כל מה שרציתם לדעת על: מלחמת הכוכבים: קצה הגלקסיה

אחרי שנים של ציפייה, עם 'באזז' שלא נראה כמותו בדיסני כבר הרבה מאד זמן – נפתחו למבקרים האזורים החדשים של מלחמת הכוכבים בדיסנילנד שבאנהיים קליפורניה ובדיסני וורלד באורלנדו, פלורידה.
האזור שנקרא מלחמת הכוכבים: קצה הגלקסיה (Star Wars: Galaxy's Edge), נפתח כאמור במאי בדיסנילנד, ובסוף אוגוסט בדיסני'ז הוליווד סטודיוז שבדיסניוורלד.

על האזור - מלחמת הכוכבים: קצה הגלקסיה

בפארקים של דיסני כמו בפארקים של דיסני, שום דבר הוא לא "סתם ככה".
כמו שחקן שבונה דמות ומרכיב לה עולם שלם ומהלך חיים כדי להכיר אותה היטב – לאימג'נירים של דיסני (המהנדסים שאחראיים על היצירה של הפלא הזה, ושל כל דבר נפלא אחר בו תתקלו בפארקים) יש סיפור שלהם על האזור, ולמה כל דבר הוא כמו שהוא.

כאשר אנו נכנסים לאזור, אנו למעשה על כוכב הלכת באטו (שהופיע בסדרת הסרטים), בהתיישבות שנקראת בלאק ספייר אאוטפוסט (Black Spire Outpost). התיישבות זו היא הגדולה ביותר על כוכב באטו, אך בשל היותה מרוחקת הפכה למוקד משיכה ידוע לשמצה לסוחרים, מורדים ומבריחים.

התעוררות המחתרת באזור זה משכה את תשומת לבו של המסדר הראשון, שנחוש לרמוס כל ניצוץ למרד על מנת לשמר את השליטה שלו.

כל העיצוב והאווירה במקום מלאים הקשרים למערכת היחסים בין הצדדים, והשוני בעיצוב בין מה ששייך למסדר הראשון לעומת המקומיים מודגש במיוחד.

מלחמת הכוכבים: קצה הגלקסיה דיסנילנד דיסניוורלד

האטרקציות באזור החדש

זמן רב לפני שנפתח – כאשר רק הוכרזו האטרקציות המתוכננות להפתח בו, נרשמה אכזבה מכך שעומדים להפתח באזור של מלחמת הכוכבים שני מתקנים "בלבד". היום אני יכולה לספר כי מדובר בשניים מהמתקנים המטורפים והשאפתניים ביותר שיצרו בדיסני אי פעם.

Millennium Falcon: Smuggler's Run: זהו סימולטור טיסה אינטראקטיבי, חדשני ומשוגע בו קבוצות של שישה מבקרים נכנסות כדי לפקד על המילניום פלקון (החללית של האן סולו מסדרת הסרטים). כל אחד מששת המשתתפים מקבל תפקיד – טייס, מהנדסי טיסה ואחראי תחמושת, כאשר תפקוד הצוות משפיע על מהלך המתקן, ומגניב מכך – על מראה הספינה ביציאה ממנה.

שימו לב: החל מפברואר 2020 Millennium Falcon: Smuggler's Run הצטרפה לשירות הפאסט פאס+ בדיסניוורלד! התוספת שינתה את קטגוריות הפאסט פאס בהוליווד סטודיוז – כך שניתן להזמין את אחד משלושת המתקנים – Millennium Falcon: Smuggler's Run או Slinky Dog Dash או Mickey and Minnie's Runaway Railway, מה ששחרר את שאר המתקנים הפופולריים לקטגוריה השניה ממנה ניתן להזמין עוד שני פאסט פאסים (כמו Rock n' Roller Coaster, Toy Story Mania וה- Tower of Terror).

