מדריך אוכל – חגיגות ה-50 | דיסניוורלד

בימים אלו ממש, חוגגים בדיסני וורלד 50 שנה להיווסדו של הפארק. כמו תמיד כשיש סיבה למסיבה – בכל ארבעת הפארקים (וגם מעבר להם) משקיעים באוכל ומשקאות חגיגיים במיוחד לכבוד האירוע.

חגיגות החמישים החלו ב-1 באוקטובר 2021 וימשכו כ-18 חודשים, לכבודן נוספו לתפריטים השונים מעל 150 מנות ומשקאות יחודיים ושווים במיוחד. כלל המנות קיבלו השראה מהאטרקציות השונות בפארקים, ממתכונים שוולט אהב במיוחד וממנות שהיו בפארק כשהוקם בשנת 1971. לכל אלו הוסיפו קצת נצנצים ושיק – והנה לכם מבחר מטעמים לכבוד יום ההולדת ה-50 לדיסני וורלד.

מג'יק קינגדם:

גלידת סאנדיי – Uncle Orville Great Big Beautiful Tomorrow – גלידת Soft Serve (מה שמכונה גלידה אמריקאית) בטעמי וניל ושוקולד, חתיכות בראוניז, פאדג' שוקולד חם וקצפת ועליהם סוכריות לבנות, כחולות ואדומות. מוגש באמבטיה. אפשר להשיג ב- Auntie Gravity's Galactic Goodies.

מדריך אוכל חגיגות 50 לדיסניוורלד

משקה נקמת הדיונון (Squids Revenge Drink) – מיצ'לדה (קוקטייל בירה מקסיקני) עם עיטור מלח על שפת הכוס, מקושט בזרוע תמנון צרובה ומלפפון. אפשר להשיג במסעדת  Be Our Guest.

סילק פאי Pressed Penny Silk Pie – סילק פאי הוא פאי שוקולד צרפתי רך וטעים, וה-Pressed Penny הם אותם מטבעות שמעבירים במכבש שמועך אותם ומטביע עליהם דוגמאות שונות – אחד מהאוספים הפופולריים בדיסני. כאן מדובר בטארט עם בסיס שוקולד, מילוי שוקולד ומעליו קצפת – המקושט ב-Pressed Penny. אפשר להשיג בקייסיז קורנר (Casey's Corner).

נקניקיית חגיגות ה-50 – נקניקיית בקר ועליה ריבת תות-בייקון וחתיכות Funnel Cake עם אבקת סוכר מעל. אפשר להשיג בקייסיז קורנר (Casey's Corner).

מדריך אוכל חגיגות 50 לדיסניוורלד Happy Haunts Milkshake

All Images are official by Disney, Through Disney Parks Blog

מילקשייק Happy Haunts – מילקשייק פטל שחור ועליו דונאט עם ציפוי שוקולד סגול המכוסה בסוכריות שחורות. אפשר להשיג ב-Columbia Harbor House.

משימה על מאדים (Mission on Mars) – המבורגר עם בייקון ומקרוני אנד צ'יז, מוגש בלחמניה המכוסה בפירורי צ'יטוס גבינה. אפשר להשיג ב- Cosmic Ray's Starlight Café

בורגר קרפד – המבורגר בלחמניה עם חסה, עגבניה, מלפפון חמוץ וגבינה אמריקאית. אפשר להשיג ב-Friar's Nook.

הבופה של וולט – ב-Crystal Palace הוסיפו לתפריט את המנות שהיו האהובות ביותר על וולט – עוף מטוגן, סטייק ניו יורק, צלעות חזיר ועוד.

מדריך אוכל חגיגות 50 לדיסניוורלד royal 50 churro

אורז מטוגן (Veranda Fried Rice) – שרימפס צ'ילי-שום פיקנטיים על אורז מטוגן עם חזיר, ביצים ואפונהאפשר להשיג ב-Jungle Navigation Co. LTD Sipper Canteen. 

זו מנה שהוגשה במסעדת Verandah המקורית, שנפתחה (ביחד עם דיסני וורלד) ב-1 באוקטובר 1971, והגישה אוכל מהיר בסגנון טרופי ונסגרה ב-1994. 

צ'וּרוֹס דמבו – צ'וּרוֹס מגולגלים באבקת בוטנים ומוגשים עם רוטב שוקולד לטבילה. מגיעים כמובן בשקית ממותגת דמבו.

צ'וּרוֹס 50 מלכותי – צ'וּרוֹס מגולגלים בסוכר תותים, עם זילוף קרם מרשמלו וסוכריות מנצנצות, מוגשים עם רוטב שוקולד לטבילה.

