חמש רכבות ההרים הכי טובות | דיסניוורלד

נכון שהפארקים של דיסני וורלד לא מתיימרים להיות מלאי רכבות הרים מפוצצות אדרנלין כמו שהייתם מוצאים בפארקי סיקס פלאגז למשל, אבל בין הפארקים אפשר למצוא מספר רכבות (אינטנסיביות יותר ופחות), ומהנות ומיוחדות כמו שרק דיסני יודעים לעשות.

הרשימה, כרגיל, כוללת את הפייבוריטיות שלי.

5. Big Thunder Mountain (ביג ת'אנדר מאונטיין)

נסיעת רכבת מהירה ומהנה במכרה זהב נטוש מתחילת ימי הבהלה לזהב בארה"ב. הרכבת ממוקמת בפרונטירלנד (Frontierland) במג'יק קינגדם, והיא הדוגמה הטובה ביותר מבחינתי לאטרקציה שהתור שלה לא מעוצב במיוחד, ועדיין זז רוב הזמן בקצב לא מתסכל. קרונות הרכבת מעוצבים באופן שמותאם לתקופה, והנסיעה המהירה בין הסלעים הגדולים מהנה וקלילה גם לאלו מביניכם שלא אוהבים רכבות הרים אינטנסיביות.

החלק האהוב עלי: שלד הדינוזאור שמוטבע בקיר.

4. Splash Mountain (ספלאש מאונטיין)

ממוקמת גם היא בפרונטירלנד (Frontierland), ספלאש מאונטיין היא אחת הרכבות האיקוניות של דיסני, המבוססת על הסרט "שירת הדרום"  (שלא הצליח כלל אגב, מלבד השיר זיפ-אי-די-דו-דה שדי תפס ;)). היכנסו לתוך בול עץ חלול לשיט רגוע בין סצנות שונות המלוות את החיפוש של הארנב אחרי ה'Laughin' Place' שלו. אבל שימו לב – הדב והשועל יעשו כל שביכלתם לתפוס את הארנב… השייט רגוע וקריר, זאת כמובן עד הנפילה הגדולה (15 מטר בזוית של 45 מעלות… במהירות שמגיעה עד כ- 64 קמ"ש). כבר כשמתקרבים לפרונטירלנד רואים את בולי העץ שועטים במורד הירידה, מלווים בצרחות הנאה של אלו שבתוכם.

התור לרכבת זו יכול להתארך, והוא חם ולח. אבל מתקן זה, ברגע שעולים עליו, יכול לספק לכם כעשר דקות בריחה מהחום, בין אם בשיט הלא קצר בתוך ההר, או בנפילה שבוודאות תירטבו ממנה.

החלק האהוב עלי: הנפילה, כאילו דה 🙂 

Splash Mountain רכבת הרים מג'יק קינגדם

3. Rock 'n' Roller Coaster (רוק אנד רולר קואוסטר)

ממוקמת בדיסני'ז הוליווד סטודיוז (Disney's Hollywood Studios), זוהי רכבת ההרים הכי 'רצינית' שאפשר למצוא ברשימה. להקת איירוסמית' אירגנה לכם לימוזינת וי איי פי מיוחדת שתיקח אתכם להופעה שלהם בלוס אנג'לס. אבל לוס אנג'לס פקוקה, וההופעה מתקרבת… אל דאגה – תחזיקו חזק, והלימוזינה תדאג שתגיעו בזמן. עוד לפני שמתחילים, ה'לימוזינה' שלכם מתיישרת אל מול פתח חשוך. במשענת הראש מותקנים רמקולים – וסטיבן טיילר וקהל שלם צורחים לכם ספירה לאחור ישר לאזניים… עד לזינוק מ-0 ללמעלה מ- 90 קמ"ש תוך פחות משלוש שניות. שני לופים מלאים, שלושה היפוכים ולופ בורג אחד, ואתם טסים בחלל חשוך המואר על ידי אייטמים מהעיר אותה אתם חוצים בדרך להופעה.

לא תספיקו להסדיר את הנשימה מהזינוק, והנה הנסיעה עוד רגע נגמרת. שימו לב, שהגבלת הגובה היא הגדולה ביותר מבין הרכבות ברשימה (1.22 מ', בפעם אחרונה שבדקתי), ולכן לא מתאימה לילדים קטנים. אל תפספסו גם את הפוסט של טיפים למקסום הנסיעה עם ילדים.