Star Wars: Rise of the Resistance: המתקן השני הוא שילוב של Walk Through (מתקן או חוויה שהולכים דרכה ומתרחשת סביבכם), יחד עם מתקן חושך בנסיעה ללא מסילה (Trackless Dark Ride) – אשר שם את האורחים בתוך קרב בין המסדר הראשון ללוחמי המחתרת.
Star Wars: Rise of the Resistance – נפתחה בדיסניוורלד באורלנדו בדצמבר 2019 (ביום הולדתו של וולט דיסני), ובדיסנילנד קליפורניה בינואר 2020.
זו לגמרי אטרקציית הדגל של אזורי מלחמת הכוכבים. היא משלבת טכנולוגיות מהמתקדמות שיש היום בפארקים (בכלל, ובדיסני בפרט).

אוכל, שתייה ומה שביניהם

באופן מפתיע, אין פה (בינתיים) אפילו מסעדה אחת 'רגילה' – כלומר כזו עם שירות מלא (Table Service), אלא רק דוכנים ומסעדות מהירות, וכמובן ה-בר (עוד תשמעו עליו הרבה ממני, מבטיחה 😉 ) המדובר Oga's Cantina. 

ובכל זאת, אפשר למצוא כאן כמה דברים כמעט… מוזרים – כיאה לאזור:

Ronto Roasters: דוכן בשרים. יש פה אפילו חייזר שצולה את הבשרים במנוע ישן של פוד מירוצים (מלחמת הכוכבים – פרק 1: אימת הפנטום). מה בתכל'ס אפשר לאכול כאן? נקניקיה על הגריל ובשר (חזיר) צלוי שמוגשים בסוג של לאפה (הם קוראים לזה פיתה. בכנות – זו לא פיתה, וגם לא לגמרי לאפה), ובשר ג'רקי – בשר הודו מיובש בתיבולים שונים.

Milk Stand: חלב. כן, בחיי. הישר מהסרטים (החלב הכחול ממלחמת הכוכבים – פרק 4: תקווה חדשה, והחלב הירוק ממלחמת הכוכבים – פרק 6: שובו של הג'דיי). זה גם כל מה שתוכלו למצוא בדוכן הזה, אם כי לא מדובר בחלב פרה – אלא בשילוב של חלב קוקוס וחלב אורז, קפואים למחצה – סוג של ברד חלבי.

משקאות חלב מלחמת הכוכבים דיסניוורלד דיסנילנד

  All Images are official by Disney, Through Disney Parks  Blog and Starwars.com

Kat Saka's Kattle: בעטיפה יפה ותואמת לסיפור – אבל בגדול זוהי עגלת פופקורן המגישה פופקורן בערבוב טעמים (שנקרא Outpost Popcorn Mix). הוא מורכב מפופקורן אדום וסגול, כאשר אחד מתקתק והשני פיקנטי.
האטרקציה האמיתית בדוכן הזה לא טמונה בפופקורן דווקא, אם כי בסדרת המשקאות של קוקה קולה שאפשר למצוא כאן (נכון לכרגע יש הגבלת רכישה של עד שלוש יחידות לאדם בקניה אחת).
קוקה קולה יצאו בעיצובים מיוחדים לבקבוקים עבור האזור של מלחמת הכוכבים: קצה הגלקסיה בדיסני והם חייזריים ולא דומים לשום דבר שאנחנו מכירים בחוץ (ראו תמונה מטה).

חברת קוקה קולה בבקבוקים מיוחדים עבור האזור של מלחמת הכוכבים דיסנילנד דיסניוורלד קצה הגלקסיה

Docking Bay 7 Food and Cargo: כאן תמצאו את האופציה העיקרית לאוכל של ממש באזור זה (נכון לעכשיו). זוהי ממש מסעדת Quick Service (מסעדה מהירה, כזו שמזמינים את האוכל בדלפק, מקבלים אותו והולכים לשבת), המציעה מקומות ישיבה בפנים ובחוץ.
המסעדה מעוצבת כמו האנגר גדול ופעיל, ואפשר למצוא כאן מנות שונות עם רכיבים מוכרים ושמות חייזריים ומוזרים.