את כל שני סוגי הצ'וּרוֹס ניתן למצוא בדוכנים החיצוניים הפזורים ברחבי הפארק.

בננה בוּם – בננה ספליט מסורתי אליו הוסיפו סוכריות קופצות וכאלו בצורת כוכבים נופלים. ניתן להשיג ב- Plaza Ice Cream Parlor.

לחיי 50 השנים!  – גלידות שוקולד ווניל, בראוניז, קאפקייקס, פירורי עוגיות, מקלות בייגלה, פאדג' שוקולד חם ועליהם קצפת. עם קישוט של סוכר צבעוני ופרעצל בצורת מיקי שעליו זילוף של רטבי קרמל ושוקולד.
מוגזם? אולי 🙂 הטירוף העשיר הזה מתאים בקלות ל-4-6 סועדים.

מדריך אוכל חגיגות 50 לדיסניוורלד היי הו סאנדיי

סאנדיי היי-הוֹ (Heigh-Ho Sunday) – גלידה רכה (Soft Serve / גלידה אמריקאית)  בטעם שוקולד, פאדג' שוקולד חם, חתיכות גרהם-קרקר, אבני שוקולד וקצפת. אפשר להשיג ב-StoryBook Treats.

כנפיים – Five Alarm Wings – כנפיים ברוטב מתוק-חריף מוגשות עם רוטב ראנצ' לטבילה. אפשר למצוא במסעדת Tony's Town Square. בגדול, אלא אם ממש ממש בא לכם את המנה הספציפית, טוני'ז טאון סקוור היא לא בדיוק מהמסעדות המומלצות בעיניי, ויש אופציות שוות הרבה יותר במג'יק קינגדם.

מדריך אוכל חגיגות 50 לדיסניוורלד גלידת מיקי חגיגית

אנימל קינגדם:

גחליליות צבעוניות (לא אלכוהולי) – מיץ אננס, משקה פאווראייד בטעם Mountain berry blast וספרייט מקושט ב"אוזני" אננס. ניתן להוסיף קובית אור בתוספת תשלום. ניתן למצוא ב- Flame Tree Barbecue.

קאפקייק חגיגות ה-50 – עוגת לימון, מילוי לימוני וציפוי בטעם וניל עם סוכריות בצבעי החגיגה, מיקי מאוס משוקולד ואבקת זהב ניתן למצוא ב- Flame Tree Barbecue.

ארטיק מיקי חגיגי – ארטיק מיקי (Mickey Premium Bar) הקלאסי של נסטלה שאפשר למצוא בכל מקום בפארקים בגרסה חגיגית. הארטיק הפשוט טבול בציפוי כחול בטעם פטל שחור עם סוכריות בצבעי חגיגות ה-50. אפשר למצוא ב-Drinkwallah.

הצ'ילי של וולט עם צ'יפס וגבינה – צ'יפס קריספי ועליו הצ'ילי קון קרנה האהוב על וולט עם רוטב צ'דר. אפשר למצוא ב- Restaurantosaurus.

נקניקייה עם הצ'ילי של וולט – נקניקיה ענקית באורך של כ-30 ס"מ שמוגשת בלחמניה חמימה ועליה הצ'ילי של וולט עם רוטב צ'דר. אפשר למצוא ב- Restaurantosaurus.

עוגת שוקולד לחגיגות ה-50 – פרלין שקדים, קרמו שוקולד לבן, גנאש ורוטב ליקר שוקולד דרום-אפריקאי. אפשר למצוא ב-Tiffins.

מדריך אוכל חגיגות 50 לדיסניוורלד אפקוט

אפקוט:

טארט ליים – טארט ליים עם מרנג צלוי, סוכריות צבעוניות, אבקת זהב וקישוט שוקולד לבן עם איור הטירה. אפשר למצוא ב-Coral Reef Restaurant.

קרונאט צבעוני (Croissant Doughnut) – קרונאט (קרואסון + דונאט) עם גלייז כחול וסוכריות צבעוניות. נמצא ב- The EPCOT Experience.

אצבע מוס שוקולד – מוס שוקולד מריר, חתיכות עוגיות קרמל בתוך מעטפת שוקולד חלב ועוגיות שוקולד פריכות. ניתן למצוא במסעדת Le Cellier Steakhouse באזור של צרפת.

מיני עוגת שוקולד – מיני עוגת שוקולד עם גנאש שוקולד, סוכריות צבעוניות, אבקה צבעונית מנצנצת ומטבע שוקולד עם איור של חגיגות החמישים. נמצא ב- Sunshine Seasons.

עוגת 7 השכבות – עוגת 7 שכבות בצבעי כחול-לבן, עליה גנאש שוקולד ואבקת זהב. ניתן למצוא ב- Gelateria Toscana וגם ב- Via Napoli, שניהם באזור של איטליה כמובן.