החלק האהוב עלי: הספירה לאחור לפני תחילת המתקן… מפחידה יותר מהמתקן עצמו, באחריות 🙂

2. Seven Dwarfs Mine Train (רכבת המכרות של שבעת הגמדים)

הרכבת החדשה ביותר ברשימה הזו. ממוקמת באזור הפנטזיה החדש – פנטזילנד במג'יק קינגדם, ומבוססת על שלגיה ושבעת הגמדים – אם כי אני מתארת לעצמי שניחשתם את זה כבר לפי השם שלה. גם פה, נצא בקרונות מכרה אל מסע מהיר ומרגש אל מכרה אבני החן של הגמדים של שלגיה, ולצלילי השיר "היי הו" נראה אותם כורים אבנים זוהרות במכרה ובעוד שלל מצבים משעשעים. מכל הרכבות ברשימה, הגבלת הגובה של זו היא הקלילה ביותר (97 ס"מ, בפעם אחרונה שבדקתי) ולכן גם הידידותית ביותר לילדים, על אף שההבדל בינה לבין כמה מהאחרות אינו גדול.

זהו מתקן בעל אחד התורים האינטראקטיבים ביותר בכל הפארקים. מאחר והוא חדש יחסית, התור שלו מתארך מאד לעיתים קרובות, אך עשוי היטב, ומלא ב"משחקים" אינטראקטיביים שיספקו עניין לילדים ולמבוגרים גם יחד. יש פה שימוש בטכנולוגיות עדכניות ואנימטרוניקה מקסימה, והמתקן בהחלט מתחרה על המקום הראשון (והיה לוקח אותו אם הייתי מגבילה את הרשימה לרכבות "רגועות" יותר).

החלק האהוב עלי: הנסיעה בתוך המכרה. הגמדים מקסימים, הסיטואציות חינניות, והאבנים זוהרות ומהפנטות. וגם המכשפה הזקנה בסוף (לא, זה לא ספוילר).

Seven Dwarfs - רכבות הרים דיסניוורלד

1. Expedition Everest (אקספדישן אוורסט)

אקספדישן אוורסט, או בשמה המלא – אקספדישן אוורסט: אגדת ההר האסור, שוכנת באזור אסיה שבאנימל קינגדם, ונכון לעכשיו היא ההר הגבוה ביותר בכל פארקי דיסני. 
צאו למסע מהיר בהרי ההימלאיה המושלגים, אבל הזהרו – האגדה מספרת שעל ההר שומר יצור מפלצתי בשם ייטי שידאג לגרש מסיגי גבול לא רצויים.
התחילו את המסע בטיפוס למרומי ההר, ממנו תוכלו להשקיף לכל עבר (בכל זאת, כ- 36 מ' של טיפוס), ולראות נקודות ציון משמעותיות בסביבה. לאחר שתגיעו לפסגה תפצחו בנסיעה מהירה, מפותלת ומפתיעה בתוך ההר. לא אעשה ספויילרים, רק אומר שכדאי לפחות פעם אחת לעשות את המתקן כאשר אתם ישובים בשורה הראשונה של הקרון הראשון (טיפ מהיר: אם תבקשו מאיש הצוות שמושיב אתכם ברכבת לשבת במושב ספציפי, הוא בד"כ יאפשר לכם לעשות זאת. אם בסיבוב הזה המושב תפוס, הוא ייתן לכם לחכות לידו לרכבת הבאה, ויעלה אתכם למושב המבוקש).

לדעתי, לא היה מזיק לרכבת הזו משענות ראש קצת יותר רציניות, אז תשתדלו להשעין את הראש על המשענת, ולא להטות אותו לצדדים, זה עלול להיות לא נעים כשהרכבת מאיצה.
התור למתקן הזה הוא אחד האהובים עלי. אם הוא ארוך, ייתכן ותהיה לכם המתנה מסויימת בשמש, אבל מהר מאד תכנסו למעין מוזיאון בו תראו פריטים עם אווירה מההימלאיה, ו'עדויות' לקיומו של ה'ייטי'. יש כל כך הרבה לראות, שהתור עובר בצ'יק ובעניין רב.

החלק האהוב עלי: הטיפוס במעלה ההר, בו ניתן לראות בין השאר את מגדל האימה של הוליווד סטודיוז, הלא הוא ה-Tower of Terror.

עכשיו תורכם:

אוהבים רכבות הרים? מה רכבת ההרים הטובה ביותר בדיסניוורלד לדעתכם? האם יש רכבת בפארק אחר שאתם אוהבים אפילו יותר? ספרו לי בתגובות!

מתכננים טיול לדיסניוורלד? צריכים עזרה? אשמח לעזור לכם בתכנון הטיול המושלם עבורכם.

שתפו אותי 🙂