Oga's Cantina: מה שמסתמן להיות הדבר החם ביותר בכל אזור מלחמת הכוכבים: קצה הגלקסיה (כן, אפילו יותר מהמילניום פלקון נכון לעכשיו!!), היא הקנטינה של אוגה.
בר קטן עם מספר מוגבל מאד של מקומות ישיבה, המגיש קוקטיילים (אלכוהול – לראשונה בדיסנילנד! אבל לא רק) ומשקאות שונים ומוזרים. 

שימו לב – נכון להיום על מנת לסייע בהשתלטות על עומסים, רכישת המשקאות מוגבלת במשקה אחד לאדם.
ההיילייט של הקנטינה הוא ללא ספק די ג'יי רקס (DJ R3X) – שזכור כטייס מהאטרקציה Star Tours של דיסני. רובוט אנימטרוני שהמילה חמוד לא מתחילה אפילו לתאר אותו, ישמיע למבקרים מוזיקה חייזרית מתובלת בקטעי קישור ובדיחות משעשעות.
המוזיקה במקום מגניבה באופן מיוחד, והופכת את הקנטינה של אוגה לביקור חובה.

חנויות וסחורה ממותגת (מרצ'נדייז)

לעומת מגוון המסעדות המצומצם יחסית, קשה לומר את אותו הדבר על חנויות ודוכני מכירה.
באזור של מלחמת הכוכבים תוכלו למצוא מגוון חנויות קטנות ו-'שווקי רחוב', כולם מעוצבים להפליא ויכניסו אתכם לחוויה מלאה בהם תוכלו למצוא מגוון הפתעות ודברים מרחבי הגלקסיה. כל דוכן או חנות כזו, מנוהלים על ידי דמות ייחודית (יש סיפור לכל דבר, כבר אמרתי?) מהיקום של מלחמת הכוכבים.

בנוסף, דיסני פרסמו כי ניתן יהיה למצוא סחורה ממותגת של מלחמת הכוכבים בחנויות נבחרות ברחבי הפארק.
למעשה, הם הגדירו את זה כך – הבנו כי מבריחים ברחו עם סחורה מבלאק ספייר אאוטפוסט, והשאירו אותה למכירה במקומות נוספים.

Creature Stall: חנות אקזוטית בה תוכלו למצוא יצורים מרחבי הגלקסיה, להציץ אל תוך כלובים עם "בעלי חיים" שונים ומשונים. בינה, מנהלת החנות תעזור לכם למצוא את בן הלוויה המושלם בשבילכם (בדמות בובה פרוותית כמובן).

מלחמת הכוכבים קצה הגלקסיה creature stall חנויות ומרצ'נדייז

  All Images are official by Disney, Through Disney Parks  Blog and Starwars.com

Black Spire Outfitters: חנות בגדים ופרטי לבוש מרחבי הגלקסיה. חלוקים, גלימות, חגורות… שימושי במיוחד 😉
שימו לב – גם פריטי לבוש אלו שנרכשו בתוך הפארקים אינם מותרים ללבישה בהם. לכל מי שמעל גיל 14 אסור להסתובב עם תחפושות בפארקים (מלבד באירועי האלווין). כנ"ל לגבי גלימות ודברים אחרים שנשרכים על הקרקע, ומסכות – שאסורות בשום צורה.

Savi's Workshop – Handbuilt Lightsabers: קבוצה שנקראת "האספנים" פתחה סדנה זו, המלאה בחתיכות וחלקים יוצאי דופן. תחת הדרכתם, תוכלו לבנות לעצמכם חרב אור ייחודית משלכם להפיח בה חיים באמצעות גביש קייבר (Kyber Crystal). 
כמובן שיש לרכוש את החרב אותה תבנו 😉 מחירי החרבות הן $199.99 (פלוס מע"מ) והן מגיעות עם נרתיק מתאים.
הכניסה מתאפשרת לבונה החרב עם מלווה אחד בלבד – כאשר לפחות אחד המשתתפים חייב להיות מעל גיל 14. 