מדריך אוכל חגיגות 50 לדיסניוורלד הוליווד סטודיוז

הוליווד סטודיוז:

מוס אננס – Glimmer and Shimmer Pineapple Mousse – מוס אננס מוזהב עם קוקוס קלוי פריך, קרם קרמל ועוגת מאצ'ה רכה. אפשר להשיג ב- Trolley Car Café.

בלונדי – Glimmer and Shimmer Blondie – טופי רך ובלונדי קוקוס קלוי עם קרם חמאה קרמל מלוח וכדורי זהב. אפשר למצוא ב- Fairfax Fair.

פילה בקר א-לה וולט – פילה מניון עם תפוחי אדמה ועליהם ביצה, ממש כמו שוולט אהב (לטענתם 🙂 ). אפשר למצוא ב-Hollywood Brown Derby.

מוס שוקולד – מוס שוקולד מריר ופטל, עוגת שוקולד-שקדים ושכבה של קראנצ' אגוזי לוז עם עוגת גבינה מוקצפת בטעמי שוקולד-לוז. אפשר למצוא ב- ABC Commissary.

חגיגות 50 בהוליווד סטודיוס, דיסניוורלד

חוגגים 50 בדיסני'ז הוליווד סטודיוז – עוגיית בייגלה פריכה ומעליה ריבת תותים ופאדג' חמאת בוטנים – שוקולד. אפשר למצוא ב-Rosie's All-American Cafe.

קוקטייל – Shimmer Over the Moon – מונשיין פאי תפוחים, ליקר אמרטו, Falernum, מיץ אננס וסודה מוגש עם קוביית קרח מאירה וצבעונית. אפשר למצוא במספר מקומות – The Hollywood Brown Derby Lounge, Oasis Canteen, Sunshine Day Bar וה-Animation Bar.

מדריך אוכל חגיגות 50 לדיסניוורלד דיסני ספרינגס

דיסני ספרינגס:

עוגת חגיגות ה-50 מסדרת Petit Cake -ב- Amorette's Patisserie אפשר למצוא מיני עוגות (Petit Cakes) מעוצבות בצורה לא פחות ממופלאה. זה לא מפתיע שגם לכבוד חגיגות ה-50 הם יצאו עם עוגה מיוחדת. עוגת וניל נימוחה עם מוס כחול, ריבת אוכמניות ורפרפת לימון.

קומבינציית שוקולד – הגנאשרי (Ganachery) שבדיסני ספרינגס יצר קומבינציית שוקולד לכבוד החגיגות הכוללת טבלת שוקולד עם קרמל ופרלינים בטעמים שונים.

פיניאטת שוקולד – פניאטה מהממת עשויה משוקולד ומלאה בכל טוב מתובל בטעמים מקסיקניים, בינהם עוגה רכה (עם טעמי וויסקי ווניל), תפוזים מסוכרים, פירורי בייקון צ'יפוטלה ועוד. מגיע כמובן עם פטיש לשבירה נוחה, ומתאים לשני אנשים בקלות. אפשר למצוא ב-Frontera Cocina.

עוגת אננס הפוכה ונוסטלגית – ב-Boathouse המעולה אפשר למצוא עוגת אננס הפוכה עם גלייז קרמל וקרם שאנטילי.

מוס שוקולד לבן ועוד – אם חשקה נפשכם בשילוב יוצא דופן, ב-Terralina Crafted Italian תוכלו למצוא מוס שוקולד לבן עם קרמל מלוח וצמר גפן מתוק.

ספרת (Sphere) בננה, קרמת ושוקולד – ספרה עשויה משוקולד מריר, פודינג וניל, קומפוט בננה וקרמל, אבקת זהב ופניני שוקולד. את הטוב הזה תוכלו למצוא ב- Wolfgang Puck Bar&Grill.

מדריך אוכל חגיגות 50 לדיסניוורלד ריזורטים חלק 1

ריזורטים:

מוס שוקולד עם עוגיית פיננסייר-הל – אפשר למצוא ב- The Mara, אנימל קינגדם לודג'.

פאי חמאת בוטנים ובננה – בסיס טארט מתוק עם מוס חמאת בוטנים ורוטב בננה מצופה בגלייז שוקולד עם עיטור שוקולד חגיגי. אפשר למצוא ב-Contempo Café שב- Disney’s Contemporary Resort.

שוק טלה חגיגי – שמתם לב כבר שחגיגי זה הקונספט פה? 🙂 שוק טלה צלוי עם פירה ואפונה, רוטב סמיך של רוזמרין ושום, וריבת אוכמניות. אפשר למצוא ב-Toledo שב- Disney’s Coronado Springs Resort.

