מסלולי יום מחוץ לפארקים | אורלנדו, פלורידה

הצעות לפעילויות יומיות במרחק נסיעה קצר מהפארקים של דיסני באורלנדו | כתבה וצילמה: נטע דגני

ימי הטיול בפארקים של אורלנדו הם עמוסים ומעייפים. ביקור בפארקים ברצף – יום אחרי יום אחרי יום הוא לא תמיד כיף גדול. לכן כדאי לשקול לאוורר קצת את השהות בפארקים על ידי גיחה לטיול יומי בחיק הטבע. בסביבות אורלנדו יש לא מעט אתרי טבע שאפשר לצאת אליהם לטיול יומי, כמו למשל שני האתרים הבאים:

מעין מרענן וגם פרות ים ואליגטורים

פחות משעה נסיעה מהעיר אורלנדו שוכן מעיין בלו ספרינגס היפהפה (Blue Springs State Park). מעיין בלו ספרינגס הוא הגדול במעיינות נהר סיינט ג'ונס (Saint Johns River) ושפיעתו קרובה ל-400,000 מ”ק מים ביממה. 

דמיינו ערוץ רחב (כ-20 מ') שיש בו מים צלולים לחלוטין ובקצהו נביעה. דמיינו שערוץ זה זורם כחצי ק”מ ואז נפגש עם נהר רב ממדים ברוחב של כמה מאות מ'. דמיינו נקודות גישה נוחות למי המעיין עבור המטיילים, המאפשרות שחייה במימיו. דמיינו טבילה במים צלולים אלה בחודשי הקיץ כאשר בחוץ חם ולח, או לחלופין דמיינו את מראה המעיין בחורף כאשר עשרות פרות ים שוחות בו. זוהי, על רגל אחת, הסיבה העיקרית שבשלה כדאי לבקר במעיין בלו ספרינגס. 

אם לא די בכך הוסיפו לתיאור זה את העובדה שאל כל היופי הזה מתרכזים שפע בעלי חיים החל בעופות כנשרים ושלכים וכלה בצבים, לוטרות נהר, איילים, דביבונים, אופוסומים, ארמדילים, מגוון מיני דגים, אליגטורים וכאמור פרות ים (אל מעיין בלו ספרינגס עצמו מגיעות מדי חורף כמה מאות פרות ים. הזמן הטוב ביותר לצפות בהן הוא בשעות הבוקר המקודמות או בשעות הערב. בשעות הצהריים מספר הפרות במעיין מועט, שכן רובן מבלות שעות אלה באכילה במי הנהר). 

מלבד שחייה במי המעיין והליכה בטיילת העץ במעלה הזרם – למקום הנביעה, ובמורד הזרם – לשפך נהר סיינט ג'ונס, ניתן לנצל את השהות בשמורת בלו ספרינגס לכמה פעילויות נוספות כמו למשל שיט אבובים קצרצר בין שני חלקי המעין או שנרקול (אפשר לשכור ציוד במקום). אפשר גם לצאת לשיט מודרך של כשעתיים בסירה בנהר סיינט ג'ונס המזמנת מפגש עם מגוון בעלי חיים (להזמנות: www.sjrivercruises.com).

מסלולי יום מחוץ לדיסניוורלד אורלנדו פלורידה

חוף נהדר, הרבה אליגטורים וגם מרכז החלל

אפשרות מומלצת נוספת לגיחה אל אתרי הטבע הסובבים את אורלנדו היא נסיעה מזרחה לחופי האוקיינוס האטלנטי אל חוף הים הלאומי קייפ קנברל (Cape Canaveral National Seashore). 

באזור זה חופים פראיים אינסופיים שאחד היפים מביניהם הוא חוף פליאלינדה (Playalinda Beach). לעתים ניתן לחזות במקום בדולפינים מקפצים במי הים. זמן הנסיעה מאורלנדו לחוף זה הוא כשעה. כדאי לשלב בביקור בחוף זה גם נסיעה בדרך נופית שאורכה כ-11 ק"מ ששמה בלק פוינט (Black Point Wildlife Dr) אשר לאורכה ניתן לראות בעלי חיים רבים (וכמובן מלא אליגטורים; כדי לנסוע בדרך יש לשלם תשלום סמלי. לאורך הדרך יש מגדל תצפית ונקודות עצירה). 

משכימי קום יכולים לשלב את שתי הפעילויות הללו עם ביקור במרכז החלל קנדי (Kennedy Space Center) השוכן בקרבת מקום (כדאי להקדיש למרכז לפחות 5 שעות ולכן כדי להספיק את כל הפעילויות יחדיו כדאי לצאת לדרך מוקדם).

למידע נוסף על אתרי טיול במדינת פלורידה מומלץ לפנות לספר פלורידה מסלולים או לאתר: https://www.maslulim-america.com/

שתפו אותי 🙂