מלחמת הכוכבים קצה הגלקסיה lightsabers Savi’s Workshop ומרצ'נדייז חנויות

First Order Cargo: המסדר הראשון הגיע כאמור לא מזמן ל- Black Spire Outpost במרדפו אחרי המחתרת.
פרטי לבוש, מתנות, פריטי אספנות ו- Disney Pins. רוצים להפגין את תמיכתכם במסדר הראשון? זו החנות בשבילכם.

 Jewels of Bith: דוכן רחוב קטן עם אביזרי אופנה ותכשיטים זולים.

Droid Depot: סדנה נוספת לבניה בהתאמה אישית, הפעם של דרוידים (Droids). עליכם לבחור את הסדרה הרצויה (BB או R), על מנת לקבל שרטוט עבור החלקים. לאחר מכן תעברו לתחנה הבאה על מנת להתחיל את בניית הדרויד שלכם.
ברגע שתסיימו הדרויד שלכם יחובר לשלט רחוק, ותוכלו להפעיל אותו.
גם כאן, כמובן שיש לרכוש את הדרויד אותו אתם מרכיבים – המחיר הוא $99.99 + מע"מ. 
הכניסה מתאפשרת לבונה הדרויד יחד עם מלווה יחיד, כאשר גם פה על אחד המשתתפים לפחות להיות מעל גיל 14.

מלחמת הכוכבים קצה הגלקסיה Droid Depot ומרצ'נדייז חנויות

Dok-Ondar's Den of Antiquities: כאן תוכלו למצוא מגוון משתנה של פריטים ייחודים  – גבישי קייבר נדירים, כלי עבודה מהגלקסיה, תכשיטים ואפילו קולקציה של חרבות אור מפורסמות.

Toydarian Toymaker: אצל זבאקה וטוידאריאן, בעלי המלאכה להם שייכת חנות זו, תמצאו מגוון רב של דברים מיוחדים, החל מבובות, צעצועי עץ ומתכת ואפילו כלי נגינה.

  All Images are official by Disney, Through Disney Parks  Blog and Starwars.com

נוכחות ישראלית

המוזיקה בדיסני היא חלק בלתי נפרד מהאווירה ומהחוויה של המבקרים בפארקים, ודיסני משקיעים בה מאמצים אדירים.

עכשיו מותר כבר לפרסם פרט מרגש ביותר – בכתיבת המוזיקה שמתנגנת ברחבי האזור מלחמת הכוכבים: קצה הגלקסיה, השתתפו מספר מוזיקאים ישראליים שנבחרו בקפידה, וכתבו עבור דיסני מוזיקה חללית במיוחד. 

בין המוזיקאים הישראלים שזכו להיכנס לפלייליסט היוקרתי – רעות יהודאי (שהשיר שכתבה והלחינה נבחר לא רק להתנגן ברחבי האזור – אלא מושמע על ידי די ג'יי רקס (DJ R3X) בקנטינה של אוגה!), גיא מזיג, אורן סלע, הבלקן ביט בוקס ועוד.

פרטים טכניים ומידע חשוב

קחו בחשבון את העומסים הצפויים. סדרו לכם סדר עדיפויות על מה אתם לא מוכנים לוותר עליו בזמן שהותכם בפארק, והתמקדו בו. אם אתם לא חובבים מושבעים של מלחמת הכוכבים – אולי כדאי לשקול לוותר על דברים מסוימים עבור אזורים אחרים של הפארק.

אה, והצטיידו בסבלנות. הרבה, הרבה הרבה סבלנות.

שני האזורים – למעט מספר שינויים קוסמטיים בודדים – אמורים להיות זהים לגמרי, לכן פוסט זה רלוונטי עבור שניהם.

עכשיו תורכם:

מה החלק הכי שווה לדעתכם באזור החדש של מלחמת הכוכבים: קצה הגלקסיה? על מה לא תוותרו בשום אופן בביקור שלכם שם, ועל מה אתם מרגישים שתוכלו לדלג? ספרו לי בתגובות!

מתכננים טיול לאחד הפארקים של דיסני? צריכים עזרה? אשמח לעזור לכם בתכנון הטיול!

שתפו אותי 🙂