שלישיית קאפקייקס "ארוחת ערב" – שלישיית קאפקייקס משעשעת, כאשר כל אחד מהקאפקייקס מעוצב כמו מנת ארוחת ערב אמריקאית טיפוסית –
– עוף מטוגן – קאפקייק עוגת תפוחים עם מילוי פאי תפוחים ומונשיין וקרם חמאה מעל.
– אפונה וגזר – תותים ומונשיין, ציפוי שוקולד לבן ו"אפוני M&M's".
– פירה תפוחי אדמה – קאפקייק מוס סניקרס, קרם חמאה וקרמל ו"חמאה" שהיא למעשה טופי סטארברסט (Starburst).

מדריך אוכל חגיגות 50 לדיסניוורלד ריזורטים חלק 2

פרופיטרול – Vintage Minnie’s Brown Betty -ב- Grand Floridan Café שבגראנד פלורידיאן ריזורט נמצא את הפחזנית הזו, לה ציפוי קראנצ'י ומילוי שהיה אהוב על וולט במיוחד – תפוחים וקינמון עם קרם שנטילי.

עוגת גבינה ופטל – לאלו בינכם שמחפשים קינוח ללא גלוטן, ניתן למצוא אותו בשני האול-סטארז ריזורטס שפתוחים כרגע – Disney's All Star Movies Resort ו-Disney's All Star Music Resort. מדובר בעוגת גבינה ופטל עם גלייז בצבע זהב-אדום עם נגיעות שמפניה על בסיס עוגיית שקדים.

קאפקייק חגיגות ה-50 – ב-Capt. Cook's שב- Disney’s Polynesian Village Resort אפשר למצוא קאפקייק וניל במילוי DOLE Whip אננס! עם סלסת פירות טרופיים ומקרון אננס. מי מכם שעוד לא שמע על הדואול וויפ (DOLE Whip), מדובר באחד הדברים הטעימים והאיקוניים של דיסני, והוא נמצא ברשימת חמשת החטיפים המתוקים הכי קלאסיים בדיסניוורלד.

עוד קאפקייק חגיגות החמישים – הפעם של Le Petit Café ב- Disney’s Riviera Resort. כאן מדובר בקאפקייק וניל עם מוס "בטעם עוגה" (זה קטע אצל אמריקאים…), קרם חמאה וקרמל, מקושט בפנינים קריספיות, סוכריות בצבעי החגיגה ומיקי מוזהב.

מדריך אוכל חגיגות 50 לדיסניוורלד שתייה

שתייה לכבוד החגיגות: 
ברוב מסעדות הישיבה, לאונג'ים והבארים בפארקים ובריזורטים, אפשר למצוא גם את המשקאות החגיגיים הבאים:
Sip-a-bration – משקה לא אלכוהולי עם כינוי קצת קיטשי, שמכיל לימונדה ופונצ' תות, ומוגש בכוס ממותגת ל-50 שנים לפארק, וקישוט של דמות בהפתעה.

קוקטייל מאיר – המכיל ג'ין, קוראסאו כחול, לימונדה, סירופ שקדים, לימון, גרנדין היביסקוס וקוביית קרח מאירה.

מדריך אוכל חגיגות 50 לדיסניוורלד ריזורטים חלק 3

Petit Stump Cake – למעלה מצד שמאל ניתן לראות עוגת שוקלד עם מילוי קרם חמאה, המוקפת ב"קליפת עץ" העשויה משוקולד, עם עיטור של מטבע ה-50 משוקולד. אפשר למצוא את הדבר היפה הזה ב- Roaring Fork שב- Disney's Wilderness Lodge.

טארט חגיגות ה-50 – כיפת מוס "עוגת יום הולדת" מעל טארט וניל במילוי מוס שוקולד חלב, עם פניני שוקולד קטנות, קרם חמאה, פונדנט ועיטור משוקולד.

מדריך אוכל חגיגות 50 לדיסניוורלד גלידת מיקי

ולסיום באמת – ארטיק מיקי הפשוט והקלאסי (Mickey's Premium Ice Cream Bar) של נסטלה, קיבל עטיפה מיוחדת לכבוד יום ההולדת ה-50 לפארקים.

עכשיו תורכם:

איזה מהחטיפים של האלווין נשמע לכם הכי טעים? ואיזה הכי יפה? מתכננים להגיע בזמן לחגיגות החמישים לדיסניוורלד? ספרו לי בתגובות!!

מתכננים טיול לדיסניוורלד? צריכים עזרה? אשמח לעזור לכם בתכנון הטיול המושלם עבורכם.

שתפו אותי 🙂