מג'יק קינגדם | דיסני וורלד, אורלנדו​

המג'יק קינגדם הוא 'פארק הטירה' של דיסניוורלד, ובדרך כלל מתייחסים אליו כאל הפארק הראשי. הוא נפתח בשנת 1971, כחמש שנים לאחר פטירתו של וולט דיסני.
הטירה שבמרכזו היא טירתה של סינדרלה, שמתנשאת לגובה של כ- 57 מטרים, כיוון שמבנים בגובה 60 מטר ומעלה מחויבים בתאורת אזהרה לכלי טיס. 
כדי לייצר למבקר תחושה שהטירה גבוהה ממה שהיא באמת, דיסני עשו שימוש בטכניקה שנקראת Forced Perspective. כדי לייצר אשליה אופטית זו, ככל שעולים בגובה – האלמנטים בטירה בנויים בפרופורציה קטנה יותר אשר גורמת להם להטעות את העין של הצופה, כך שהם נראים רחוקים ממה שהם באמת.
הטירה מוקפת בתעלה המכילה כמעט 13 מליון ליטרים של מים!
בעבר היו שמועות כי במזג אויר קשה עובדי דיסני עולים כדי לפרק ולהסיר חלקים מהטירה. למעשה, הטירה בנויה כך שתעמוד גם במזג אויר קשה במיוחד.

כמו בפארקי הטירה האחרים של דיסני, גם כאן נכנסים בקצה אחד של Main Street USA, שהוא רחוב חנויות, בוטיקים ומקומות המוכרים מזון. בקצה השני שלו הכיכר המרכזית (ובה פסל של וולט עם מיקי) ואחריה הטירה. הפארק מחולק ל-Lands, כלומר אזורים. האזור השמאלי הראשון (כאשר עומדים מול הטירה) הוא Adventureland, ואחריו עם כיוון השעון – Frontierland, Liberty Square, Fantasyland ו- Tomorrowland.

אחרי שפתחו אזור Fantasyland המחודש בשנת 2012, ניתן לומר כי יש כאן לא אחת, אלא שלוש טירות – כי בפנטזילנד נוכל למצוא גם את הטירה של אריק מהסרט "בת הים הקטנה", ואת הטירה של החיה מ"היפה והחיה" שבתוכה יש את מסעדת Be Our Guest הפופולרית.
במג'יק קינגדם מגוון של מתקנים, אליהם תצטרף ממש בקרוב רכבת ההרים של TRON – אחרי שהבנייה שלה התעכבה לא מעט בעקבות מגפת הקורונה.

מתחת לפארק ישנה מערכת מנהרות מורכבת שמכילה חדרי מנוחה לעובדי הפארק (Cast Members), חדרי הלבשה ועוד. בין השאר, המנהרות מאפשרות לדמויות לעבור מקצה אחד של הפארק לקצה השני בלי שיראו אותן.

למעשה, המנהרות לא חפורות מתחת לקרקע – אלא הפארק כולו בנוי כמעין 'קומה שניה' ומוגבהת מעל הקרקע. פעם הבאה שתגיעו אליו – שימו לב שהכניסה כולה בנויה בעליה.

מפת הפארק:

מפה עדכנית מג'יק קינגדם, דיסניוורלד אורלנדו

Park map is official by Disney

פארקים נוספים בדיסני וורלד:

דברים שחייבים לדעת לפני ביקור בדיסני וורלד:

פוסטים רלוונטיים למג'יק קינגדם:

שתפו אותי 🙂