני)

למען האמת, על אף התחושה שזה הגיע "משום מקום", בדיסני תכננו את השינוי במשך שנים. בהצהרה הרשמית של החברה, הם הצהירו כי דיסני "ממשיכה תמיד לחפש דרכים לשדרג אטרקציות". 
בפועל – המתקן האהוב מבוסס על הסרט 
'שירת הדרום'. זהו אחד הסרטים שדיסני מתביישת בהם ומשתדלת להחביא כבר למעלה מ-50 שנה.

הסרט מכיל בתוכו רמיזות (אם אפשר לקרוא להן ככה) גזעניות, שלא הולכות יד ביד עם הערכים שדיסני מציגה כיום. תוסיפו על זה את המחאות הגואות בארה"ב, ותקבלו מתכון מדויק לשינוי.

כצפוי, ההודעה הפתאומית על השינוי גררה גם הרבה תגובות כועסות. הטענה (הצודקת) היא שהרוב המוחלט של המבקרים בפארקים שאוהבים את האטרקציה והדמויות שבה, מעולם לא ראו את הסרט 'שירת הדרום' ולא מודעים להקשרים הבעייתיים שבו.

Splash Mountain רכבת הרים מג'יק קינגדם

הנסיכה והצפרדע בספלאש מאונטיין

אני מודה שהספלאש מאונטיין הוא אחד מהמתקנים האהובים עלי ועצוב לי מאד לראות אותו הולך. עם זאת, אני חושבת שלטיאנה יותר ממגיע מתקן משלה, והתכנון נראה מבטיח ממש. נכון שהייתי מעדיפה לראות אותה מקבלת מתקן חדש, עם טכנולוגיה חדשה שמותאמת לסיפור – אבל אני מבינה את ההגיון מאחורי ההחלטה. מבחינת דיסני מדובר ב-"שתי ציפורים במכה", בטח עם ההתעוררות החברתית של התקופה האחרונה בארצות הברית.

איך כל זה מסתדר מבחינת הגיון כללי של הפארק?
בדיסנילנד המצב פשוט יותר, כיוון שאפשר להתייחס למתקן המחודש כסוג של המשך של New Orleans Square. בדיסניוורלד אני רואה סימן שאלה גדול יותר, כיוון שהספלאש מאונטיין נמצא ממש במרכז Frontierland, וקשה לדעת איך יתאימו את הנושא לניו אורלינס.

עכשיו תורכם:

מה אתם אומרים על השינוי הצפוי לספלאש מאונטיין? חושבים שהוא מוצדק? ספרו לי בתגובות!

מתכננים טיול לאחד הפארקים של דיסני? צריכים עזרה? אשמח לעזור לכם בתכנון הטיול!

שתפו אותי 🙂